פייסבוק מציגה: כרטיס מתנה לרכישה ברשתות הנבחרות

הפיצ’ר החדש יאפשר לשלוח לחברים כרטיס מתנה לקנייה באחת הרשתות. ברגע שיש כרטיס, ניתן להמשיך ולהטעין אותו גם בעבור רשתות אחרות. הניסוי מתחיל בארה”ב

צילום מסך

צילום מסך

ענקית הרשת החברתית הודיעה הלילה (ו) כי היא משיקה את ”כרטיס פייסבוק“ – למעשה מדובר במוצר הכי לא וירטואלי שהחברה עשתה מימיה – בכרטיס לכל דבר ועניין, אותו ניתן לרכוש דרך הפייסבוק ולהטעינו בסכום כסף מסוים. לאחר ההטענה ניתן לשלוח אותו מתנה לחבר, שיוכל, בתורו, לעשות בו שימוש על-מנת לרכוש מתנה כראות עיניו בחנויות נבחרות.

על-מנת להשמיש את הכרטיס, יש להגדיר קודם כל למה הוא מיועד. הכרטיסים עוד לא פועלים בארץ, אלא רק בארה“ב, אבל לו היו פועלים פה, הגדרה כזו הייתה יכולה להיות למשל ”100 שקלים בחנות האלקטרוניקה [הכניסו את שם החנות האהובה עליכם כאן]“. ברגע בו התשלום נטען, החבר מקבל הודעה על הכרטיס שבדרך. כמה ימים לאחר מכן הוא יקבל אותו בדואר. לא הכי הייטקי, אבל עוד נראה.

ניתן להטענה מחדש

אם מקבל המתנה שכח כמה מתנות כאלה הוא כבר קיבל, או מה הסכומים שעומדים לרשותו, אין שום בעיה. ניתן לצפות במידע דרך הגדרות החשבון בפייסבוק, באמצעות המחשב האישי או ההתקן הנייד. בנוסף, כאשר המאזן ישתנה, תקבלו נוטיפיקציית פייסבוק, אותה אתם כבר מכירים היטב.

עד כאן זה נשמע בדיוק כמו כל כרטיס מתנה אחר שניתן לקנות ברשת, אז מה חידשה לנו פייסבוק? הנקודה המעניינת בכל הסיפור הזה היא שהכרטיס ניתן לשימוש מחדש, ואינו משוייך לרשת חנויות מסויימות, אלא יכול להכיל בתוכו כמה מתנות, המשוייכות לכמה חנויות.

הפיצ‘ר החדש רק הושק, ולא ברור לאן יצליח להגיע. מבחינת פייסבוק, החברה מקווה שהוא ישנה את הדרך בה אנשים קונים מתנות. באמצעות הטענת הכרטיס, המשתמשים לא רק מאפשרים למקבל המתנה לבחור לבד מה הוא רוצה, ההטענה מאפשרת גם הענקת מתנות מאוזנת יותר. לדוגמא, אם חבר קיבל קידום בעבודה, ספר או דיסק במתנה עשוי להיות משהו גדול מדי, אבל להטעין לו את הכרטיס לקפה בארומה? זו מחווה נחמדה.

בדיווח החברה על רווחי הרבעון הרביעי של 2012, שניתן רק אתמול, צוין כי הרווחים ממתנות ומקידום פוסטים של משתמשים פרטיים עומד על פחות מ-5 מליוני דולרים – מספרים קטנים במימדים של פייסבוק.

האם השירות החדש ישנה משהו? נותר רק לחכות לסוף הרבעון הבא ולראות מה יילד יום. אם נשפוט לפי האירוע שהרימה פייסבוק לרגל ההשקה, שני בגודלו רק להשקת גרף, כנראה שהחברה מאמינה באמת ובתמים שזהו הדבר הבא. מרק צוקרברג, מנכ“ל החברה, אמר כי הוא חושב שהפיצ‘ר החדש יכול להיות הזדמנות רווחית גדולה בטווח הארוך. ”עם זאת“, הסביר, ”כרגע מדובר בעיקר בבניית הנסיון שלנו עם זה“.

Avatar

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג'אדג'טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: