פייסבוק גדולה יותר מהאינטרנט

בפייסבוק של היום יש יותר משתמשים ממה שהיו בכל האינטרנט בשנת 2004 – השנה בה נוסדה הרשת החברתית. לאן הולכים מכאן?

מקור: תמונת מסך מהשידור החי של f8 2011

אם נביט במספרים בלבד, פייסבוק של סוף שנת 2011 כוללת יותר משתמשים מכלל משתמשי האינטרנט שהיו בשנת היווסדה: 2004. 800 מיליון המשתמשים הפעילים של פייסבוק עוקפים את 757 מיליון משתמשי הרשת ב-2004, ונראה שקצב הגדילה של פייסבוק עדיין לא הגיע לכדי מיצוי.

הרשת החברתית הגדולה בעולם הכריזה על חציית קו 800 מיליון המשתמשים הפעילים רק לאחרונה, במסגרת כנס f8 2011 (ראו את הלייב-בלוגינג מהאירוע). נתון זה מרשים לכשעצמו, למרות שהוא מייצג האטה מסוימת בקצב הגדילה; רבים העריכו כי בשלב זה פייסבוק תהיה קרובה יותר לקו המיליארד. כך או כך, מעניין לזכור שפייסבוק נוסדה רק לפני כ-7 שנים, ב-2004, ובשנה הראשונה היו חברים בה בעיקר תלמידי קולג’ ואוניברסיטאות אמריקניים. משם, הרשת החברתית התפתחה ותפחה למימדי ענק, חשפה את עצמה לשווקים חדשים, למשתמשים בכל הגילאים והצליחה לעקוף בדרך את כל השחקניות שהיו שם בשוק לפניה, כמו מייספייס ואחרות.

3.4 מיליון ישראלים

בין היתר, פייסבוק הפכה גם לרשת המועדפת גם על הישראלים כשאחוז החדירה שלה בארץ הוא מהגבוהים בעולם, ועומד נכון לסוף חודש יוני 2011 על 3.4 מיליון חשבונות. בהתחשב בעובדה שבישראל חיים היום כ-7.8 מיליון תושבים, נכון לערב ראש השנה, מדובר באחוז לא מבוטל.

במהלך החודשים האחרונים נחשף כי המספרים של פייסבוק אמנם גדלים, אבל מבט מבפנים מצביע על כך שדווקא במדינות הראשונות לאמץ את הרשת החברתית חלה האטה בכמות המשתמשים. מגמה זו עשויה להצביע על ריוויון של השוק, מבחינת פייסבוק, ועשויה גם לסמן את מגבלות אחוז החדירה שלה באותן מדינות.

ערך מוסף

היכולת של פייסבוק במהלך השנה הקרובה להשתפר, ובמובנים מסוימים אפילו להמציא את עצמה מחדש, תהיה קריטית ליכולת שלה להמשיך ולהתפתח במדינות בהן היא פעילה כבר היום, מעבר להמשך התפוצה שלה למדינות חדשות בהן היא פחות פופולארית. אם היא תצליח במאמציה אלה, היא תוכל לייצר עבור המפרסמים בתוך הרשת ערך מוסף וכפול, שכן לא רק שתהיה לה גישה אל כמות משמעותית מהאוכלוסיה שגולשת ומשתמשת ברשת, אלא שהיא תוכל להציג בפניהם נתונים על מעורבות המשתמשים.

נתון זה, בנוסף אל הנתון הכמותי, יוכל לשמש מכפיל רווח עבור פייסבוק, שכן אם היא תשתפר ותציע למשתמשים הוותיקים שלה יותר דברים לעשות בתוך פייסבוק, הם יבלו ברשת יותר. ככל שהמשתמשים מבלים יותר זמן בתוך הרשת, הם חשופים ליותר פרסומות, במשך יותר זמן, מה שמגדיל את שווי הפרסום ברשת החברתית.

וידאו: נאום הפתיחה מכנס f8 2011

 

 

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: