פייסבוק: שירות המוזיקה החדש פופולארי, Timeline יופץ בקרוב לכולם

פייסבוק משחררת מידע על שיתוף הפעולה שלה עם ספוטיפיי, וכיצד השירותים החדשים שהשיקה בכנס F8 משפיעים על סטארטאפים ומפתחים

מקור: תמונות מסך מדף החברה בפייסבוק

במהלך ליל אמש פירסמה פייסבוק כי מאז כנס ה-F8 האחרון, בו השיקה את שירות השמעת המוזיקה החברתית שלה, האזינו משתמשי פייסבוק ל-1.5 מיליארד שירים. בפייסבוק יש היום כ-800 מיליון משתמשים רשומים, ו-500 מיליון מהם מתחברים בכל יום, אשר יחדיו שמעו את השירים תוך פחות מחודשיים.

האזנה בצוותא

כנס ה-F8 של פייסבוק האחרון נערך בסוף ספטמבר (ראו את הלייב-בלוגינג כאן), והיווה נקודת ציון עבור החברה. מעבר לפרסום הסטטיסטיקות הללו, הכריזה החברה על שיתוף פעולה עם גופים שונים, ביניהם Spotify, אשר יאפשרו לפייסבוק להציע למשתמשים להאזין למוסיקה ביחד עם חברים, דרך פייסבוק. השירות החדש זכה אמנם לברכות מצד המשתמשים האמריקנים, אך דווקא מי שבדק את המשמעויות הכלכליות עבור אמנים הביע ביקורת נוקבת על פייסבוק, לאחר שהתברר כי התמלוגים שספוטיפיי מעבירה על ההשמעות הללו זעומים ביותר.

עוד פורסם, כי ספוטיפיי צברה כ-4 מיליון משתמשים חדשים מאז כנס F8, והיא לא לבד. פייסבוק מדווחת כי סטארטאפים נוספים ומפתחי אפליקציות שנכנסו לקלחת הלוהטת של מוסיקה בפייסבוק רואים צמיחה משמעותית בבסיס המשתמשים שלהם, פי 2 עד פי 10 לעומת התקופה שלפני F8.

נתון מעניין נוסף שחושפת פייסבוק מתייחס לשותפות עסקיות המתמחות במכירת כרטיסים למופיעים, כגון TicketMaster. על פי פייסבוק, חברות אלו זוכות לבין 2 ל-6 דולרים על כל לינק קשור שאנשים עושים עליו Share בפייסבוק.

Timeline כבר מעבר לפינה

לכל מי שהמתין ולא הפך את החשבון שלו לחשבון מפתח אפליקציות לפייסבוק, החברה רומזת שהיא קרובה לשחרר את Timeline לכלל המשתמשים. מאז שהוכרז בכנס, טיימליין היה זמין לחשבונות של אנשים אשר הגדירו את החשבון שלהם כחשבון מפתח אפליקציות, וכך קיבלו גישה מוקדמת לשירות החדש לפני כולם. בזמן שעבר מאז, פייסבוק נהנתה כפליים, הן מטווח הזמן שאיפשר לה לבחון ולבדוק את השירות ולוודא שאין בו באגים או שגיאות, והן מצמיחה משמעותית מכמות המנסים והמתנסים, שכן אנשים רבים, מתוך סקרנות, הפכו את החשבון שלהם לחשבון מפתחים, רק כדי לראות מה השירותים החדשים שהרשת החברתית הגדולה בעולם עומדת להציע.

יש לזכור, כי בשלב זה מוצרי הדגל הללו של פייסבוק, כלל אינם מיועדים לקהל הישראלי, ומגבלות הרישיונות המוסיקליים של חברות התקליטים בדרך כלל מגבילות את השוק של מוצרים שכאלה לארצות הברית בלבד.

וידאו: הכירו את ספוטיפיי

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: