פייסבוק בשורת הכרזות למפתחים בכנס שפתחה אתמול

אף שפן לא נשלף מהכובע בכנס המפתחים של פייסבוק והכרזות דרמטיות לא היו שם. אבל מה הם החידושים המרעננים שכן הוכרזו?

מקור: צילום מסך, Facebook

לאחר 3 שנות הפסקה, קיימה פייסבוק את ה-F8, כנס המפתחים שלה בסן פרנסיסקו. כצפוי, הכנס היה מוכוון למפתחים ולא היו בו הכרזות דרמטיות עבור המשתמשים. הרצאת ה-Keynote היתה כמובן של מייסד החברה, מארק צוקרברג, ומייד אחריו עלו על הבמה איליה סוכר, איימה ארצ’יבונג ודבורה ליו. 1,500 המפתחים שנכחו באולם ורבים אחרים שצפו בו מסביב לעולם שמעו וראו מספר חידושים והכרזות, אם כי כצפוי, לא נשמעו הכרזות דרמטיות.

בנאומו דיבר צוקרברג על הצורך לגשר ולחבר בין פלטפורמות המובייל השונות – כלומר, במאבק בין אנדרואיד ו-iOS פייסבוק רוצה למצב את עצמה כזירה לאפליקציות Cross-Platform שרצות על כל מערכות ההפעלה; לאחר מכן, הדגיש שפייסבוק “התבגרה” ועברה מלנוע במהירות ולשבור דברים (המוטו שאפיין את החברה עד עתה), לתנועה מהירה, אבל יציבה (הצהרה שגובתה במספר הכרזות לאחר מכן); אח”כ הגיעו החדשות:

Login Review – תהליך שמאפשר למשתמשים לקבוע אילו הרשאות הם מאפשרים לאפליקציות לפני ההרשמה וההתקנה. ההליך מורכב מ-3 חלקים: קבלת הרשאות שהאפליקציה באמת צריכה ולא מעבר לכך; עדכון המשתמשים בכל פעם שהאפליקציה כותבת בשמם הודעה בטיים-ליין; ובדיקה שהתהליך ההזדהות עובד על כל המכשירים והפלטפורמות ללא שגיאות.

Anonymous Login – כניסה אנונימית – מאפשרת למשתמשים שמעוניינים לנסות אפליקציות, להתקינן במצב “אנונימי”, כששום מידע לא מועבר מהן למפתחי האפליקציה (פייסבוק כמובן יודעת מי המשתמש); אם ירצו להמשיך להשתמש באפליקציה, יוכלו תמיד לעבור למצב גלוי.

כפתור Like במובייל – מעכשיו, גם באפליקציות מובייל תוכלו למצוא את כפתור הלייק לשיתוף תכנים שאהבתם.

Send to mobile – מאפשר למשתמשי הדסקטופ של הרשת (ההולכים ומתמעטים) ליצור תזכורות במובייל להורדת אפליקציה מסויימת.

תיקון באגים תוך 48 שעות – בהתאם למנטרה החדשה, פייסבוק מחוייבת לאיכות השירות ולתיקון באגים תוך 48 שעות.

שנתיים אחריות – שינויים תכופים ומשמעותיים ב-API עלולים ולגרום למפתחים לבזבז זמן עבודה יקר ולאפליקציות שהם מפתחים לקרוס. פייסבוק מציעה שנתיים אחריות על ליבת ה-API שלה, במסגרתן תתריע בפני מפתחים על שינויים שצפויים ב-API שלה.

גם המפרסמים לא נשארו מאחור, וזכו להכרזה מרעננת, בדמות Facebook Audience Network – רשת פרסום שמאפשרת מודעות פייסבוק – גם מחוץ לפייסבוק. הרשת מבטיחה למפרסמים את הפילוח המדוייק והאמינות שהם מכירים מפרסום בפייסבוק – במגוון פלטפורמות ואפליקציות. כמובן שגם המפתחים יהיו פטורים מלמכור מודעות לאפליקציות שלהם, למדוד את היעילות שלהם וכיוב.

הרשת החדשה כמובן לא נכנסת לואקום וצפויה “לדרוך על הבהונות” של רשתות פרסום ותיקות יותר כמו InMobi ו-AdMob של גוגל. פייסבוק מצידה מרחיבה את אחיזתה בפרסום במובייל, כשהיא מציעה לראשונה מכירת מודעות גם באפליקציות נוספות.

אירוע משעשע התרחש כאשר במסגרת אחד הסרטונים שהציג אילייה סוכר, מייסד Parse, הוצגה כתובת המייל שלכאורה שייכת למארק צוקרברג. אולם גולשים זריזים שמיהרו לשלוח מייל לכתובת, התאכזבו לקבל הודעת שגיאה שמבשרת שהכתובת לא קיימת.

וידאו: Let’s Build: Facebook f8 2014

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: