כמה שווה הניתוק מפייסבוק? 710 אלף דולרים

אם עברו שנים מאז שראיתם את דף היציאה של פייסבוק, בוודאי תתפלאו לגלות כי בארצות הברית לבדה גולשים אליו כ-37 מיליון משתמשים ביום. אז איך יכולה פייסבוק להרוויח מכך? להציב שם פרסומות!

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

מתי בפעם האחרונה לחצתם על כפתור ‘התנתק’ או Sign Out בפייסבוק? ייתכן והלחיצה שלכם שווה 710 אלף דולרים. שמועות ברשת טוענות כי זהו הסכום שפייסבוק גובה ממפרסמים המעוניינים להציג לכם את הפרסומת האחרונה, רגע לפני שאתם סוגרים את חלון הדפדפן.

התנתקות יקרה

לפני כחודש הציגה פייסבוק אפשרויות חדשות לקהל המפרסמים שלה, עם שתי אפשרויות חדשות ומפתות במיוחד. הראשונה מאפשרת להציג הנחות מיוחדות ומבצעים בלעדיים ללקוחות המגיעים דרך פייסבוק והשניה מציגה שני שטחי פרסום חדשים ומרכזיים: דף היציאה והניוזפיד של משתמשי המובייל.

אתר AdAge פרסם כי על פי מקורותיו, המחיר אותו פייסבוק מבקשת בתמורה להופעה בדף ה-Logout של הרשת החברתית עומד על כ-710 אלף דולרים ל-24 שעות. חשוב לציין כי הרשת החברתית אינה מאפשרת למפרסמים לרכוש רק את דף היציאה, אלא עליהם לשלם עבור “מארז” פרסום הכולל הופעה על גבי הניוזפיד, בתוספת לדף היציאה.

הסכום מתחלק למעשה לשני האיזורים הללו – 550 אלף דולרים עבור פרסום בדף הבית ועוד 160 אלף דולרים עבור דף היציאה. נכון לעכשיו המודעות יופיעו רק בפני משתמשים הגולשים בארצות הברית והשירות אינו זמין לשאר העולם, אך אין ספק שזה עתיד להשתנות בקרוב.

הלקוחה הראשונה של אותן מודעות יציאה היא לא אחרת מאשר מיקרוסופט, שהציגה למשתמשים מודעה אינטרקטיבית לקידום מנוע החיפוש שלה – בינג. הגולשים יכלו לבצע חיפוש ישירות דרך תיבת טקסט שהופיעה במודעה, מה שהוביל אותם לתווית חדשה המציגה את תוצאות החיפוש. מאז הספיקו להופיע בשטח זה מודעות עבור המותג פורד ופרסום עבור גרסת הסרט טיטאניק שיצאה בתלת מימד.

לשלם על יציאה מהאתר

אין ספק שהמחשבה הראשונה שעולה לנו לראש היא: “מדוע פייסבוק מוכרת שטח יציאה, כשכל מה שהגולשים עושים הוא להכנס לאתר?”. הרשת החברתית הציגה תשובה מספקת למדיי, שמראה כי כמות ‘המתנתקים’ היומית עומדת על 37 מיליון משתמשים בארצות הברית לבדה, כך שאין ספק שמדובר בקהל יעד גדול מאוד המעוניין לעשות משהו אחר חוץ מלגלוש בפייסבוק.

אם עד היום המודל הפרסומי של פייסבוק היה בעיקר פרסומות קטנות בצידי הדף, הרי שכל זה הולך להשתנות בצורה משמעותית כבר בתקופה הקרובה. דף היציאה הוא למעשה שטח הפרסום הגדול ביותר שמציעה הרשת החברתית ונדמה כי במידה ואכן חברות יתחילו ‘לריב’ על שטח זה, יתחילו במהרה להופיע פרסומות בכל שטח פנוי אפשרי באתר.

אם עד היום חשבנו שכל מה שעלינו להתמודד איתו הוא תמונות קטנות ודפי מותג עקשניים, ניכר כי טעינו ובגדול. כעת עלינו להתרווח בכסא ולהמתין לשינוי הבא מבית פייסבוק – האם בקרוב תחל ‘לגנוב’ לנו את תמונות ה-Cover כדי לפרסם את המנה החדשה של מקדונלדס?

פרסומת לטיטאניק בדף היציאה בפייסבוק. מקור: יח"צ

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "כמה שווה הניתוק מפייסבוק? 710 אלף דולרים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Amit Lavi
Guest

חן, שים לב שמדובר בסוג של הופעה שהוא בונוס. המחיר הוא לקנות חשיפה בלעדית בפייסבוק למשך יום שלם בכל ארה"ב! רק חלק קטן מהמשתמשים ייראו את התמונה הגדולה בלוגאאוט – שאר המשתמשים יראו מודעות קטנות לרוב ולא משהו אחר – חשוב להבין קצת יותר בתחום לפני שכותבים עליו (או מתרגמים כתבות )

wpDiscuz

תגיות לכתבה: