הפרסום בפייסבוק – האם השוק הישראלי מתחיל ללמוד את הכללים?

“תעשה לי משהו בפייסבוק” – כך דורשים מנכ”לים ממנהלי שיווק בחברות וארגונים. הלחץ להשגת תוצאות מהירות – שיווקיות ומכירתיות כאחד, הניסיון הלוקה בחסר בשימוש בפלטפורמה ואי-הכנת אסטרטגיה מסודרת למדיה החברתית עלולים ליצור קמפיין לא מגובש, בעייתי ואפילו – כמו שראינו השבוע – לא לגמרי חוקי.

עולם הפרסום בישראל, ובמיוחד הפרסום הדיגיטלי, רעשו וגעשו השבוע בעקבות קמפיינים פרסומיים בפייסבוק. מדובר כמובן על הורדת הקמפיין של וודקה חורטיצה מצד אחד, הורדת והחזרת הקמפיין של שרית חדד מצד שני, ובכלל, הפרסום הישראלי בפייסבוק – לאן?

הפרסום הדיגיטלי בישראל הוא האח הצעיר מאוד של פלטפורמות הפרסום האחרות – הפרינט והטלוויזיה. זה לא סוד שלקח למפרסמים ולמשרדי הפרסום להפנים את חשיבות הפרסום ברשת, את היתרונות שלו ולפצח איך מפרסמים במדיום הזה. הפרסום בפייסבוק, אינו יוצא דופן בהקשר זה.

המספרים מדברים – המפרסמים לוחצים

הזינוק של מספר המשתמשים הישראליים בפייסבוק בשנתיים האחרונות, הדוגמאות הבינלאומיות לשיווק נכון, אפקטיבי ורווחי באמצעות המדיה החברתית והצורך למצוא שטחי פרסום ואמצעי פרסום חדשים על חשבון המדיה המסורתית הדועכת, הביאה לכך שכל מנכ”ל דורש ממנהל השיווק שלו – “תעשה לי משהו בפייסבוק”. הלחץ להשגת תוצאות מהירות – שיווקיות ומכירתיות כאחד, הניסיון הלוקה בחסר בשימוש בפלטפורמה ואי-הכנת אסטרטגיה מסודרת למדיה החברתית עלולים ליצור קמפיין לא מגובש, בעייתי ואפילו – כמו שראינו השבוע – לא לגמרי חוקי. למרות כל זאת אין ספק שהנושא נמצא בעיצומו של שינוי. כל משרדי האינטראקטיב כבר מעסיקים מנהלי תחום social media, חברות וארגונים מפנים כוח אדם ומשאבים כספיים ייעודיים לנושא וגם המנהלים הבכירים מגלים מעורבות.

Do it and do it “like” – Facebook

אולי בניגוד למה שנדמה בשבוע האחרון, היו כבר לא מעט קמפיינים ישראליים מבוססי פייסבוק שהצליחו. חלקם אפילו עשו זאת בלי תמיכה של פרסום במדיום נוסף. בין הדוגמאות אפשר למנות את “קהילת בגדי הים של ישראל” של גליק (חשיפה לקהל יעד חדש לחלוטין ועלייה של יותר מ-100% במכירות תוך חודשיים), “סיגל דקל באה לעבודה” (עלייה של 20% במכירות, חשיפה של 150,000 איש לכל הפעילות הפרסומית) ו”בנק הנשיקות של מנטוס” (2 מיליון חשיפות תוך השקעה של 0 ש”ח במדיה חיצונית).

ולמה הם הצליחו? כי הייתה שם מחשבה מגובשת, הבנה של היכולות הייחודיות של המדיום והשקעה אמיתית בתכנון ויישום הקמפיין. למרות התחושה שכניסת משרדי הפרסום הגדולים לזירת הפייסבוק תגרום לחסמי כניסה גבוהים עבור המפרסמים הקטנים, עדיין עלויות הפרסום במדיה החברתית נמוכות יותר מאשר הפלטפורמות האחרות – בכל מדיה שהיא. ה”טריק” היחיד הוא לחשוב על הדרך הנכונה לעשות זאת. שימוש נכון בפייסבוק בפרט ובמדיה החברתית בכלל, יכול לגרום גם לתקציב שיווק קטן, יחסית, להגיע לכמות עצומה של גולשים ולהביא לתוצאות הרצויות. רק אל תשכחו לבדוק מה מותר ומה אסור.

אחרי איחור אופנתי ומאוד ישראלי בכניסת המפרסמים הגדולים, ומשרדי הפרסום הגדולים, לפייסבוק, השוק הישראלי מתחיל ללמוד את הכללים, או שלא?

עדי לשם

כותבת על ובתוך רשתות חברתיות, נהנית מגאדג'טים חדשים וממשחקי מחשב קלאסיים. עוסקת בתכנון אסטרטגיית דיגיטל במחלקת הפלנינג של JWT_DIGITAL, וזאת אחרי 4 שנים של ניהול תוכן באתרי אינטרנט מסחריים ושיווק דיגיטלי של מותג מתחום ההשכלה הגבוהה. בעלת תואר ראשון בניהול ומדעי המדינה של האוניברסיטה הפתוחה.

הגב

3 תגובות על "הפרסום בפייסבוק – האם השוק הישראלי מתחיל ללמוד את הכללים?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גילה גדעון
Guest
אין זה מדוייק לומר שמפרסמים גדולים נכנסו באיחור לפייסבוק. ההופעות הראשונות בפייסבוק דווקא היו שייכות לגדולים מאד (ראו בנקים וחב’ תקשורת) או לקטנים ביותר. הגדולים כי היו להם ככל הנראה תקציבים “פנויים” בכדי לתת למשרדי הפרסום להשתולל עליהם והקטנים אשר ניסו להתבלט “בחינם” ועל ידי עבודה עצמאית בפייסבוק. בשנה האחרונה אמנם התרחבה לעין ערוך הנוכחות הישראלית וזה בעיקר בקרב SMB וחברות גדולות שעד כה חיכו וניסו לדחות את הקץ. אפרופו “קהילת בגדי הים של ישראל” באמת מפתיעה אותי. הייתי שמחה לשמוע פרטים יותר מדויקים מה הם עשו שעבד להם כה יפה. הם העמוד המוביל בארץ נכון למועד כתיבת התגובה http://bit.ly/cfY1qb.… Read more »
עדי לשם
Guest

לגבי גליק – בכנס “שיווק דיגיטלי פורץ דרך” של איגוד השיווק הישראלי שנערך ביולי, העביר פרדריק בלסן הרצאה לגבי הקמפיין. את המצגת שלו אפשר לראות באתר של איגוד השיווק – http://shivuk.themarker.com/news/index.dot?id=50585

נועם
Guest

אם כבר מרימים עמודים ועושים רעש גדול, למה לא להכניס אפשרות לקניה של המוצרים?!?!?
חנות מלאה בעברית:
http://www.facebook.com/SocialNetworksExperts?v=app_100492530008548&ref=ts

תפנו אלינו בעמוד

wpDiscuz

תגיות לכתבה: