Sell something: פייסבוק בוחנת פיצ׳ר חדש לקבוצות

פיצ׳ר חדש אותו בודקת הרשת החברתית יציע למשתמשים דרך טובה יותר לניהול מכירות ורכישות בקבוצות השונות בהן חברים

מקור: יח״צ, עיבוד תמונה

מקור: יח״צ, עיבוד תמונה

כמעט כל קבוצת פייסבוק היום, בין אם עוסקת במתכונים, משחקים או כמובן בגדים, כוללת בתוכה כמה וכמה פוסטים המתמקדים במכירות ורכישות בין חברי הקבוצה. גם בפייסבוק הבינו את זה זאת, וכעת בוחנים פיצ׳ר חדש שנועד לעזור למשתמשי הרשת החברתית להציע את מוצריהם למכירה, בצורה טובה ונוחה יותר מבעבר.

אלטעזאכן בעידן הוירטואלי

הוספת מודעות המכירה הייעודית תתבצע בצורה דומה לפרסום פוסט כיום, כשפייסבוק תציע כפתור ייעודי עבורן בשם Sell Something. הכפתור החדש יופיע לצד כפתור הפרסום המוכר, Write Post, כשלאחר לחיצה עליו יופיע פורמט מעט שונה לכתיבה. החלונית החדשה תבקש מהמשתמשים את הפרטים הרלוונטים למכירה, כגון שם הפריט, תיאור קצר שלו, מיקום המוכר וכמובן, תמונות ואפשרויות המשלוח או האיסוף שמציע.

לאחר לחיצה על פרסום הפוסט, פייסבוק תבצע את עבודתה מאחורי הקלעים ותערוך אותו לפורמט החדש, שנראה כמעט אותו הדבר כמו כל פוסט רגיל אך כולל בתוכו את אלבום התמונות המלא, עם ציון של מיקום הפרטים והמחיר שהמשתמש דורש עבורו. בדומה לפוסטים ״רגילים״ בקבוצות, גם כאן יוכלו המשתמשים חברי הקבוצה להגיב ואף להציע מחירים משלהם, במטרה להפוך את תהליך המכירה והרכישה ליותר מסודר מכפי שקיים כיום במגוון הקבוצות הללו.

פוסט המכירה הסופי. מקור: The Next Web

פוסט המכירה הסופי. מקור: The Next Web

בעוד שאנו חייבים להודות כי הפיצ׳ר החדש נשמע מעניין ויכול להציע סדר רב בקבוצות השונות בהן אנו חברים, חשוב להבהיר שפייסבוק אינה עומדת לקחת אחריות על הרכישות שלנו ברשת. הרשת החברתית אף העלתה עמוד ייעודי בו היא מתנערת מאחריות בכל הנוגע לטיב המוצרים המוצעים למכירה, כך שהמשתמשים לא יוכלו לבוא אליה בטענות כשיגלו שהמוצר שרכשו הוא לא מה שציפו לו.

כלומר, פייסבוק אינה מתכננת להתחרות באיביי או עלי באבא, לפחות לא בשלב זה, אלא יותר מכוונת לאתרים כגון Craigslist או יד2 המקומי שלנו, שמהווים פלטפורמת שיתוף נוחה למוצרים אותם רוצים המשתמשים להציע אך לוקחים צעד אחורה כשזה מגיע לרכישות עצמן ואינם מציעים הגנה במקרה והעסקה משתבשת.

אתר The Next Web, שחשף את הפיצ׳ר החדש, קיבל תגובה רשמית מטעם פייסבוק בכל הנוגע אליו. דובר החברה הבהיר כי הרשת החברתית אכן בוחנת את האופציה החדשה, במטרה לעזור למשתמשים לארגן בצורה טובה יותר את הפוסטים הנוגעים למכירות בקבוצות השונות. עוד הוסיף כי מדובר על מבחן בקנה מידה קטן, המוגבל בשלב זה למספר קבוצות בודדות בעלות קהילת מוכרים ורוכשים גדולות במיוחד.

במילים אחרות, בינתיים תאלצו להמשיך להסתפק בפרסום פוסטים ״בנאליים ובסיסיים״ כשתרצו למכור משהו בקבוצות השונות שלכם, ותתבקשו להמתין בסבלנות להגעתו של הפיצ׳ר החדש לכלל הקבוצות וכלל המשתמשים ברחבי העולם.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "Sell something: פייסבוק בוחנת פיצ׳ר חדש לקבוצות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יואב
Guest

אם הם יעשו את זה טוב, עם אפשרויות סינון ומיון, אני מאמין שהם יכולים להחליף את הדינוזאור yad2.
מצד שני, אוסף רב של יכולות יהפוך את האתר למסורבל ומורכב.
כמו שחבר שלי אומר, זה הכל עניין של סחר עופות (tradeoff) :)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: