פייסבוק מציגה נשק חדש נגד הפייק ניוז ותסמן גם חברים שלכם שמפיצים אותו

פייסבוק השיקה כלי חדש שנועד להלחם בפייק ניוז ועל הדרך גם לראות מי מהחברים שלכם מפיץ אותן; במקביל, סגרה החברה עשרות חשבונות פייסבוק ואינטסגרם של גוף רוסי שהואשם בהתערבות בבחירות לנשיאות בארצות הברית ב-2016

מקור: פייסבוק

סוף סוף אנחנו רואים קצת צעדים מעשיים מכיוונה של פייסבוק במאבק כנגד ה”פייק ניוז”. הכלי החדש אותו השיקה אמש (ג’) פייסבוק מאפשר לכם לדעת יותר פרטים על כותב המאמר ששותף, האתר שבו הוא התפרסם ועוד.

כלים לזיהוי פייק ניוז

הפיצ’ר החדש יציג כפתור מידע חדש ליד ידיעות, כתבות ומאמרים ששותפו על ידי החברים שלכם בפיד. ברגע שמשתמש ילחץ על כפתור ה-About this article ייפתחו בפניו מספר אפשרויות חדשות: ראשית, הוא יקבל מידע שנשאב מויקיפדיה על האתר שבו פורסמה הידיעה. כך תוכלו לקבל את המידע המקיף לגבי האתר, מי עומד מאחוריו ומה מידת האמינות שלו. בנוסף, יציג הפיצ’ר החדש גם אפשרות Related Articles – אפשרות הדומה להמלצות התוכן שאנחנו מכירים מאתרי תוכן ונועדה להציף זוויות אחרות לאותו סיפור; כתבות אחרות מאותו אתר – כך שתוכלו לזהות קווים פוליטיים או רמת אמינות של אתרים; לאחר מכן, מציג הפיצ’ר החדש מפה שמציגה היכן שותפה הכתבה וכן מי מהחברים שלכם שיתף אותה. המטרה היא כמובן שזהות החברים תעזור לכם לברור בין פייק ניוז לבין ידיעה אמיתית.

כאשר תיתקלו באתר שמציף לכאורה פייק ניוז – אמורות להידלק לכם הנורות האדומות אם לא תקבלו עליו מידע, בזכות ‘המלצות התוכן’ שתציף פייסבוק ועשויות לסתור את הטענות ואם תראו מספר שיתופים נמוך כשאף אחד מחבריכם לא שיתף את המידע הזה.

בפוסט שפרסם צוות ה-UI של פייסבוק נטען שהפרויקט נעשה בעזרת פידבק שקיבלה החברה מאתרי תוכן ועיתונאים. הפיצ’ר יופיע בשלב הראשון אצל המשתמשים האמריקאיים של פייסבוק ובהדרגה יורחב למקומות נוספים בעולם.

עם הפיצ’ר החדש פייסבוק עדיין לא הולכת עד הסוף ולא מאפשרת לאלגוריתמים שלה לקבוע מהו פייק ניוז, במקום זאת היא מעדיפה ללכת על הגישה השמרנית יותר ופשוט מציגה בפני המשתמשים כלים חדשים, שיוכלו לעזור להם לקבל את ההחלטה לבד.

פייסבוק סגרה עשרות חשבונות פייסבוק ואינסטגרם רוסיים

במקביל, הודיעה פייסבוק על סגירה של 70 חשבונות פייסבוק ועוד 65 חשבונות אינסטגרם של סוכנות ה-Internet Research Agency, הגוף הרוסי שהואשם בהתערבות בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. בנוסף, הודיעה פייסבוק כי גם סגרה 138 חשבונות פייסבוק של אנשים פרטיים שקשורים לסוכנות. אלכס סטאמוס, הממונה על הבטחון בפייסבוק, הסביר כי החקירה ארכה חודשים ומאמצי התעמולה כוונו למדינות דוברות רוסית עם יותר כ-1.1 מיליון עוקבים סה”כ לכל החשבונות שנסגרו.

עוד הוסיף סטאמוס כי ״ה-IRA השתמש באופן עקבי ברשתות של חשבונות לא אמיתיים במטרה להטעות ולתמרן אנשים שמשתמשים בפייסבוק לרבות בבחירות 2016 לנשיאות ארצות הברית ולכן איננו מעוניינים בנוכחותם בפייסבוק״. סטמוס הדגיש, כי החברה הסירה עמודים וחשבונות אלו בגלל שנשלטו על-ידי ה-IRA ולא על בסיס התכנים שלהם שכללו תעמולה ממשלתית ופרשנויות על סוגיות פוליטיות מקומיות ובינלאומיות קידום של תרבות ותיירות רוסית וגם תוכן שאינו פוליטי.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

1 תגובה על "פייסבוק מציגה נשק חדש נגד הפייק ניוז ותסמן גם חברים שלכם שמפיצים אותו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יוג\'
Guest
לא רואה שום אפשרות לממש דבר כזה בלי שהוא יהיה בעייתי מבחינת חופש ביטוי ודמוקרטיה. השאלה היא מי קובע מה זה פייק ניוז ולפי מה? אם תיתן לעובדי פייסבוק להחליט – זה ייתן להם כוח שלאף אחד לא צריך להיות: לקבוע בשבילך מה אמתי ומה לא. וראינו שאפילו בסימון הסתה ואנטישמיות הם לא משהו. אם תיתן למשתמשים להצביע – הם יצביעו לפי הדעות שלהם מלכתחילה, ויסמנו אתרים וכתבות שמעצבנות אותם כפייק ניוז. זה יהפוך למלחמת דעות אונליין ותו לא. אם מפתחים משהו שמזהה את זה אוטומטית – איך? לפי תגובות באתר? לפי פידבקים של עיתונאים בעמודים אחרים? לך תדע ממה… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: