הפיד החדש של פייסבוק: יותר פוסטים של חברים, פחות פוסטים של עמודים מסחריים

הפיד החדש של פייסבוק יכלול מעכשיו הרבה יותר פוסטים של חברים שלכם ופחות פוסטים של דפי מותג. חדשות טובות למשתמשים, חדשות רעות לכל מי שמנהל דף מותג

את מי זה מעניין? מקור: Facebook

את מי זה מעניין שגרג הגיב לפוסט? מקור: Facebook

אם גם אתם מרגישים שיש לכם יותר מדי תוכן של דפי מסחריים בפיד ופחות מדי פוסטים של חברים, יש לנו בשורות טובות עבורכם. אם אתם מנהלי רשתות חברתיות, משווקים, או מתחזקים עמודי מותג בפייסבוק, יש לנו בשורות רעות עבורכם. פייסבוק עדכנה את האלגוריתם שלה, כך שהפיד שלכם ייתן העדפה לפוסטים של חברים, על פני פוסטים של עמודים מסחריים.

יותר תוכן של חברים, פחות של מותגים

בהודעה שהוציאה פייסבוק היא מסבירה שהמטרה של הפיד להציג את התוכן שחשוב למשתמשים, ולכן עליה לאזן בין עדכונים של חברים, דמויות ציבוריות שאתם עוקבים אחריהן, אתרי תוכן ועמודים מסחריים. כתוצאה מכך הכניסה פייסבוק שלושה שינויים מרכזיים באלגוריתם שמציג לנו סיפורים בפיד. השינוי הראשון, הוא ההעדפה שיקבלו פוסטים של חברי הפייסבוק שלכם על פוסטים של דפי מותג. כלומר, אם עשיתם בעבר לייק לרשת משלוחי פיצה, חנות פרחים ורשת אופנה, הן כבר לא יופיעו בפיד שלכם באותה תדירות. במקום הפוסטים של אותן חברות מסחריות, תראו יותר סיפורים של חברי הפייסבוק שלכם.

מכירים את זה שפייסבוק דואגת לעדכן אתכם בכל פעם שחבר פייסבוק עשה לייק לאיזה פוסט של חבר אחר, שאתם בכלל לא מכירים, וכנראה גם לא ממש מעניין אתכם? או שחברת פייסבוק שלכם הגיבה לחברה של חברה? מעכשיו, תראו הרבה פחות עדכונים כאלו. גם כאן נועד העדכון, על פי פייסבוק, כדי שתראו יותר פוסטים, סטטוסים ועדכונים מחברים שלכם או עמודים שעשיתם להם לייק.

השינוי השלישי עליו הכריזה פייסבוק ישפיע בעיקר על אנשים בלי הרבה תוכן בפיד (יש כאלו?!). עד עכשיו נמנעה פייסבוק מלהציג פוסטים מאותו מקור אחד אחרי השני. כלומר, אם עשיתם לייק לעמוד הפייסבוק של גיקטיים, לא הייתם מקבלים יותר מעדכון אחד ברצף. עתה, כשהפיד שלכם קצת יבש, יוכלו להופיע מספר פוסטים ברצף.

הבונוס הכפול של פייסבוק

עבור רוב משתמשי הרשת החברתית, המהלך האחרון של פייסבוק הוא מבורך. לרובנו יותר חשוב לראות את החברה החדשה של חבר שלנו, מהקולקציה החדשה של רשת האופנה ההיא. מבלי לזלזל בטוהר של כוונותיה של פייסבוק, הרי שהמהלך האחרון גם משרת היטב 2 מטרות שלה. הראשונה, להשאיר אותנו ברשת החברתית, ושנבלה מול הפיד כמה שיותר זמן. כך מקווה פייסבוק לעצור זליגה של קהל, צעיר בעיקרו, שמאס בין השאר במיסחור, ונדד לשירותי מסרים מיידיים כמו ווטסאפ (השייכת לפייסבוק) וסנאפצ’ט. המטרה השנייה שתשיג פייסבוק עם העדכון האחרון הוא לגרום למפרסמים לפתוח את הארנק בתדירות גבוהה יותר. בשנים האחרונות חווה כל מי שמנהל דף מותג בפייסבוק צניחה דרסטית בחשיפה האורגנית שהתוכן שלו מקבל. כמובן שלא מדובר ביד המקרה, אלא במגמה מכוונת של הרשת החברתית שנועדה לגרום למנהלי עמודי מותג לקדם פוסטים ולייצר קמפיינים פרסומיים, שמזרימים לקופתה כסף רב. האם השינויים הללו עובדים? ועוד איך. ב-2013 הכניסה החברה כ-7.9 מיליארד דולר, ב-2014 זינקו ההכנסות שלה ל-12.5 מיליארד דולר.

[interaction id=”55376c03a39598ff055fa7d8″]

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה על "הפיד החדש של פייסבוק: יותר פוסטים של חברים, פחות פוסטים של עמודים מסחריים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Amir Avni
Guest

הקהל הצעיר לא עזב את פייסבוק בגלל הפרסומות, אלא בגלל שההורים שלו, סבתא שלו ודודה שלו התחברו גם לפייסבוק ועושים לייק על כל תמונה שלו.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: