הדו”ח הרבעוני של פייסבוק מוכיח – היא כאן כדי להשאר

פייסבוק חוצה את רף מילארד המשתמשים ומאשרת כי תשיק בקרוב רשת פרסום משלה שתתחרה ישירות בגוגל. מה ניתן ללמוד מהדו”חות הרבעוניים שפירסמה אתמול הרשת החברתית?

facebook

הפוסט נכתב על ידי עומר אפרת, מנכ״ל חברת סנסגון.

אמש (ד׳) הציגה פייסבוק את הדו”ח הפיננסי של הרבעון הראשון לשנת 2014. פעם נוספת הצליחה הרשת החברתית הגדולה בעולם, להוכיח שעל אף הגורלות שמיטיב האנליסטים מיטיבים לחרוץ – היא כאן כדי להישאר. הכנסות הרשת החברתית עלו ברבעון זה ב-72% ביחס לרבעון המקביל אשתקד ל- 2.5 מיליארד דולר. בעוד ההכנסות מפרסום גדלו ב-82%.

בעוד נביאי הזעם זעקו על מספר המשתמשים הדועך, מספר המשתמשים הפעילים ביום (DAU) עלה ב-45 מיליון משתמשים נוספים. כך גם מספר משתמשי המובייל שקפץ ל-1.28 מיליארד פעילים ביום.

ההימור על המובייל היה נכון

את הגידול במכירות החברה ניתן כמובן לשייך לאסטרטגיית המובייל האגרסיבית אותה מיישמת פייסבוק – זאת באמצעות כלי פרסום מתקדמים ואפקטיביים במיוחד כגון: Mobile App Installs המאפשרת התקנה של אפליקציות מובייל שונות ישירות מתוך פרסומת מותאמת בפייסבוק וה-Mobile App Ads for Engagement, המאפשרת ביצוע פעולות שונות באפליקציות מובייל שונות, ישירות מתוך פרסומת מותאמת בפייסבוק (הזמנה של מלון, טיסה או רכישה של מוצרים). על אף שפרסומות אלו כרגע מוצגות רק בתוך אפליקציית המובייל של פייסבוק, היעילות הגבוה וההחזר על ההשקעה למפרסמים, גורמים להגדלת תקציבי הפרסום באופן עקבי, דבר המוביל לנתוני ההכנסות המרשימים.

אך מעבר לשורה התחתונה, יש מספר אינדיקטורים לביצועים שיש לבחון. חשוב יותר ממספר המשתמשים הפעילים (הגדל בכל מקרה), יש למדוד את צד לקוחות הרשת החברתית – מה יוצא בפועל למפרסמים בפייסבוק? כאן ניתן להבחין במגמה מעניינת, העדכונים האחרונים ברשת הובילו להדגשת האיכות על הכמות. בעוד שמספר העוקבים אחר 20 המותגים המובילים כמעט ולא השתנה מדצמבר 2013 (עליה זניחה של כ-1%) ומספר העוקבים אחר 5 התעשיות המובילות אף הצטמצם בכ-14%, איכות התגובה (engagement) של המשתמשים למותגים עלתה בשיעור מרשים של מעל 33%

מחפשת דרכים נוספות לפרסום

מהנדסי פייסבוק כעת מפתחים בקדחתנות הרחבות נוספות למערכת הפרסום של הרשת. החל מה-Partner Categories המאפשר למפרסמים להגיע אל לקוחותיהם הרלוונטיים בשימוש במידע אשר נאסף מחוץ לפייסבוק (באמצעות חברות מחקר כגון Acxiom ו-Datalogix). יכולת זו הייתה זמינה עד החודשים האחרונים רק בארצות הברית וקנדה, כעת זמינה למפרסמים במערב אירופה ובתקווה שבקרוב גם בישראל. ועד ל-Website Custom Audience המאפשר למפרסמים אפשרות להציג פרסומות רלוונטיות, באופן בלעדי לגולשים שביקרו באתר המותג או באפליקציה, גם בשלב מאוחר יותר בפיד שלהם בפייסבוק.

אך זה עוד לא מסתיים כאן, על פי שמועות, פייסבוק שולפת כעת קלף אסטרטגי משרוולה – ומאפשרת למפרסמים להגיע למשתמשים גם כשהם אינם גולשים בפסייבוק. על פי מקורות שונים, פייסבוק מקימה בימים אלו רשת פרסום למובייל, באמצעותה תוכל להציג פרסומות באפליקציות מובייל רבות נוספות. באם מהלך זה יושלם, פייסבוק תתחרה ישירות מול רשת הפרסום מובייל של גוגל adMob, ותגדיל משמעותית את טווח הפרסום שלה.

כפי שהשנתיים האחרונות מלמדות אותנו, הפוטנציאל הגלום ביכולות הפרסום של הרשת החברתית עוד רחוק מלהתממש. עומק המידע וכמות הממשקים שיש לפייסבוק בחיינו ממשיך להתעצם, כך גם הטכנולוגיות הרבות אשר ממירות את מידע זה לידע בר שימוש עבור המפרסמים. אתגרים רבים עומדים בפני הענקית הממשיכה לגדול. אבל דבר אחד כבר ברור לכולם, הקרב האמיתי על עוגת הפרסום העולמית, רק החל.

הכותב הינו מנכ”ל חברת Sensegon, אשר פיתחה פלטפורמת פרסום מתוחכמת בפייסבוק המאפשרת למפרסמים לבצע Targeting מבוסס אישיות, המבוסס על ניתוח פסיכוסוציאלי של משתמשים וצרכנים פוטנציאליים.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

7 תגובות על "הדו”ח הרבעוני של פייסבוק מוכיח – היא כאן כדי להשאר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אני
Guest

פייסבוק היא one trick pony
אם האופנה תעבור לרשת חברתית אחרת פייסבוק תמות

דודו
Guest

מסכים איתך לגמרי! גם מקדונלדס היא כזו.. וקוקה-קולה, ומטוסי בואינג, וליונל מסי יודע רק לשחק כדורגל..

זה בדיוק מה שעומר כותב כאן, למרות התחזיות “הישראליות” של כולם, פייסבוק ממשיכה לשלוט ובגדול!

אני שוב
Guest

יש הבדל קטן בין החברות האלה לבין פייסבוק.

נניח שכל החברים שלי מפסיקים לקנות במקדונלס, אני עדיין יכול ללכת ולקנות המבורגר וכלום לא השתנה עבורי.
לעומת זאת, אם כל החברים שלי מפסיקים להשתמש בפייסבוק הם הופכים את פייסבוק לחסר ערך עבורי.

איציק
Guest

צאו לי מהנשמה

מירה
Guest

מי בכלל דיבר אלייך?

יבי
Guest

למה הם לא מוציאים מוצר שמתחרה ב google adwords?
שאתרים צד שלישי ישימו פרסומות של פייסבוק במקום אלה של גוגל…

אסף
Guest

למתעניינים ממליץ קורסים מתקדמים בפייסבוק לעסק/פרסום באתר אסכולי..

wpDiscuz

תגיות לכתבה: