אין צורך ברישום, Face-Six הישראלית תזהה את תווי הפנים שלכם

מה שהחל כאפליקציה לזיהוי שחקנים בעת צפייה בטלוויזיה, הפך לחברת Face-Six, שהראשון שבמוצריה כבר מאפשר זיהוי פנים מתוך תמונות סטילס. ׳׳אנחנו רואים ביקוש עצום בשוק שמוערך בכ-50 מיליארד דולר בשנה׳׳, אומר משה גרינשפן, מנכ׳׳ל החברה

face six

הפוסט נכתב על ידי סיגל בר-קובץ, עורכת, סופרת, קופירייטרית, בוגרת תואר שני בתקשורת מהאוניברסיטה העברית.

הכל התחיל לפני כארבע שנים, כשנולדה האפליקציה לזיהוי שחקנים בזמן צפייה בטלוויזיה, “אני חובב קולנוע, וכשנתקלתי בשאזם לראשונה, החיבור היה די מיידי”, מספר משה גרינשפן, בן 43, תושב תל אביב, “הרעיון ליצור משהו מקביל לזיהוי שחקני קולנוע נראה לי מתבקש, כי תמיד אתה רואה סרט ושואל את עצמך, ‘מאיפה אני מכיר את השחקן הזה?’. ככה נולד במוחי הרעיון, ואיתו התקדמנו קדימה.

גרישפן יצא לדרך, והחליט לממן את המיזם מכיסו ולא לגייס הון לחברה ממשקיעים. “הבנתי שאני הרבה יותר טוב בגיוס לקוחות מאשר בגיוס משקיעים”, הוא מסביר, “לכן העדפתי להשקיע את הזמן בפיתוח הטכנולוגיה ובגיוס לקוחות, במקום לעזוב הכל ולהקדיש את כל הזמן והמרץ בגיוס כסף.

“מאחר והצפי להכנסות מהאפליקציה לא נראו באופק”, ממשיך גרינשפן, “והייתי חייב להמשיך לממן את פעילות החברה, הדרך הטבעית מבחינתי הייתה למכור את הפיתוחים שלנו ללקוחות מוסדיים. כך, בעצם, נולדה Face-Six.

לקוחות גדולים

גרינשפן גייס צוות עובדים, ביניהם CTO, מדען ראשי, שלושה מהנדסים וסמנכ”ל מכירות אמריקאי. החבורה עבדה תחילה מהבית, סביב השעון ובחודשים האחרונים פועל הצוות מתוך מתחם יזמים במרכז הארץ. “כיף לעבוד בסביבה שכזאת, עם יזמים ישראלים”, אומר גרינשפן, “גם אם ההפרייה ההדדית לא מכוונת, כשאתה שומע דברים בחצי אוזן ונחשף ליוזמות, היא מתרחשת מאליה על הדרך”.

בפרק זמן של פחות משנה הצליחה החברה לערוך פיילוטים בקרב לקוחות גדולים, ביניהם גוף ביטחוני בארץ, כוחות הביטחון של אחת המדינות בקריביים, אחד מבתי הקזינו הגדולים באסיה ומעבדת זיהוי פלילי של ממשלת הודו.

איזה תגובות קיבלתם לפיילוט?

“למרות הצלחת האתר והיכולת שלנו להגיע ללקוחות, מורכבות הפתרון של תוכנה-חומרה, שכרוך בחיבור וכיול מצלמות ושרתים, כמו גם הצורך להיות באתר הלקוח בכדי להטמיע את המערכת, הפכו את הפתרון ליקר ואת מחזור המכירה לארוך למדי, בין שנה לשנתיים כמקובל בתחום. בנוסף, התברר לנו ש-99 אחוזים מתוך אלפי הלקוחות שפנו אלינו, לא יכלו להרשות לעצמם לשלם עבור פרויקט יקר”.

היו רגעים של ייאוש? של הרמת ידיים?

“לא הרמנו ידיים, אבל היו רגעים של תסכול. כשאתה מגיע ללקוחות טובים, אבל לא מצליח למכור – לא כי המוצר לא טוב, אלא כי הוא יקר – זה מתסכל. לא היינו צריכים להיות חכמים גדולים כדי להבין שיש כאן שוק עצום, שלא מקבל מענה בשל פער טכנולוגי ומחירים גבוהים. ככה, בעצם, נולד הרעיון לפיתוח אפליקציות Low Cost לשוק ה-Face Recognition”. זה היה גם השלב שבו אלת המזל נקשה על דלתם של גרינשפן וחבריו, כשמספר לקוחות היו מוכנים שיפתחו עבורם מוצרים שכאלה במימון מלא.

איך עובדת הטכנולוגיה שלכם?

“הטכנולוגיה שלנו משלבת אלגוריתמים מוכרים של עיבוד תמונה (ואריאציות של PCA) ואלגוריתמים חדשניים מעולם הבינה המלאכותית”.

“מדובר באלגוריתם של Machine Learning, שמיוצר על ידי המחשב ולא על ידי מהנדס. המחשב לומד לפתח את האלגוריתם מתוך מדגם רחב של תמונות פנים והזיהוי הידוע שלהם. כך המחשב לומד את הקשרים מתוך כל תצפית ומייצר אלגוריתם חכם”.

בתחום שבו בחרתם כבר פועלות כמה שחקניות. איך תתמודדו עם התחרות?

“התחום מאוד תחרותי, אבל רק בשוק הביטחוני המוסדי, שכולל שדות תעופה, משטרה וכו’. כשפונים לשוק האזרחי נתקלים בביקוש אדיר, שלא מקבל מענה בשל היעדר פתרונות מתאימים וזולים. כך, למשל, חנות בגדים שרוצה לדעת את מספר המבקרים שלה ואת החתך הדמוגרפי שלהם, או מקום עבודה שרוצה לאפשר Access Control לעובדיו על בסיס זיהוי פנים, אינם יכולים להרשות זאת לעצמם בשל המחירים הגבוהים המקובלים בשוק הביטחוני. בדיוק במרחב הזה אנחנו נמצאים, עם סדרת אפליקציות לואו קוסט”.

אנחנו כבר זוכרים חברה ישראלית שעסקה בזיהוי פנים, נמכרה לפייסבוק ולא קרה עם זה הרבה. לא מרתיע קצת?

“החברה הישראלית שעסקה בתחום נמכרה יפה לפייסבוק, בעיקר בזכות הפיצ’ר שאפשר תיוג אוטומטי לתמונות החברים. הם גם הציעו מענה ספציפי למפתחים שעובדים עם תמונות סטילס. אנחנו פונים לכלל השוק האזרחי, ובעיקר לצרכן הסופי עם מגוון רחב של אפליקציות וידאו. כמובן שניתן לנצל את הטכנולוגיה באופן פוגעני, ממש כמו בהאזנות לטלפון או פריצה למחשב, אבל כידוע, בשורה התחתונה האחריות היא בידי המשתמש. כיום לא קיימת רגולציה בתחום, אבל הנושא מעסיק לוחמי חופש וחירויות הפרט, בעיקר בארה”ב. ה-FBI השיק פרויקט אדיר לזיהוי פנים בשווי של למעלה ממיליארד דולר בשנה שעברה, והחששות נובעים בעיקר ממדיניות של האח הגדול ופחות משימושים אזרחיים”.

שחקן פורץ דרך

בחודש האחרון שחררה החברה את המוצר הראשון שלה, מתוך סדרה של מוצרים. המוצר, שנקרא Churchix.com, מאפשר זיהוי פנים מתוך תמונות סטילס ושייך לתחום ה-event attendance.
“למרבה הפלא”, אומר גרינשפן, “Churchix פותח על ידנו במקור לרשת כנסיות בינלאומית, שרצתה לעקוב אחר ההתייצבות החברים לאירועים שלה. כיום הוא נמצא בשימוש במספר כנסיות נוספות בארה”ב ובאינדונזיה”.

למי מתאים ה-Churchix?

“בשל יכולותיו, ה-Churchix יכול להתאים גם למנהלי קהילות חברים, לצלמי אירועים ולצלמי ספורט, שמעוניינים לזהות אורחים וספורטאים”.

יש התעניינות?

“יש התעניינות רבה. לקוח מעניין נוסף שהתחיל להשתמש בתוכנה לאחרונה הוא DNA Bank of India. בהודו לחלק גדול מהאוכלוסייה אין תעודות זהות. מכיוון ששיטת הרישום לא ממוסדת, נוצרת בעיה של זהות, למשל במשרדים ממשלתיים. אחד הפתרונות הוא בטכנולוגיה של זיהוי פנים כדי לאמת את זהות האנשים. זה הפתרון שהבנק אימץ, ומשתמש בטכנולוגיה שלנו כדי לאמת את האנשים שנמצאים במאגר שלו”.

יש תפיסה לפיה שוק זיהוי הפנים הוא צר ונישתי.

“עם הניסיון הרב שצברנו אנחנו יכולים להגיד בביטחון מלא שהתפיסה הזאת מוטעית לחלוטין. אנו רואים ביקוש עצום בשוק שמוערך היום על ידנו בכ-50 מיליארד דולר בשנה. כשחקן פורץ דרך בשוק אנו מאמינים שבעזרת השם נכבוש ממנו נתח מכובד על ידי אפליקציות חדשניות נוספות ומורכבות יותר”.

וידאו: קצת על הפיתוח של החברה

הכתבה בחסות ראשון סטארטאפ

אם אתה יזם בתחילת הדרך, עיריית ראשון לציון נותנת לך את המקום הנכון לזנק קדימה. RishonStartUp מעניק לכם, יזמי סטארט-אפ מכל הארץ, בעלי רעיון מגובש וצוות טוב, מרחב עבודה אופטימאלי משותף, שישמש לכם בית לעבוד בו ולפתח את הרעיון שלכם, לתקופה של שישה חודשים, עד שנה. לפרטים נוספים הקליקו כאן

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

3 תגובות על "אין צורך ברישום, Face-Six הישראלית תזהה את תווי הפנים שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
חזקיהו
Guest

בהצלחה רבה!

ירמי נפתלי
Guest

נראית טכנולוגיה מרשימה, הייתי שמח לשים את ידי עליה…

ליאור
Guest

אין הבדל ברמה הטכנולוגית בינה לבין Face.com שאכן הוזכרה בכתבה ונמכרה לפייסבוק. אין ספק שיש לזה שימוש רב ולכן פייסבוק קנו אותה. הבעיה, גם של החברה הנוכחית וגם של הקודמת אלו חוקי שמירת הפרטיות בארה”ב שהורסים את עתידה כפי שנראה כעת.
מבחינת שימושים בשוק האזרחי, הרי שיש מאות כאלו:
סתם לדוגמה: החברה יכולה להציע לבתי ספר לבדוק נוכחות תלמידים אוטומטית ובמידה ותלמיד לא הגיע עד שעה X נשלחת הודעת SMS אוטומטית להורים. שימוש אחד מיני רבים שניתן לעשות בה.
אני מציע לחברה לאפשר לתוכניתנים שימוש ב API שלהם באופן פתוח ובכך ההטמעה של הכלי שלהם תגדל באלפי אחוזים.
בכל מקרה, בהצלחה ח’ברה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: