פייסבוק מרעננת את כלי העבודה למותגים

הרשת החברתית הגדולה בעולם מעדכנת את הכלים העומדים לראשותם של מנהלי מותגים ובעלי עסקים. החידוש המרעיש ביותר – פרסומים מתוזמנים מגיעים לפייסבוק.

מקור: Hongkiat.com

פייסבוק עורכת רענון לכלי העבודה הזמינים למנהלי מותגים ומנהלי חשבונות עסקיים ברשת החברתית שבבעלותה. הרשת, שרשומים בה קרוב למיליארד משתמשים, רוצה לשכלל את הכלים העומדים לרשות מי שמנהל נוכחות מקצועית ברשת, ולצורך כך מכריזה על מספר שינויים, ואולי החשוב מכולם הוא הוספת היכולת לתזמן מראש פרסומים בפייסבוק, אופציה שהייתה אפשרית עד כה, רק באמצעות כלי צד-שלישי.

פרסום מתוזמן

אחד הכלים החשובים ביותר שפייסבוק סוף כל סוף נאותה לפרסם הוא היכולת להגדיר מראש פרסום מתוזמן. כך, למשל, תוכלו להכין עדכוני סטטוס ועדכונים לטיימליין שלכם ולתזמן שיפורסמו גם כאשר אתם לא ליד המחשב, או בכלל לא מחוברים. אפשרות זו הקיימת מזה מספר שנים באמצעות כלי צד-שלישי דוגמת Buffer, תאפשר למשתמשי פייסבוק לתכנן ולתזמן מראש עבר רב של פרסומים ולייעל את הקמפיינים ברשת החברתית.

הכלי הזה לצד יתר הכלים, נועדו, בשלב הזה, למנהלי מותגים ולמי שמנהל דף מקצועי בפייסבוק. לא מן הנמנע שבקרוב נראה את הכלי החשוב הזה נודד מזירת הדפים המקצועיים אל עבר כל המשתמשים הפרטיים, שהם עיקר משתמשי פייסבוק. לכלי יש פוטנציאל רב בהחייאת פייסבוק, ובעיקר בהחזרת אנשים חזרה אל פייסבוק לאחר שאלו העבירו את משקל הכובד אל הרשתות המתחרות.

דפים מחוץ לטיימליין

אם אתם חולמים על האפשרות לייצר דפים ייעודיים, לקמפיין או לצורך אחר, ושלא יופיעו בטיימליין של המותג, תשמחו לשמוע על ה-“Unpublished Page Posts”. איתם, פייסבוק מאפשרת לכם בעצם לייצר דפים שונים שלא יופיעו כלל בטיימליין, אבל עדיין יהיו מקושרים לחשבון שבו אתם שולטים.

כך, תוכלו לייצר דפים לקמפיינים ספציפיים, למשל מבצע מוגבל בזמן לקהל יעד מסוים, ולקדם את הדף הייעודי הזה, בנפרד מהטיימליין של המותג. אפשרות פשוטה זו מגדילה משמעותית את היכולת של מנהלי מותגים לייצר שימושים מגוונים בחשבון פייסבוק של המותג, תוך מתן התייחסות נקודתית לארועים חשובים, שיתופי פעולה עסקיים, ונושאים אחרים שחשוב למותג לקדם.

מצד אחד, העדכונים הללו לפייסבוק נועדו לקדם את הרשת החברתית בעיניהם של המשתמשים המקצועיים, אלה שמנהלים מותגים ואלה שמשלמים להם על ניהול נוכחות ברשת. מצד שני, קשה להבין האם פייסבוק בעצם מנסה להיכנס כאן לתחרות עם שירותי אירוח האתרים לעסקים קטנים. המהלך האחרון מצביע על כך שהרשת החברתית מנסה לייצר מצב שבו עסקים קטנים ינהלו נוכחות ברשת ויקבלו מגוון רחב של כלים מפייסבוק בלבד, כך שלא יצטרכו לתחזק בנוסף אתר ייעודי.

מבחינת פייסבוק, עדכונים אלה אינם שבירת שוק או מהפכה של ממש, אלא בעיקר יישור קו אל מול המתחרים והקשבה למשוב מהמשתמשים. כדי להישאר רלוונטית, פייסבוק חייבת כל הזמן לא רק לוודא שהיא נשארת רלוונטית אל מול התחרות, אלא היא גם חייבת להמציא את עצמה מחדש בעיני המשתמשים ולנסות לייצר אסטרטגיות חדשות שיאפשרו לה להציג רווחים משמעותיים יותר מקהל המשתמשים הקיים.

וידאו: איך יראו החיים שלכם בלי פייסבוק?

נדב דופמן-גור

עו”ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

6 Comments on "פייסבוק מרעננת את כלי העבודה למותגים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
Yan Yanko Kotliarsky
Guest
נדב, הייתי שמח לדעת מאיפה קיבלת את המידע הזה: "אם אתם חולמים על האפשרות לייצר דפים ייעודיים, לקמפיין או לצורך אחר, ושלא יופיעו בטיימליין של המותג, תשמחו לשמוע על ה-"Unpublished Page Posts"." הכוונה האמתית של המשורר (דהיינו פייסבוק) היא האופציה לקדם פוסטים דרך ה power editor לפני שהפוסטים האלה באמת קיימים בעמוד ובכך לבדוק האם פוסטים מסוימים מניעים לפעולה ועל סמך זה להחליט האם להעלות אותם לעמוד או לא (בלחיצה על כפתור אחד). Unpublished Page Posts Another new feature is the ability to create Page posts that don't show on your Page's timeline. Admins frequently want to create Page posts… Read more »
Ilan Yaffe
Guest

בדיוק אני טועה לגביי זה…

Tal Zohar
Guest

Shalom Ben Moshe & Yoav Scher

Amit Lavi
Guest

חבל שיש פה שגיאות במאמר – אני ממליץ לקרוא שוב. האופציה היא ליצור פוסטים לא מפורסמים בדף שנועדו לצרכי פרסום ולא ליצור "דפים לא קשורים לדף" משהו שתמיד היה קיים. ממליץ לתקן

Amit Lavi
Guest

חבל שיש פה שגיאות במאמר – אני ממליץ לקרוא שוב. האופציה היא ליצור פוסטים לא מפורסמים בדף שנועדו לצרכי פרסום ולא ליצור "דפים לא קשורים לדף" משהו שתמיד היה קיים. ממליץ לתקן

סטוארט בן
Guest
ראשית, תודה רבה על העדכונים החשובים על הכלים של המפרסמים. בנוגע לשינוי הראשון, האמת שזה לא היה פיצ’ר שהרגשתי שחסר לי כל כך. אני חייב לציין שזה יותר מלהיב אותי כמשתמש פרטי ולא כמפרסם, כי לא פעם רציתי להעלות פוסט בעמוד הפרטי שלי רק בעוד כמה שעות כו’… כמפרסם, לא ממש הגעתי למצב שאני מתבאס שאין לי את האופציה של תזמון קמפיינים. בנוגע לשינוי השני. הבנתי אותו לגמרי רק אחרי קריאה של התגובות שנוספו לפוסט. אני חושב שהמטרה של “בדיקת יעילות של עמוד” לפני שמעלים אותו לטיים-ליין היא חשובה ובסופו של יום תשפר (אפילו במעט) את הביצועים של קמפיינים או… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: