פייסבוק הכתה את התחזיות, המנייה קופצת ב-12 אחוז

הרשת החברתית דיווחה על גידול מבטיח במספר המשתמשים ובהכנסות שלה מפרסום במובייל. המשקיעים ממשיכים להאמין והמנייה מזנקת.

מקור: Flickr, cc-by-mkhmarketing

מקור: Flickr, cc-by-mkhmarketing

אמנם, על פי מחקר שהתפרסם לפני כשבוע על ידי אוניברסיטת פרינסטון בארצות הברית, פייסבוק עלולה לאבד 80 אחוזים מהמשתמשים שלה עד שנת 2017 אך בינתיים, כחלק מהדיווח הכספי של החברה לרבעון האחרון של שנת 2013, הרשת החברתית הודיעה כי מספר המשתמשים שלה קפץ ל-1.23 מיליארד משתמשים, מהם 757 מיליון פעילים על בסיס חודשי.

הנתון האחרון מסמל גידול של כ-22 אחוזים בהשוואה לרבעון המקביל בשנה לפני כן. כמו כן, מספר המשתמשים הפעילים על בסיס חודשי בפלטפורמות הניידות קפץ גם הוא ל-945 מיליון, גידול של 49 אחוזים בהשוואה לשנה הקודמת. בעקבות הדו״חות החיוביים המנייה של פייסבוק הגיבה בקפיצה של 12 אחוזים והגיעה ל-60 דולרים בסיום יום המסחר.

ממשיכה לזנק במובייל

מקור: יח״צ

מקור: יח״צ

פייסבוק הודיעה כי ההכנסות ממודעות פרסומיות במובייל עמדו על כ-1.24 מיליארד דולר, אשר ייצגו כ-53 אחוזים מסך ההכנסות שלה מפרסום בשלושת החודשים האחרונים של שנת 2013, זאת לעומת שיעור של 49 אחוזים מהכנסות החברה מפרסום ברבעון השלישי של 2013. כמו כן, מודעות הפרסום בניוזפיד של המשתמשים, אשר מתאימות גם לפלטפורמת שולחן העבודה של הרשת החברתית וגם לפלטפורמות המובייל השונות, הגדילו את הכנסותיה של פייסבוק בצורה משמעותית בחודשים האחרונים.

המחיר הממוצע למודעה זינק בסך הכל ב-92 אחוזים בשנה האחרונה, למרות ירידה של 8 אחוזים במספר הכולל של חשיפה למודעות. את הירידה הזו ניתן להסביר בשינוי הפוקוס של הרשת החברתית בתחום המודעות – מארק צוקרברג סיפר בשיחת ועידה עם האנליסטים על רצונה של פייסבוק לשפר את המיקוד, הרלוונטיות והאיכות של המודעות בניוזפיד, ולא להגדיל את הכמות שלהן. רק אתמול חשפה הרשת החברתית פיצ׳ר בעזרתו יכולים מפרסמים למקד פרסומות בניוזפיד לקהל מותאם אישית, ולעשות בו שימוש דוגמאת החזרת משתמשים מסויימים לאפליקציה, על פי השימוש שלהם באותה האפליקציה.

עד כה, נראה כי פייסבוק מצליחה לשמור על מספר הולך וגדל של משתמשים, במיוחד בפלטפורמות הניידות הקיימות על סמארטפונים וטאבלטים על מנת לשמור על המשקיעים שלה מרוצים. ראוי לציין, כי על פי הדו״חות האחרונים, לא פחות מ-76.83 אחוזים מהבסיס החודשי הכולל של המשתמשים בפייסבוק ניגש לרשת החברתית ממכשירים ניידים. על פי החישוב, הבסיס היומי של משתמשי פייסבוק שמתחברים לשירות דרך המכשיר הנייד שלהם עומד על 73.44 אחוזים, וגדל בהתמדה בשנים האחרונות: בשנת 2011 הוא עמד על 40 אחוזים, בשנת 2012 גדל ל-60 אחוזים וב-2013 – הגיע ליותר מ-70 אחוזים. אין ספק, כי השירות, אשר התחיל כשירות לשולחן העבודה, עשה בהצלחה מרובה את המעבר לפלטפורמות המובייל.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: