פייסבוק הסירה עכשיו את ה”וי הכחול” של אפל

מה השלב הבא במלחמה בין ענקיות הטכנולוגיה? אפל תסיר עוקב ותטען ש”פייסבוק התחילה”?

צילום מסך: גיקטיים

עדכון: מט נבארה, יועץ סושייאל, טוען כי פייסבוק מסרה בתגובה כי העמוד של אפל לא כלל קודם תו מאומת, ואין שינוי בעמודים של שירותים שונים שלה דוגמת Apple Music, שעדיין נושאים את תו המאומת.


בשנה האחרונה אנחנו עדים לקרב ענקים של ממש בין פייסבוק ואפל, 2 חברות טכנולוגיה ששוות יחדיו 3 טריליון דולר. בלב המאבק עומדות לכאורה סוגיות כמו “פרטיות”, “חופש בחירה”, “קידום עסקים קטנים”, אבל בסופו של דבר מדובר כמובן בכסף. סליחה, הרבה הרבה הרבה כסף. עכשיו מגיעה המלחמה לשלב חדש, ויש שיאמרו, קטנוני במיוחד מצידה של פייסבוק.

אפל כבר לא חשבון מאומת

החל מ-2013 מעניקה פייסבוק לחשבונות בולטים בפלטפורמה שלה תו “חשבון מאומת” או “V כחול”, שמסמן לכל המשתמשים, שמדובר אכן בדמות, בחברה או בארגון האמיתיים, וזהו החשבון הרשמי שלהם. עם זאת, ביום שלישי הוסר במפתיע תו החשבון המאומת מהעמוד הרשמי של אפל, עמוד עם יותר מ-13 מיליון עוקבים. בעמוד האינסטגרם, שכזכור שייכת גם היא לפייסבוק, אין שינוי ואותו “V כחול” עדיין מוצמד לחשבון.

אגב, עמודים של ענקיות טכנולוגיה אחרות דוגמת גוגל, מיקרוסופט, אמזון, קוואלקום או סוני למשל נשארו ללא שינוי וכולם נושאים בגאון את התו הכחול, מה שמחדד את התחושה שמדובר בצעד נקמה של פייסבוק באפל.

עם זאת, יאן (יאנקו) קוטליארסקי, מומחה שיווק וסושייאל מ-accessiBe, ממעיט בהשפעה של המהלך: “בסוף זו אפל, לא ‘משה פלאפונים’ (בלי לזלזל)”. לדבריו, אפל לא משתמשת יותר מדי בעמוד שלה לצורך העלאת תכנים וקידום המכירות שלה, ולכן לא תהיה השפעה גדולה על הסרת התו או פגיעה בריץ’ שלה. “בשורה התחתונה, על פניו, זה משהו עם משמעות אפסית” מסכם קוטליארסקי.

דם רע זורם בעמק הסיליקון

ההודעה שהקפיצה את פייסבוק

המערכה האחרונה בין השתיים החלה באוגוסט האחרון כשאפל הודיעה כי החל מ-iOS 14, יידרשו בעלי אייפון לאשר מרצונם לפייסבוק לעקוב אחרי המספר המזהה שלהם (IDFA). בפייסבוק הזהירו שהצעד יגרום לפגיעה דרמטית בהכנסות שלה ממשתמשי האייפון, אולם לא נראה כי באפל התרגשו מהפגיעה הזו. מאז, החלה הרשת החברתית, שיחד עם גוגל שולטות בפרסום באינטרנט, לתקוף את אפל מזוויות שונות. בין היתר פרסמה לאחרונה פייסבוק מודעת עמוד בעיתונים המרכזיים בארה”ב, ובה טענה שהיא “נלחמת באפל למען העסקים הקטנים”. אחרי הכל, אם אפל פועלת מתוך “דאגה למשתמשים”, אז למה שפייסבוק לא תפעל מתוך “דאגה לעסקים הקטנים”?

מודעת העמוד של פייסבוק כנגד אפל

במסגרת חלופת המהלומות הזו, הציגה פייסבוק התראה בתוך האפליקציה שלה שמזהירה רוכשים של כרטיסים לאירועים ברשת כי “אפל גובה 30 אחוז עמלה מהרכישה הזו”. באפל לא אהבו את ההתחכמות, וחסמו את היכולת של פייסבוק לפרסם הודעות בטענה שהיא עוברת על חוקי חנות האפליקציות, האוסרים על מפתחים לפרסם מידע “לא רלוונטי” בפני משתמשים.

גם אם ה-“V הכחול” יחזור לעמוד של אפל בקרוב, וגם אם בפייסבוק יטענו שהיה זה גליץ’ טכני או טעות של “הסטודנט”, נדמה שאף אחד במנלו פארק לא יכחיש שהמסר – שגם לפייסבוק יש עוד כדורים בקנה – הועבר. האם הוא נקלט בקופרטינו? לזה נצטרך להמתין.

 

רוצים לקבל את כל עדכוני הטכנולוגיה ברגע שהם קורים? רוצים לקבל את כל עדכוני הטכנולוגיה ברגע שהם קורים? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם שלנו כאן

 

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

7 תגובות על "פייסבוק הסירה עכשיו את ה”וי הכחול” של אפל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
סתם שם
Guest

הקמת עמודים מתחזים וניסיונות פישינג בעוד 3..2..1..

אורנה
Guest

מדהים. זה מה שיש לפייסבוק לעשות. לשחק משחקים של הוא זרק עלי חול ראשון, במקום להתמודד עם הבעיות האקוטיות שלהם בחודשים האחרונים. פריצות וחסימות לאלפי משתמשים (בישראל) בכל חודש, מבלי מתן סיוע ו/או פתרונות רציניים

ליאו
Guest

משתמשים בישראל הם טיפה בים.

אני לא חושב שגם באפל מודאגים מזה שאפליקציות רבות בחנות שלה אינו נגישות לישראלים (אלא אם הישראלים ירשמו בפרופיל המשתמש שהם תושבי ארצות הברית וכדומה)

שחר
Guest

מי אמר שהם לא עובדים על זה

אני
Guest

פייסבוק רק מוכיחה לנו כמה המהלך הזה של אפל הוא אחד הצעדים המשמעותיים ביותר בשנים האחרונות לשמירה על פרטיות המשתמשים.

אבי
Guest

נראה לי שבסך הכל, אנחנו נרוויח מהמאבק הזה.
כי כל אחת מהן תנסה לשכנע, שרק היא דואגת למשתמשים.
וכך, נושא הפרטיות יעלה שלב (במסגרת המאבק כל אחת תחמיר את הפרטיות שלה), וכן נושאים אחרים חשובים.

אולי אפילו הקונגרס ינצל את המאבק, וירתום כל אחת מהן, לרכל בו על השנייה, ועל עוולות שהיא עושה למשתמשים.

מצד שני, האינטגרציה בין החברות תפחת.

יוש
Guest

והיום בהארץ: על איך פייסבוק דורסת עסקים קטנים…
מישהו באמת מאמין לפייסבוק שמשהו מעניין אותם פרט לשאיבת מידע וצבירת כוח?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: