פייסבוק משיקה תוכנית הכשרה מיוחדת לסטארטאפים ישראלים

תוכנית ההכשרה החדשה B2C Bootcamp של פייסבוק ישראל מיועדת לסייע לסטארטאפים ישראלים בתחומי ה-B2C 

“באופן מסורתי, תעשיית ההייטק בישראל היתה מזוהה יותר עם עולמות ה-B2B או Deep Tech”: יעל מאירוב | תמונה: פייסבוק

ישראל ידועה כבר יותר מעשור כהאב של חדשנות דיגיטלית, אבל לרוב, היה מדובר בעיקר בסטארטאפים בתחומי סייבר, AI, דיפ-טק ולא בסטארטאפים בתחומי ה-B2C השונים, כלומר, מוצרים שנמכרים לצרכנים ישירות ולא לחברות ולארגונים. אבל בשנים האחרונות אנחנו רואים צמיחה, גיוסי הון והנפקות של סטארטאפים ישראלים בתחומי ה-B2C דוגמת למונייד, MyHeritage, eToro, לייטריקס, JoyTunes ועוד. למעשה, כמעט מחצי מהיוניקורנים הישראלים החדשים הם סטארטאפים שפונים גם ישירות לצרכנים. עכשיו מודיעה פייסבוק ישראל על השקת B2C Bootcamp – תוכנית הכשרה ייחודית לסטארטאפים טכנולוגיים בתחום ה-B2C.

“win-win לשני הצדדים”

התוכנית החדשה, שתחל ביוני הקרוב, מיועדת לסטארטאפים בשלבים מוקדמים (pre-seed עד A), שרוצים לצמוח ולהתרחב גלובלית. התוכנית, שנערכת במתכונת אונליין, נמשכת 8 שבועות, ומציעה לסטארטאפים הרצאות טכניות ואסטרטגיות מטעם בכירים מפייסבוק ומהתעשייה, כמו למשל עדי סופר-תאני, מנכ”לית פייסבוק ישראל, שתדבר על ניהול ובניית צוותים מולטי-דיסציפלינריים. בנוסף, התכנית תכלול שיחות פתוחות עם יזמים ויזמות של חדי-קרן ישראליים, על האתגרים של יזמים בתחום ה-B2C, פגישות עם משקיעים וחיבורים עם קרנות בתחום וכן סדנאות קריאייטיב וחוויית אתר.

בשיחה עם גיקטיים מספרת יעל מאירוב, ראש תחום קונסיומר-טק בפייסבוק ישראל כי לא מדובר בתוכנית האצה קלאסית: “כבר כמה שנים שפייסבוק ישראל מפתחת מתודולוגיות להזדמנויות הצמיחה השונות של סטארטאפים בתחום ה-B2C. מן המתודולוגיות הללו, צוות התוכנית פיתח סדרה של playbooks וסדנאות מעשיות, שמתעמקות במנועי הצמיחה החדשים של חברות, לצד מיצוי האסטרטגיה הנוכחית של כל חברה והגישה הנכונה ביותר עבורה. לכן, בנוסף להרצאות, הסדנאות והליווי, אחת המטרות הייחודיות של התוכנית היא לספק לסטארטאפים בשלבים מאוד מוקדמים כלים פרקטיים ו-best practices שאנחנו ליקטנו לאורך השנים, תוך עבודה עם החברות המצליחות ביותר באקוסיסטם. זה יאפשר לחברות לעבוד נכון, חכם ויעיל, לבנות אסטרטגיה עסקית מנצחת ולמקסם את הצמיחה שלהן”.

ישראל לא נודעה בעבר כמעצמת B2C וחלק גדול מהסטארטאפים והיוניקורנים הם B2B, אנטרפרייז. האם אתם מזהים שינוי מגמה בשנים האחרונות?

מאירוב: “למעט עולם הגיימינג, באופן מסורתי, תעשיית ההייטק בישראל היתה מזוהה יותר עם עולמות ה-B2B או Deep Tech. גם קרנות הון סיכון בדר”כ נמנעו מלהשקיע בחברות עם אוריינטציה של B2C. בשנים האחרונות אנו רואים שינוי של המגמה הזאת ויותר חברות B2C ישראליות נולדות, צומחות ופורצות בתעשייה. בנוסף, אנחנו גם רואים חברות B2B שהולכות לכיוונים ולמתודולוגיות צמיחה של עולמות ה-B2C. עם השנים, התחיל להיווצר בארץ גם מאגר של אנשי מקצוע שמבינים לעומק את עולמות ה-B2C.

משבר הקורונה הביא להאצה מסיבית של תהליכים שקרמו עור וגידים לאורך שנים. לדוגמה, טרנספורמציה דיגיטלית של עסקים קטנים ובינוניים, הנגשה של כלים דיגיטליים לקהלים רבים יותר, העובדה שהשנה בסגר גרמה לאנשים לחפש עיסוקים חדשים, וכו׳. כתוצאה מהתהליך הזה נוצר גם טשטוש של גבולות גיאוגרפיים, והרבה יותר שחקנים ישראלים יכולים כעת להגיע לקהלים חדשים בכל רחבי העולם. השילוב של הרוח היזמית הישראלית, הידע המעמיק שהתחיל להיווצר בארץ וההרגלים החדשים של הצרכנים עצמם, הופכים את ההזדמנות בתחום ה-B2C ליותר מזמינה ומפותחת – למשקיעים/ות וליזמים/ות כאחד”.

מה יוצא לפייסבוק מזה? אתם הרי לא לוקחים אקוויטי או דמי השתתפות

מאירוב: “קודם כל חשוב להדגיש שהתוכנית איננה אקסלרטור, ועל כן לא נדרשת שום תמורה בעבורה (בצורת אופציות, מניות או תשלום על התוכנית). המשרד בישראל מאד מעורה בתעשיית ההייטק המקומית ואנחנו עובדים עם חברות שנמצאות בכל מיני שלבים. למעשה, אנחנו אחד המשרדים היחידים של פייסבוק בעולם שמתמקד בעבודה עם סטארטאפים. אנחנו רוצים לראות את החברות הללו גדלות, כי זה חלק מהמודל העסקי שלנו וההצלחה שלהן היא ההצלחה שלנו.

כיום, הפלטפורמות של פייסבוק הן הפלטפורמות החזקות והמשמעותיות ביותר עבור צמיחה של חברות B2C והמטרה שלנו בתוכנית היא להנגיש מתודולוגיות עבודה וכלים גם לסטארטאפים בשלבים מוקדמים מאוד, כדי להניח בסיס יציב ולפתח ולחזק את השריר של עבודה נכונה ומיטבית על גבי הפלטפורמות כבר מראשית הדרך. כמו כן, תכנית כזאת מאפשרת לנו להיות חלק מההצלחה של סטארטאפים ישראלים, להכיר יזמים בצורה ישירה ולהישאר מחוברים לאקוסיסטם הן ברמה האישית והן ברמה העסקית. בסוף זה לחלוטין win-win לשני הצדדים”.

גם Redis Labs בחרה בגיקטיים אינסיידר גם Redis Labs בחרה בגיקטיים אינסיידר רוצים לראות את ההייטק הישראלי מבפנים? היכנסו עכשיו

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

2 תגובות על "פייסבוק משיקה תוכנית הכשרה מיוחדת לסטארטאפים ישראלים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
נ2ב
Guest

כן לתת לחברה שכל מה שהיא יודעת לעשות זה להעתיק פיצ׳רים של מתחרים, מידע על מוצר הb2c שלכם עוד בשלבים מוקדמים נשמע כממו רעיון טוב.

מיואשת
Guest

פייסבוק ממשיכה להסתכל גבוה ולא סופרת את העסקים הקטנים שנשענים לפרנסתם על דף העסק. ביום אחד,בהיר מישהו פורץ לחשבון שלך ולדף העסק והופ בשניה אתה מאבד קשר עם הלקוחות ומפייסבוק אין מענה פשוט מקומם

wpDiscuz

תגיות לכתבה: