פייסבוק: לא רק לחברים, אלא גם לאוייבים

אפליקציה חדשה רוצה לעזור לכם למצוא חברים חדשים, בזכות הנושאים שאינכם מסכימים עליהם. האם פייסבוק תשאיר אותה באויר?

מקור: יח"צ

עד היום פייסבוק תפקדה בעיקר כרשת ליצירת וביסוס קשרים עם משתמשים אותם אנו מכירים מעברנו או מעוניינים לעקוב אחריהם ולהתעדכן בעדכונים השונים שלהם. אפליקציית פייסבוק חדשה מציעה לעשות בדיוק את ההפך ומציעה לכם למנות את “האוייבים” שלכם בפייסבוק.

חבר או אויב?

אפליקציית פייסבוק חדשה בשם EnemyGraph החליטה לקחת את הקונספט של רשת חברתית לכיוון שונה לחלוטין ומאפשרת למשתמשים לייעד חברות, מותגים, מקומות, משתמשים אחרים ועוד אלמנטים נוספים כ-“אוייבים”. המטרה של האפליקציה היא לעקוב אחרי מה שיוצר דיסוננס חברתי ולעזור למשתמשים להתחבר בזכות השוני שלהם.

האפליקציה שוחררה לפני כחודש על ידי דין טרי (Dean Terry) ותוארה על ידיו כסוג של חילול השם של המדיה החברתית. לאחר ההתקנה, תוכלו לצפות ברשימת האוייבים הגדולים ביותר של המשתמשים, כמו גם “trending enemies” שזכו ל’שנאה’ גדולה במהלך השבוע האחרון. האפליקציה גם מציגה את ה-Top 5 השנואים ביותר, שם ניתן למצוא שמות מוכרים כגון ג’סטין ביבר, אינטרנט אקספלורר וסדרת סרטי Twilight.

במידה ותרצו ליצור רשימת אוייבים משלכם, תוכלו להוסיף את חבריכם בפייסבוק, כמו גם דפי מותג, סלבריטאים, פוליטיקאים, מקומות ועוד. לאחר מכן, האפליקציה מבצעת שאילתות במטרה לקרב בין שני אנשים יחדיו, בזכות ההבדלים ביניהם. לדוגמה, במידה וכתבתם בפרופיל שלכם שאתם מעריצים גדולה של מדונה – ובדף האפליקציה אחד מחבריכם הכריז עליה כאוייבת, תקפוץ עבורכם הודעה שתאפשר לכם לקיים שיחה בנושא.

כלומר, האפליקציה מביאה לקדמת הבמה את ההבדלים בין המשתמשים השונים ברשת החברתית ומאפשרת להם לשוחח בנושאים המנוגדים להם. חשוב לציין כי במידה ואינכם מפורסמים, אף אחד מחבריכם לא התקין את האפליקציה וכמובן גם אתם לא משתמשים בה – לא תוכלו להופיע ברשימת האוייבים.

שלילי + שלילי

בבלוג הרשמי של האפליקציה כותב טרי כי רוב הרשתות החברתיות כיום מנסות לחבר בין אנשים באמצעות תחומי עניין דומים – אבל המשתמשים מתחברים דווקא באמצעות הדברים שהם אינם אוהבים או אינם מסכימים עליהם. כך נוצרות בריתות, שיחות ואפילו חברויות קיימות מתעצמות.

עוד מוסיף טרי כי מערכות יחסים תמיד כוללות הבדלים בין שני הצדדים ולעיתים הבדלים אלה הם חלק קריטי מהחברות. כמו כן, טרי מודע לחלוטין לכך שפייסבוק לא תאהב את הרעיון מאחורי האפליקציה ותמהר לסגור אותה כבר בשבועות הקרובים.

למרות זאת, אין ספק כי טרי יצר מודעות לנושא שונה לחלוטין מהקונספט אותו מציגות הרשתות החברתיות וכעת רק נותר לראות – האם תהיה חברה שתרים את הכפפה ותהפוך את האפליקציה הפשוטה למוצר ממשי, או אפילו לרשת חברתית חדשה?

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: