פייסבוק משיקה את Friendship Pages – והפרטיות נשארת בחוץ

פייסבוק השיקה את דף החברות Friendship Page – מהיום תוכלו לצפות בערגה בתמונות משותפות, לקרוא את ההודעות ששלחתם אחד לשני ולהיזכר באירועים בהם נכחתם יחד. ואם לא תרצו לחשוף את המידע הזה במקום אחד? זו כבר שאלה מעניינת אחרת.

אתמול בלילה הכריזה הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, על השקת “דפי החברות” (Friendship Pages) שם תוכלו לראות מה חברים שלכם עושים ועשו יחד איתכם. בדף זה תוכלו לראות את כל המשותף ביניכם לבין חברים שלכם, מרוכז במקום אחד. למרות שעדיין לא הצלחנו למצוא את השינוי האמור בחשבון הפייסבוק שלנו, בבלוג נכתב כי הדפים יכילו מידע שהיה על הקיר ותמונות, אירועים ותגובות שהיו בין שני חברים. אתם תוכלו לראות את דף החברות אם אתם מוגדרים כחברים ויש לכם הרשאות הדדיות לצפות בפרופיל.

הגשמת החזון של פייסבוק

בבלוג של פייסבוק, מתאר ויין קאו (Wayne Kao) המפתח שעומד מאחורי הפיצ’ר החדש, את החזון שהיה לו לבנות את מערכת שתאפשר לחברים לצפות בתמונות משותפות מאירועים חשובים, ובכל ההיסטוריה החברית של חברים ברשת החברתית. הוא מתאר את התוספת החדשה כאפשרות לשקף באמת את החברות הקשרים בין אנשים, ואת מערכת היחסים שלהם כמו באלבום משותף. האפשרות החדשה היא למעשה מהות הרשת החברתית – להראות ולהציף את מערכות היחסים בין המשתמשים השונים. לא עוד כל פרופיל לעצמו, אלא אתר המהווה מארג של קשרים וחברויות, מערכות יחסים ואת השינויים בהם.

דף החברות בפייסבוק. מקור: פייסבוק בלוג

אידיליה לחברות או קטסטרופה לפרטיות?

דף החברות החדש הוא דוגמה לשימוש ביכולות האיסוף הניתוח של המידע הנאגר על המשתמשים ברשת החברתית והקשרים ביניהם (ה-Social Graph). מצד אחד, המידע אמנם חשוף וגלוי ברשת, אך מצד שני, המידע מקבל ערך אחר כאשר הוא מרוכז כולו במקום אחד. למעשה, על מנת ליצור את סוג הדף הזה, עליכם בסך הכל להיות חברים אחד של השני. אך הנושא מעלה תהיות פרטיות חדשות : אם ההודעות על הקיר, התגובות או אלבום תמונות מסוים מסומנים כפרטיים או עם הרשאות אחרות, האם הם יופיעו בדף החדש? שוב פייסבוק משחררת אפשרות חדשה בלי לחשוב צעד אחד קדימה בנושא פרטיות המשתמשים שלה. ההימור שלנו הוא שכולנו נהיה חשופים עד שהחברה תאפשר לבצע Opt-Out, ותוסיף את האפשרות בתוך הגדרות הפרטיות של הפרופיל של כל משתמש או אם יהיה לנו באמת מזל הפעם, האפשרות להצטרף ולהיות חלק מדף החברות החדש תהיה בחירה שלנו (Opt-In).

מורן בר

מייסדת ומנהלת החברה, יזמית בעלת נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בתחום האחסון והתקשורת ובעולם המדיה החברתית. היתה שותפה למיזמי אינטרנט גדולים וביניהם אתר 2eat הישראלי. בוגרת ממר"מ ועו"ד העוסקת בתחום דיני הפרטיות וטכנולוגיה.

הגב

2 תגובות על "פייסבוק משיקה את Friendship Pages – והפרטיות נשארת בחוץ"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דודי כליפא - בייגלה
Guest

שייתקנו קודם את הבאגים בקבוצות החדשות

miko
Guest
גרוע מאוד, בקצב הזה ברור לאן מועות פניה של פייסבוק – אנשים יתחילו לחשוב שבגלל שהם הגדירו חברים מסויימים לראות תוכן מסויים אז הם יחשבו שרק החברים הבודדים האלו רואים זאת – טעות!!!! כי מן הסתם שפייסבוק בשנים האחרונות זה כלי עוצמתי מאוד ומכרה זהב של מאגר מידע עצום אודות כל חבר שרשום שם, אם בתחילת שנות ה2000 אף אדם לא היה מעז לרשום את שמו האמיתי והפרטים שלו ברש, אז הרי שפייסבוק שינתה בנו את התפיסה הזו וסחטה אותה עד הסוף. אבל יש גבול לכמות המידע האינטימי אודות המשתמשים שאפשר לרכז במקום אחד, פייסבוק בקצב הזה הופכת להיות גרועה… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: