אקספלוריום גייסה עוד 31 מיליון דולר וטוענת: ”יש כאן מירוץ חימוש”

חברת הסטארטאפ הישראלית Explorium טוענת שהיא עומדת לעשות לדאטה שמשמש ML את מה שמנועי החיפוש עשו לאינטרנט. זהו הגיוס השלישי של החברה בשנה האחרונה

תמונה: Doron Letzrer

הסטארטאפ הישראלי Explorium רוצה לעשות לעולם הביג-דאטה את מה שגוגל עשתה לאינטרנט, והיום הוא מודיע על השלמת סבב גיוס B בהיקף של 31 מיליון דולר בהובלת Zeev Ventures ובהשתתפות, 01Advisors של מנכ”ל טוויטר לשעבר, דיק קוסטולו, Emerge, F2 Capital ו-Dynamic Loop של רונלד כהן, מאבות קרנות ההון סיכון בבריטניה.

מתבססת על המידע שלכם, והרבה מידע חיצוני

הפלטפורמה של אקספלוריום מאפשרת לצוותי Data Science גישה לאלפי מאגרי מידע, בין אם הם פנימיים או חיצוניים, ולחלץ מהם מידע בצורה אוטומטית. כך למשל, חברת ביטוח יכולה לחזות את כמות השיחות במרכז שירות הלקוחות כדי לאייש את משמרות הנציגים. במקום להשתמש רק בתאריכים, שעות ומספר השיחות, הפלטפורמה של החברה מסוגלת להתחבר למאגר המידע של החברה ולהבין את המשמעות שלו לבד, להתחבר למאגרים אחרים הכוללים למשל חגים, מזג אוויר, דיווחי חדשות ועוד כדי להבין האם יש קשר בין הנתונים, ולאחר מכן תוכל להציג תמונה הרבה יותר מדויקת של כמות השיחות הצפויה.

בשיחה עם גיקטיים מסביר אור טמיר, COO באקספלוריום, כי במהלך השנה האחרונה החברה הגדילה בצורה משמעותית את כמות ומגוון מקורות המידע אליהן היא מציעה גישה. החברה השקיעה בין היתר גם בתשתיות לצורך איתור, עיבוד והנגשה של מקורות חיצוניים לצרכים עסקיים, מה שסייע להאצת הקצב בו נוספו המקורות החדשים.

מעבר למיקוד הראשוני של החברה בצוותי דאטה סיינס, טמיר חושף כי החברה החלה לתת מענה גם לחברות שרוצות לעשות מעבר לעולם הדאטה סיינס ו-ML, אך זקוקות לתמיכה נרחבת יותר: “זה בא לידי ביטוי במערך שלם של יכולות לעשות את התהליך כולו מקצה לקצה בפלטפורמה – החל מאיתור מקורות מידע רלוונטיים בעולם, דרך זיהוי הסיגנלים והמשתנים המשמעותיים לכל בעיה, ועד כדי בנייה והנגשה של מודלים חיזויים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר”.

“מירוץ חימוש”

בשנה שעברה הודיעה אקספלוריום על מספר גיוסים: בתחילה היא גייסה סבב סיד של 3.6 מיליון דולר, ועוד לפני שהספיקה לנצל את כספי הסבב, קיבלה הצעות השקעה “לא צפויות” לטענתה והחליטה לגייס 15.5 מיליון דולר בסבב A תוך פחות מחצי שנה. הפעם, כך טוען טמיר, החברה גייסה את הסכום המרשים לצורך ייצור יציבות בימי הקורונה שמלאים באי וודאות. הוא מוסיף כי “מעבר לזה, ההזדמנות בשוק שלנו היא עצומה – יש כאן מירוץ חימוש לגבי מי יהיו החברות שיעצבו את הפתרונות המהותיים בעולם ה-AI/ML ואקספלוריום משרתת צורך כמעט אוניברסלי של ארגונים להבין את העולם סביבם ולמנף את המידע הזה ליתרון תחרותי וצמיחה. הגיוס מאפשר לנו לעזור ליותר חברות בקצב מהיר יותר ולצרף עוד אנשים מוכשרים שמאמינים בחזון שלנו”.

Explorium הוקמה ב-2017 על ידי מאור שלמה, מנכ”ל החברה; אור טמיר, COO החברה; ועומר הר, CTO החברה. שלושת היזמים עבדו בעבר בתחומי המידע בחברות כמו IronSource, Natural Intelligence וביחידת 8200. החברה מחזיקה במשרדים בסן פרנסיסקו, קייב ותל אביב.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

3 תגובות על "אקספלוריום גייסה עוד 31 מיליון דולר וטוענת: ”יש כאן מירוץ חימוש”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רוני
Guest

וואו אחלה רעיון! בהצלחה.
(ואני לא מגיב מטעם)

תנו הסבר - לא באזז
Guest
תנו הסבר - לא באזז

כך למשל, חברת ביטוח יכולה לחזות את כמות השיחות במרכז שירות הלקוחות כדי לאייש את משמרות הנציגים. במקום להשתמש רק בתאריכים, שעות ומספר השיחות, הפלטפורמה של החברה מסוגלת להתחבר למאגר המידע של החברה ולהבין את המשמעות שלו לבד, להתחבר למאגרים אחרים הכוללים למשל חגים, מזג אוויר, דיווחי חדשות ועוד כדי להבין האם יש קשר בין הנתונים

במילים אחרות אם אני מבין :

מוסיפים למודל עמודות כמו
סוג יום = האם זה יום רגיל ? סופש ? חג
מזג אוויר = רגיל לעונה / חריג

וכו’

נשמע טוב

יהיה נחמד אם במקום כתבות עם באזז – תתנו הסבר בסיסי

דנזקה
Guest

פרט שולי – אתה לא צריך להסביר שזה מאגר חגים – המערכת מחפשת קורלציות ומבינה שיש קשר בין סוגי ימים מסויימים לשיחות. מודה שלא הבנתי מה ההבדל מכל ML ששופכים אליו כמה שיותר מידע אבל אם קיבלו השקעה יש סיכוי טוב שיש משהו מאחורה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: