פייסבוק השיקה עמודים מאומתים: ”אל תתקשרו אלינו, אנחנו נתקשר אליכם”

הרשת החברתית מתחילה לסמן חשבונות של ידוענים וארגונים ב”וי” כחול כסימן לכך שזהותם נבדקה ואומתה. עם זאת, היא זו המחליטה אילו חשבונות לאמת, ואין דרך לבקש ממנה ביצוע אימות.

FacebookVerified

הפרופיל המאומת של סלינה גומז.
צילום: יח”צ

אחד היתרונות הגדולים של הרשתות החברתיות, עבור האדם הפשוט, הוא היכולת חסרת התקדים לתקשר עם אישים וגופים שבעבר לא היו נגישים לאדם מהרחוב – החל מג’סטין ביבר ועד שר האוצר יאיר “טוב ביי” לפיד. עם זאת, כאשר מדובר באנשים או ארגונים פופולאריים במיוחד, לפעמים קשה לזהות היכן הם נמצאים והיכן נמצאים פרופילים שנפתחו ע”י מעריצים או אנטי-מעריצים.

ברק אובמה האמיתי

אמש הכריזה פייסבוק על השקת תכונה חדשה המיועדת לאפשר לנו להבדיל בין העמודים הרשמיים או האמיתיים של ידוענים וחברות לבין כל אותם עמודי מעריצים שכל קשר בינם לבין הגורמים בשמם הם פועלים מקרי בהחלט. Verified Pages and Profiles (“עמודים ופרופילים מאומתים”) היא תכונה שהוצגה במקור ע”י המתחרה, טוויטר, בקיץ 2009. העיקרון הבסיסי אומר שניתן לבדוק איזה חשבון אמיתי ע”י יצירת קשר עם הגורם שהוא מתיימר לייצג. החברות עושות זאת, ולאחר וידוא אמיתות זהותו של מפעיל החשבון נוסף לצד שמו אייקון כחול שבתוכו V.

בהודעה הרשמית ששחררה פייסבוק היא הצהירה כי הפיצ’ר מיועד ל”סלבריטאים, עיתונאים, אנשי ממשל, מותגים פופולאריים ועסקים”. ה”וי” הנכסף יופיע לצד שמות הגורמים המאומתים בעמודים אישיים ומסחריים (“עמודי מעריצים”), כמו גם בחיפוש וב”מקומות אחרים בפייסבוק”.

עם זאת, הרשת החברתית אינה מאפשרת לפנות אליה בבקשה לקבל את התג הנחשק. במקום זאת, היא זו שתבחר אילו חשבונות לאמת, ותיצור קשר עם גורמים שלדעתה עשויים למצוא תועלת בשימוש ביכולת להצהיר כי הם מי שהם טוענים שהם. עבור גולשים מן המניין מצהירה פייסבוק כי היא ממשיכה לאפשר להם למנוע מאנשים אחרים להתחזות להם או למכריהם ע”י יכולת הדיווח על פרופילים מזויפים.

היכולת החדשה היא האחרונה בשורה של קווי מחשבה שאימצה פייסבוק בהשראת טוויטר, המתחרה הקטנה והממזרית שלה. כך, לדוגמא, בשלהי 2009 השיק האתר את היכולת לתייג אנשים בסטטוסים ע”י הוספת שמם לטקסט בתוספת הסימן “@” – תכונה שאומצה לאחרונה אף ע”י הרשת החברתית העסקית LinkedIn; שנתיים אחר-כך הוסיפה פייסבוק את האפשרות “להירשם” לעדכונים מחשבונות בלי להגדירם כ”חברים”, ובכך אימצה את גישתה של טוויטר במסגרתה הקשרים בין המשתמשים אינם מוגדרים כחברות אלא כ”מעקב”. פיצ’ר נוסף, שטרם אומץ אך נמצא לפי השמועות על הכוונת וגורם להתלהבות רבה בקרב משתמשים רבים, הוא היכולת לסמן נושאים או מילות מפתח נבחרות בסטטוסים ע”י הוספת “האשתג” – “#” – בתחילתם. עם זאת, לא ידוע מתי, אם בכלל, תשיק פייסבוק את הפיצ’ר האחרון שיהפוך אותה רשמית לטויטר החדשה.

יאיר מור

גרפומן עם קבלות (שאני כתבתי); חובב מושבע של טכנולוגיות ועתידנות ולא מחמיץ אף הזדמנות להתנסות בהדמיות העתיד או הדגמות ההווה; סטודנט לתקשורת באוניברסיטה הפתוחה.

הגב

1 תגובה על "פייסבוק השיקה עמודים מאומתים: ”אל תתקשרו אלינו, אנחנו נתקשר אליכם”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
JamesCrow
Guest

מצטער אך זה שאתם לא מציינים את גוגל פלוס שגם עשתה זאת מהיום הראשון שהיא יצאה, כן זה היה אחרי טוויטר אך הרבה לפני פייסבוק

wpDiscuz

תגיות לכתבה: