פייסבוק משיקה את Riff שתנסה לקבוע טרנד וידאו חדש

פייסבוק משיקה אפליקציה מסקרנת בשם Riff, שמאפשרת לכם ליצור סרטוני שרשרת עם חברי הפייסבוק שלכם. האם זה יהיה הטרנד הבא?

המשתמשים הישראליים כבר פה. Riff. מקור: פייסבוק, עיבוד תמונה

המשתמשים הישראליים כבר פה. Riff. מקור: פייסבוק, עיבוד תמונה

נראה שאפליקציות וידאו שבהן המשתמשים מככבים הן הטרנד החדש של הרשת; לאחר ההצלחה של Meerkat והמאבק המתוקשר של טוויטר עם השקת אפליקציית Periscope שלה, משיקה עכשיו פייסבוק את Riff, אפליקציית וידאו, עם טוויסט חברתי מגניב: אתם יוצרים למעשה סרטון שרשרת, או Riff, בו משתתפים כל חברי הפייסבוק שלכם והחברים שלהם, והחברים של החברים שלהם.

אז מה זה Riff?

עם הפעלת האפליקציה, וכדי להכניס אתכם מייד לאווירה ולקטע של האפליקציה, יתחילו להתנגן אוטומטית Riffים של חברי פייסבוק שלכם או חברי פייסבוק מדרגה שנייה. חוץ מהוידאו של החברים, תוכלו לגלול למטה ולצפות בעוד Riffים שמקודמים על ידי האפליקציה. כל Riff מכיל סטטיסטיקות כמו כמה קטעי וידאו הוא כולל ולכמה צפיות הוא זכה. אתם יכולים פשוט לצפות ב-Riff כולו, או לעבור בין הקטעים בעזרת תנועות סווייפ ימינה ושמאלה, וכמובן לשתף בפייסבוק, טוויטר, מייל או כל אפליקציה אחרת.

פייסבוק הפכה את תהליך הצילום לפשוט מאוד. לאחר שתלחצו על כפתור ה-New Video תופיע רשימת תגיות, מהן תוכלו לבחור את הרלוונטיות לוידאו שלכם או לחילופין, תוכלו להוסיף תגיות משלכם; לאחר הבחירה יופיע מייד טיימר של 3 שניות וצילום הוידאו יחל – כמובן במצלמה הקדמית (“מצלמת סלפי”). אם אתם לא בקטע של סלפי, אתם צריכים למהר ובחלון הזמן הזה ללחוץ על כפתור החלפת המצלמות. מרגע שמתחיל הצילום עומדים לרשותכם 20 שניות, כשאם אתם לא מרוצים מהתוצאה, תוכלו לבטל את הצילום ולצלם מחדש. לאחר שתאשרו את התוצאה, יועלה הוידאו, וימתין לחברים שיצמידו אליו את הוידאו שלהם, כדי ליצור Riff חדש. ככל שיותר קליפים יודבקו לסרטון שלכם, כך יזכה ה-Riff שלכם ליותר צפיות.

פייסבוק דאגה לייצר ממשק מינימליסטי, שכולל מעט כפתורים ולא כולל מסך הגדרות. מה שלא שכחה פייסבוק לשלב הוא מנגנון דיווח על Riff פוגעני, שמאפשר לכם לסמן את קטע הוידאו הספציפי, לציין את הסיבה ולדווח, מבלי לפגוע בכל ה-Riff.

הניסיון החדש של פייסבוק

פייסבוק היא חברה מצליחה בכל קנה מידה עם השפעה על כ-1.4 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, אולם היא עדיין לא נתפסת כחברה חדשנית או מקורית במיוחד. אולם פייסבוק קשובה מאוד לטרנדים, בעיקר של קהל צעיר יותר, ונוהגת לרכוש שירותים כאלו או להשיק גרסאות משלה לאפליקציות מצליחות, כמו SlingShot שנועדה להתחרות ב-SnapChat. עם Riff מוכיחה החברה כי היא יכולה גם ליזום וליצור פלטפורמה חדשה. האם היא תתפוס? זה תלוי בעיקר במשתמשים.

האפליקציה זמינה בחנויות האפליקציות גם ל-iOS וגם ל-אנדרואיד.

[interaction id=”551d33737fdf079b4e1ea9ea”]

 

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה על "פייסבוק משיקה את Riff שתנסה לקבוע טרנד וידאו חדש"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אמיר
Guest

הורדתי וחוץ מ3 סרטונים לא עולה לי כלום.. אין שם דרך לעשות חיפוש או משהו?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: