עכשיו זה רשמי: פייסבוק משיקה חנות אפליקציות

חודש אחרי ההכרזה, השיקה פייסבוק חנות אפליקציות המאגדת תחת קורת גג אחת אפליקציות פייסבוק, Web, אייפון ואנדרואיד. המרוויחים העיקריים: מפתחי האפליקציות.

חנות האפליקציות החדשה של פייסבוק. גם ב-Web וגם במובייל

בהמשך להכרזה של פייסבוק לפני פחות מחודש, השיקה אתמול הרשת החברתית את חנות האפליקציות העצמאית שלה, הנקראת Facebook App Center.

בניגוד לאסוציאציה הראשונה שקופצת לכם לראש כשאתם חושבים כיצד תראה חנות אפליקציות מבית פייסבוק, ה-App Center החדש של פייסבוק אינו סתם ספרייה של כל האפליקציות הקיימות בפייסבוק. ה-App Center היא חנות אפליקציות "אוניברסלית" הכולת רישום מסודר של מגוון רחב של אפליקציות Web, מובייל וטאבלטים שאינם קשורים באופן ישיר לרשת החברתית.

ה-App Center החדש, התומך בגרסאות ה-Web והמובייל (כולל iOS ואנדרואיד) של פייסבוק, יספק את כל אותם הדברים שאנחנו רגילים למצוא בחנויות האפליקציות האחרות כולל אפשרות לקבל פרטים וצילומי מסך של אפליקציות לפני שאנחנו מורידים אותם, לדרג אפליקציות ו"לשלוח" אפליקציות ישירות למכשיר הנייד שלכם (גם כשאתם גולשים באמצעות המחשב הנייד).

חשוב לציין כי אף על פי שהממשק והחיפוש של ה-App Center מתבצעים על-גבי מסד הנתונים של פייסבוק, ההורדה וההתקנה של אפליקציות למכשירים ניידים מתבצעים ישירות מחנויות האפליקציות הייעודיות של אפל וגוגל. בהמשך צפויה החברה לבצע אינטגרציה גם עם חנויות אפליקציות צד-שלישי לפלטפורמת האנדרואיד.

ה-App Center זמין לשימוש החל מהיום למשתמשים ברחבי העולם, כולל בישראל.

ערוץ הפצה חדש למפתחי אפליקציות

אחת מהבעיות הגדולות ביותר העומדות היום מול מפתחי אפליקציות למיניהן, החל מהחברות הגדולות ועד למפתח הבודד שיושב בבית, היא כיצד לשווק ולהפיץ את האפליקציה ולהגיע לקהל גדול של משתמשים.

החנות החדשה של פייסבוק, תספק למפתחים ערוץ הפצה חדש, עם יתרון משמעותי של פילוח משתמשים באמצעות כל המידע אותו אוספת הרשת החברתית על המשתמשים שלה. כך לדוגמה, במידה והרבה מהחברים שלכם משחקים במשחק מסוים, פייסבוק תדע להציע לכם להתקין אותו ולהצטרף לאותו משחק. כמו כן, במידה והבעתם עניין בתחום מסוים או התקנתם מספר אפליקציות בנושא מסוים, פייסבוק תדע להציע לכם אפליקציות דומות באותו נושא.

למרות שהמגבלה העיקרית לצירוף האפליקציה שלכם לחנות היא שעל האפליקציה שלכם לעמוד בקווים המנחים שקבעה החברה, אחד מהקריטריונים לנוכחות הקבועה של האפליקציה שלכם במרכז האפליקציות החדש של פייסבוק היא מעורבות גולשים והמשוב שלהם לאפליקציה. פייסבוק מבהירה, שבכוונתה לנהל מעקב צמוד אחרי אפליקציות שנכנסות לזירת המסחר שלה ואלו מהן שיקבלו משוב שלילי מידי מהמשתמשים עשויות למצוא את עצמן בחוץ. זאת, גם אם הן עומדות ביתר תנאי הסף לכניסה לאפליקציה.

ערוץ חדש למוניטיזציה

עבור פייסבוק, מדובר בכלי ראשון במעלה, שיאפשר לה לעזור לא רק למפתחי אפליקציות מובייל המשתמשים בשירותיה, כמו ה-Facebook Login, אלא גם לקדם את עצמה כמובילה גם בשוק הסלולר. המיקוד בשוק הסלולר אינו מקרי – חברות הטכנולוגיה הגדולות עוברות בשנתיים האחרונות שינוי מיקוד, ומעבירות חלק ניכר מפעילותן אל עבר הפוטנציאל הגלום בשוק עתיר הממדים הזה.

זירת מסחר ייעודית לאפליקציות מיישרת קו עבור פייסבוק אל מול מתחרותיה בשוק הסלולר, גוגל ואפל, ובנוסף, משחררת אותה ומוציאה אותה לדרך עצמאית שבהמשך עשויה אף להיות אחד מאפיקי ההכנסה של החברה. מהלך דומה ביצעה בעבר חברת אמאזון, כאשר פתחה בעצמה חנות אפליקציות לפלטפורמת האנדרואיד, שנחשבת כיום למתחרה העיקרית מול החנות של גוגל עצמה.

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

1 תגובה על "עכשיו זה רשמי: פייסבוק משיקה חנות אפליקציות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלי
Guest

כיף לראות את האפליקציות שלנו מככבות שם
למי שרוצה התקנה בעברית וחינמית מוזמן
http://pwizard.co.il/content/?i=174&%D7%90%D7%A4%D7%9C%D7%99%D7%A7%D7%A6%D7%99%D7%95%D7%AA%20%D7%9C%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%A1%D7%91%D7%95%D7%A7

wpDiscuz

תגיות לכתבה: