הפיתוח הישראל שיוודא שלא תירדמו על ההגה

הטכנולוגיה של eyeSight תעקוב אחר ערנות הנהג כדי לוודא שהוא לא נרדם על ההגה, תוך כדי שתאפשר לו לשלוט במערכת הבידור ברכב באמצעות מחוות ידיים

חברת eyeSight הישראלית מתמחה בפיתוח טכנולוגיות המבוססות על מחוות גוף למיניהן. היא פיתחה טכנולוגיה לזיהוי תנועה וראייה ממוחשבת המאפשרת שליטה ללא מגע במגוון מכשירים דיגיטליים החל מטלפון סלולרי, טאבלט, מחשבים ניידים ועד לטלוויזיות. הטכנולוגיה, שמשתמשת במצלמה המובנית במכשיר או במצלמה פשוטה (2D), מאפשרת למשתמש להפעיל פונקציות מרכזיות במכשיר בהינף יד, ללא צורך בגורם מקשר (שלט, מקלדת, עכבר). אחד המוצרים של החברה שרלוונטי עבור משתמשי המק שביניכם הוא היישום החינמי ControlAir; האפליקציה מאפשרת שליטה בתוכנות מדיה למיניהן כדוגמת QuickTime, iTunes, VLC, באמצעות תזוזה של אצבע אחת בלבד שתזוהה על ידי המצלמה המובנית במסך המחשב. כל שעליכם לעשות הוא להרים אצבע אחת, לא משנה מאיזו יד, ויפתח בפניכם תפריט הכולל כפתורים סטנדרטיים של כל נגן מדיה (קדימה, אחורה, עצירה וכפתורי ווליום) ותוכלו לנווט בין האפשרויות השונות באמצעות אותה האצבע, כאשר על מנת לבצע בחירה יש ״להנהן״ עם האצבע.

לאחרונה נכנסה החברה לתחום הרכב במטרה לשפר את בטיחות הנהגים (והסביבה) ואת חווית הנהיגה שלהם, באמצעות מערכת בידור והתראות חכמה יותר. בעוד שהמערכת של מובילאיי לדוגמא נועדה להוות מעין “עין שלישית” לנהג, זו של eyeSight עוקבת אחר מה שמתרחש בתוך הרכב, עם דגש על הנהג ושיפור חווית הנסיעה שלו. פתרונות הראייה הממוחשבת של החברה נועדו לשפר את חווית הנהיגה ואת בטיחות הנהג על ידי הפחתת עומס קוגניטיבי, להתריע ברגע שמזוהה כי הוא מתחיל להירדם או פוזל לצדדים, כמו גם התאמה אישית של סביבת הרכב לפי העדפות הנהג (גובה ומרחק המושב לדוגמא).

מערכת בטיחות ובידור לרכב

המערכת של eyeSight מנטרת את ערנות הנהג באמצעות מעקב רמת פתיחת העפעף (באחוזים מ-0 ל-100), זווית פנים (ימינה שמאלה, למעלה למטה, ואלכסונים) וקצב מצמוצים בדקה. ברגע שהמערכת תזהה שהנהג ”מתעפץ”, שראשו לא פונה לכיוון הכביש או שהוא מביט יותר מידי זמן בסמארטפון, היא תזהיר אותו ותזכיר לו שבזמן נהיגה העיניים מכוונת למקום אחד בלבד (הכביש). במצבים חמורים יותר בהם העיניים יהיו סגורות לחלוטין, גם אם לפרק זמן קצר, ישמע צליל מחריש אוזניים שיהיה קשה מאוד להתעלם ממנו על מנת להעיר במיידי את הנהג ולקרוא לו לעצור בצד הכביש או לעשות הפסקת קפה.

שימוש נוסף במערכת מתקשר לטכנולוגיית “הבסיס” של eyeSight, עליה מתבססת בין היתר אפליקצית ControlAir; ניתן יהיה להטמיע ברכבים את הטכנולוגיה של החברה כדי לאפשר לאלו לשלוט במערכת ה-Infotainment באמצעות מחוות ידיים. ביכולתה של המערכת לעקוב אחר אצבע בודדת או היד כולה ולהגיב בהתאם – כמו למשל להשתיק את הסאונד, לענות או לדחות שיחה. בנוסף המערכת יודעת גם לקרוא תנועות ידיים אוניברסליות כמו תנועת Thumbs up (לייק) וללמוד מכך שהנהג אהב את השיר שהתנגן בפלייליסט או להיפך.

המאפיין האחרון של המערכת נוגע לניטור הנהג ברכב לצורך התאמה אישית. נניח ומספר בני משפחה נוהגים באותו הרכב, ברגע ש-X יכנס לרכב אחרי ש-Y נהג בו, המערכת תזהה שהתחלף הנהג ותתאים את סביבת הנהג בהתאם להעדפותיו – הכיסא, כיוון המראות והטמפרטורה במזגן. כמו כן, ביכולתה של המערכת לנתח את גילו של הנהג ואת מינו (בדמו שאנחנו עשינו המערכת הייתה מאוד נדיבה וזיהתה שאני בת 18).

דמו של המערכת, צילום: גיקטיים

לאחרונה חתמה eyeSight על שיתוף פעולה עם Jabil ויחד איתה היא מייצרת מצלמות IR לניטור הנהג ומצלמות Time of Flight עבור המחוות הידניות. מצלמת ה-IR לניטור הנהג תמוקם בלוח המכוונים או על המראה האחורית בעוד שמצלמת המחוות תמוקם ליד מערכת המולטימדיה או על גג הרכב, כאשר המצלמה תביט מטה אל יד הנהג. שיתוף הפעולה מקנה יתרון לשתי החברות בכניסה לשוק כי יחד הן מספקות פתרון מלא ומותאם לרכב, מה שחוסך ליצרניות עבודה עם ספקים שונים, אך מבחינה טכנולוגית החברה הישראלית לא מוגבלת לעבוד עם Jabil, וניתן לחבר את התוכנה עם מצלמות אחרות.

הצפי לשימוש הראשוני במוצר כתוכנה בתוך מצלמה הוא לתחילת 2018. מבחינת השימוש בטכנולוגיה של eyeSight ברכבים, מדובר על השנים 2019-2020. לדברי החברה, הזמן הרב הוא לא עקב אי מוכנות של המוצר אלא קשור לזמן כניסה לשוק שמוכתב על ידי יצרניות הרכבים. מבחינת תחרות, eyeSight לדבריה היא היחידה בשוק שמספקת את “החבילה המלאה”; כלומר, לא רק זיהוי הירדמות ופוקוס בנהיגה, אלא גם מחוות יד והיכולת לזהוג נהג ספציפי על מנת להתאים את סביבת הרכב להעדפותיו. כמו כן, המידע האנליטי (גיל ומין הנהג) מאפשר להתאים עבורו או עבורה תוכן מדיה או פרסומות רלוונטיות.

החברה הוקמה בשנת 2010 על ידי איתי כץ ופועלת ממטה החברה הממוקם בהרצליה ומסניפים גלובליים בארה״ב, קוריאה, הונג קונג ויפן. לפני קצת יותר משנה היא גייסה כ-20 מיליון דולר מקרן Kuang-Chi הסינית.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

5 תגובות על "הפיתוח הישראל שיוודא שלא תירדמו על ההגה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Ran moraly
Guest

איך המערכת תוכל לעקוב אחרי נהגים שלובשים משקפי שמש שלא ירדמו על ההגה?

ליאת
Guest

מצלמת IR “רואה ” דרך משקפי שמש

אחד שממש לא יודע
Guest
אחד שממש לא יודע

20 מליון דולר גיוס????

תודה
Guest

כל הכבוד!
המצאה מרגשת שעשוייה להציל חיי אדם רבים!

שsdf
Guest

שאלת השאלות זה כמה תעלה התקנה של כזה דבר

wpDiscuz

תגיות לכתבה: