המודעות של פייסבוק מגיעות לזינגה

במהלך סוף השבוע האחרון ביצעה פייסבוק מהלך משמעותי והציגה את הפרסומות שלה באתר Zynga.com. האם הרשת החברתית עומדת להפוך לרשת חברתית פרסומית לאתרי צד שלישי?

מקור: יח”צ, עיבוד תמונה

במהלך סוף השבוע האחרון, הופתעו הגולשים באתר זינגה לראות מודעות פרסום המגיעות ישירות מהרשת החברתית – פייסבוק. האם הרשת החברתית מעוניינת להתחרות בשירות AdWords של גוגל, או שאולי מדובר על שיתוף פעולה מסוג אחר?

חברתית, גם מחוץ לרשת

נדמה כי בתקופה האחרונה פייסבוק עושה מאמצים גדולים במטרה להעניק למפרסמים שלה הרבה יותר כלים לעבוד איתם, במטרה להגיע לקהל לקוחות גדולות יותר – וכמובן כתוצאה מכך, להרוויח יותר כסף מבעבר.

במהלך סוף השבוע האחרון, זינגה החלה להציג פרסומות, כמו גם סיפורים ממומנים המגיעים ישירות מפייסבוק. כלומר, במידה ואחד מהמשתמשים נכנס לאתר הרשמי של Zynga.com והתחבר באמצעות חשבון הפייסבוק שלו על מנת לשחק במשחקים השונים המופיעים על גבי האתר, בצידו הימני של המסך יוצגו לו התכנים הרלוונטים, בדומה לאלה שיראה על גבי הרשת החברתית עצמה.

המודעות, המוצגות בצידו הימני של המסך, משתמשות באותו אלגוריתם פרסומי הקיים על גבי פייסבוק. כך שהמשתמש יראה רק סיפורים על פעילויות שונות ששותפו עמו, ובמידה והפרסומות אינן ‘מדברות’ אליו או מתאימות לו, יוכלו להחליף אותן באחרות על ידי לחיצה על ה-X המופיע לצידן.

בשונה מהפרסומות המופיעות גל גבי פייסבוק, על גבי אתר זינגה הן יופיעו בצירוף לוגו קטן של פייסבוק וציון המילה Sponsored. פייסבוק מציינת באתר כי אינה מוכרת אינפורמציה המיידעת צד שלישי לגבי המשתמש העומד מאחורי הנתונים, כמו גם אינה מציעה קריטריונים חדשים למיקוד משתמשים.

מהפכה, או שיתוף פעולה?

מדובר בצעד הראשון שפייסבוק נוקטת בכל הנוגע לתחום הפרסום שלה, היוצא מגבולותיה של הרשת החברתית ומגיע לאתר חיצוני. נכון לעכשיו, זינגה היא השותפה היחידה ופייסבוק לא הסכימה להגיב האם אכן מתכננת להשיק שירות מודעות עצמאי, או שמדובר ביתרון השייך בלעדית לזינגה.

אין ספק שמדובר על רווח עתידי עבור שתי החברות – בעזרתו זינגה תוכלו להרוויח יותר כספים שיגיעו ישירות מהאתר העצמאי שלה, ללא הצורך להרחיב את צוות המכירות שלה או להתפרס על גבי קמפיינים ברחבי האינטרנט, בעוד שפייסבוק תקבל אחוז מאותם רווחים שיגיעו בעקבות ההקלקות של המשתמשים.

במידה ופייסבוק אכן מעוניינת לבדוק את עולם הפרסום מחוץ לרשת החברתית ושיתוף הפעולה עם זינגה הוא שלב הבטא, נראה כי על גוגל להתחיל לחשוש לשירות ה-AdWords שלה. למרות שגוגל קיימת הרבה זמן בשוק, אי אפשר להכחיש את העובדה שרוב הגולשים היום מבלים זמן ניכר על גבי הרשת החברתית – שאוספת עליהם מידע ונתונים, בעזרתם יכולה להציג את המודעות המתאימות ביותר למשתמשים.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל