פייסבוק במהלך שחושף את הלייקים המזוייפים

בזכות שינוי שביצעה פייסבוק ב-API שלה, יכולות חברות המדיה לזהות את המיקום מהם מגיעים הלייקים השונים לדפי המותג. אך לצד היתרון הברור עולה גם חסרון לכאורה, שיכול להעיד על הונאה בכמות הלייקים בכל דף ודף

מקור: צילום מסך מ-officialfacebooklikes.com

במידה ויש לכם דף מותג בפייסבוק, בוודאי יצא לכם לשמוע או להכיר שירותים וחברות המבטיחים להוסיף לעמוד שלכם מספר מסויים של לייקים, תמורת סכום סמלי. אם עד היום שקלתם, או אולי אפילו החלטתם ליישם את ההצעה המדוברת – שימו לב, כעת ניתן לזהות מהיכן האוהדים שלכם מגיעים, ולזהות במידה ומדובר בלייקים חשודים במיוחד.

לאור השינוי שביצעה פייסבוק בחודש דצמבר האחרון, במסגרתו הוסיפה ל-API אותו מספקת לחברות האנליטיקה אפשרות לזהות משתמשים על פי האיזור בו הם נמצאים, יכולות אותן חברות מדיה לדעת בדיוק מאיזה איזור או מדינה הגיע כל אחד מאוהדיה בדף. אלא שבמהלך של פייסבוק טמון גם סייד אפקט משמעותי וככל הנראה מכוון – כעת ניתן להבין האם מדובר בבסיס אוהדים לגיטימי, או כזה ששילמו עליו.

המשתמש מאחורי הלייק

אתר VentureBeat, בעזרתה של חברת המחקר Socialbakers הצליח לזהות מספר מותגים שככל הנראה השתמשו בשירות רכישת לייקים על מנת להעצים את מספר האוהדים שלהם. בין החברות שהצליחו למצוא בהם ממצאים חשודים מופיעה לופטנזה, חברת התעופה המונה 1.2 מיליון אוהדי פייסבוק – כאשר חלק נרחב מאותם אוהדים מגיע מאינדוניזיה, באלי, פקיסטן ומדינות נוספות – אליהן החברה אינה טסה בכלל.

נתון זה הצליח לגרום לחברה לתהות מהיכן אותם משתמשים שמעו על החברה, ומדוע מלכתחילה יעשו לה לייק – שכן היא אינה יכולה לתרום או לעזור להם בשום צורה שהיא. אך רק בגלל שלמותג מאגר מעריצים עולמי, אין זה הופך אותו לרמאי ואין זה אומר שאכן רכש את אותם הלייקים המדוברים. עוד דוגמה אליה התייחס VB היא דף האוהדים של אובמה, המכיל רק 47 אחוזים משתמשים החיים בארצות הברית, מסך כל האוהדים בדף, כאשר השאר מפוזרים בכל העולם. אך בניגוד לדף של לופטנזה, כאן מדובר על דמות ציבורית המוכרת בכל רחבי העולם – כך שהגיוני שמעריצים רבים יגיעו ממקורות שונים, שהם לאו דווקא ארצות הברית.

חשוב להבהיר כי בשני הדפים הללו, או בכל דף מותג אחר המכיל אוהדים ממגוון ארצות שונות לא מדובר על הונאה ברורה, אבל הספק הקטן ביותר אותו מעלה VB עלול לגרום לחברה, למשתמשים או אפילו לפייסבוק עצמה לחשוד בכל הנוגע לטיב הלייקים הללו.

אז מה קורה עכשיו?

באוגוסט 2012 הצהירה פייסבוק כי על פי ההערכות שלה היא מונה כ-83 מיליון חשבונות מזוייפים. בעוד שלא הודתה בכך, סביר להניח כי החשבונות הללו משמשים לצורך הונאות לייקים, לצד הונאות אחרות ומגוונות שמתרחשות על גבי הרשת החברתית. על אף שהשינוי החדש לא ישפיע ישירות על כמות הלייקים או על אמינותם, ייתכן כי העובדה שהמידע חשוף לצד נוסף ושלישי שהוא אינו פייסבוק עצמה, יכול להרתיע חברות משימוש בשירותי רכישת לייקים – שכן כעת כולם יוכלו לזהות ולחשוד באמינותם של המשתמשים השונים שהתווספו בין לילה לדף המותג של המתחרה שלהם, ואולי אפילו להלשין על כך לפייסבוק.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "פייסבוק במהלך שחושף את הלייקים המזוייפים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שיווק חברתי מותאם לעסק הקטן
Guest

מה יוצא מלייקים קוניים וחשבונות מזוייפים? סתם דף מנופח ללא תנועה ולקוחות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: