כבר לא רק חברות טכנולוגיה: ה-API הפכו לכלי מרכזי של כל החברות

אם פעם הצרכנים המרכזיים של API היו חברות טכנולוגיה וסטארטאפים, אנחנו רואים היום שחברות מכל הסקטורים מאמצות ומטמיעות את ה-API ביישומים השונים שלהן

מקור: Unsplash​

מאת: אידו ג’ינו

API ממשיכים להיות נושא חם, ומסיבה טובה. הם פועלים כמו אבני בניין, שמאפשרות למפתחים לבנות אפליקציות באופן הרבה יותר מהיר, והביקוש לאפליקציות רק הולך וגובר. יש ממשקי API כמעט לכל קטגוריה שאפשר להעלות על הדעת, ומפתחים מסתמכים על ממשקי API למגוון משימות עסקיות חיוניות. לדוגמה, ממשקי API משמשים להוספת ניווט לאפליקציות מובייל, אימות פרטי חשבון בנק ולשילוב של רישום מטופל רפואי עם חיוב צד שלישי – וזוהי רק דוגמה קטנה ליכולות שממשקי API יכולים לספק.

ממשקי API פותחים יתרון תחרותי לכל המגזרים העסקיים

היתרונות בשימוש בממשקי API עוזרים להסביר מדוע כל כך הרבה ארגונים מחפשים להשתתף בכלכלת ה-API הפורחת. חברות הגיעו להבנה שהן יכולות להחיות את העסק שלהן על ידי מינוף ממשקי API ליצירת מוצרים ושירותים חדשים. למעשה סקר שערכנו לאחרונה בקרב מתכנתים גילה, שלא רק חברות טכנולוגיה ממנפות ממשקי API לבניית קוד, אלא בפועל – כמעט כל חברה.

חברות הטכנולוגיה אמנם הובילו את הסקר, כש-96% מהמפתחים בחברות טכנולוגיה מתכננים להשתמש יותר (או אותו הדבר) בממשקי API החל משנת 2021 (לעומת 2020). עם זאת, נתון האימוץ בתעשיות אחרות משמעותי גם כן: מפתחים בתחום השירותים הפיננסיים (94%), התקשורת (89%) והבריאות (86%) מצביעים על תוכניותיהם להגדיל את השימוש בממשקי API. ממצאים אלו אינם מפתיעים, בהתחשב בעובדה שממשקי API הם כלים קריטיים, המאפשרים לחברות לבנות מערכת אקולוגית למפתחים בתוך הארגון שלהם ולתקשר עם חברות השותפות להן. השקעה בממשקי API עוזרת גם לפתוח טרנספורמציה דיגיטלית ומגדילה את מעמדה התחרותי של החברה.

מהבדיקה שעשינו עולה אגב שה-API שהמפתחים הישראלים משתמשים בהם בתדירות הכי גבוהה הם: API-FOOTBALL, Yahoo Finance Low Latency, WordsAPI, Sentiment Analysis, Yahoo Finance ו- GrammarBot.

הצרכנים דורשים את הנוחות המתאפשרת מממשקי API

הגידול באימוץ API אינו מונע רק מצרכים פנימיים בתוך חברות. הצרכנים דורשים יותר ויותר את הנוחות שמתאפשרת מממשקי API לצד כלכלת ה-API. לדוגמה, הסקר האחרון של Axway מצא, כי 74% מהאמריקנים מעוניינים שלספקי שירותי הבריאות יהיה את המידע העדכני ביותר על בריאותם האישית. המשיבים בסקר מאמינים שגישה זו תוביל לטיפול טוב יותר. ממשקי API הם אחד הכלים היעילים ביותר עבור ספקי שירותי בריאות – אם זה בשיתוף מידע או אף בסיוע לספקי שירותי בריאות אחרים לענות על דרישה זו.

שירותי הבריאות אינם התעשייה היחידה שצריכה להסתגל לדרישות הצרכנים המשתנות. מותגים קמעונאיים מרגישים יותר ויותר את הלחץ להטמיע חוויות דיגיטליות. לדוגמה, צרכנים מחפשים באופן גובר דרך להעביר הודעות טקסט לעסקים – וכלי זה הופך לערך תקשורתי עבור בתי העסק. מגמה זו משקפת את עלייתן של חברות ה-SMS API.

הרגולציה מאיצה את אימוץ ה-API

בנוסף לדרישות העסקיות ולדרישות הצרכנים, תקנות הרגולוציה האחרונות מניעות את התעשייה לאמץ ממשקי API. לדוגמא, בענף הבריאות, “חוק הריפוי מהמאה ה-21” (21st Century Cures Act) דורש מכל נותני שירותי הבריאות לאפשר למטופלים לגשת למידע האישי שלהם. הקביעה האחרונה בנושא  דורשת ממרכזי שירותי בריאות (CMS) להסיר את המחסומים שמונעים את הגישה למידע על המטופל לקשה או בלתי אפשרית. כדי לעמוד בסטנדרטים החדשים, ארגונים רבים מאמצים ממשקי API. ה-CMS נותן הנחיות ספציפיות לאבטחת, הטמעת וטיפול בכל הקשור ל-API.

וגם לקורונה יש השפעה על השימוש ב-API

כידוע, מגפת הקורונה העצימה את הצורך בשינוי דיגיטלי והניעה את האימוץ והשימוש בממשקי API בקצב מהיר עוד יותר. הרגלי ההוצאה הפיננסית וסוגי התשלום היו בין המגמות שהושפעו ביותר. במקרים מסוימים, חברות לא הצליחו לעבד תשלומים פיזיים, מכיוון שהצוות שלהן לא היה במשרד. במקרים אחרים, עסקים בחרו שלא לקבל מטבע פיזי כדי למזער נקודות מגע בין עובדים ובין לקוחות. הדבר הגדיל את הצורך בעסקאות דיגיטליות, המופעלות בדרך כלל על ידי ממשקי API.

ככל שהסגרים חלפו, ראינו שוב את הרגלי ההוצאות משתנים. השימוש בכרטיס האשראי של חברות זינק בשנת 2021 – בהשוואה ל-2020 – ביותר מ-60% על פי חברת Corserv. הבנקים מסתמכים על ממשקי API עבור שירותים חשובים כמו שילוב תכונות של כרטיסי מסחר למערכות הקיימות שלהם. השינויים המהירים בין מסחר אלקטרוני ושירותים פיננסיים מסייעים להדגיש כיצד ממשקי API והעולם הדיגיטלי יכולים לסייע לעסקים להסתגל לשינויים ולהישאר תחרותיים.

ה-API מגיעים גם לקפה

חברת ‘סטארבקס’ היא דוגמה מצוינת נוספת, לאופן שבו ממשקי API יכולים להועיל לחברה שאינה טכנולוגית. בזמן מגפת הקורונה סטארבקס שינתה את שיטת ההזמנה מהחנויות. לקוחות היו מבצעים הזמנה באמצעות האפליקציה בטלפון שלהם, ואוספים את הקפה בחנות. במקרים מסוימים, ההזמנות אפילו הונחו בחוץ על שולחן, כדי שהלקוחות יוכלו לקחת אותן מבלי להיכנס לחנות. מערכת זו אפשרה לסטארבקס להמשיך לענות לדרישות הלקוחות, תוך עמידה באמצעי ריחוק חברתי ושמירה על הצוות שלהם בטוח, ככל האפשר. כמעט 100% מההזמנות התקיימו דרך האפליקציה. נתון מרשים בייחוד אם ניקח בחשבון שלפני המגיפה, רק 7% מההזמנות של סטארבקס בוצעו באפליקציה. סטארבקס הצליחה לבצע את המעבר הזה כמעט בן לילה, מכיוון שהחברה כבר השקיעה ביישומון הסלולרי והחלה בתהליך השינוי הדיגיטלי.

ההשקעה בממשקי API היא קריטית – ולא רק עבור חברות טכנולוגיה מסורתיות. בכל התעשיות, מפתחים ומנהלים מתכננים להשקיע יותר זמן ומשאבים בממשקי API ובכלכלת API. הזינוק החל במגיפת הקורונה, אבל נמשך בזכות רגולציות וצורכי העסקים המשתנים.

הכותב הוא מנכ”ל RapidApi

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

7 תגובות על "כבר לא רק חברות טכנולוגיה: ה-API הפכו לכלי מרכזי של כל החברות"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
תימני
Guest

כמה לקוחות משלמים יש לחברת המנכל?

אבי
Guest

חברת ענק.

Crash Overlord
Guest

ובדיוק בגלל זה צריך להשקיע כיום הרבה יותר באבטחת אפליקציות ונקודות גישה של API לתוך האפליקציה ובפרט לשירותים שעומדים מאחוריה. אלה הופכות כעת לנקודות תורפה למתקפות.

ממשק
Guest

אני מבין שעריכה לשונית זה תחום לא מוכר באתר הזה. אבל בכל זאת הייתי מצפה להבנה המינימלית שה-I ב-API מסמל את המילה interface, כך שהביטוי ״ממשק API״ סתם חוזר על עצמו. זה מעלה חשד שמישהו לא יודע מה ראשי התיבות שבהן הוא משתמש כל הזמן.

פולי
Guest

תקין לגמרי. זה ממשק מסוג API כמו שיש ממשק מסוג UI. זה השם הטכני שמתאר את הממשק. זה לא נכון לומר ממשק AP.

סטארטאפיסט
Guest

ראפיד זו החברה הישראלית שהכי שיחקה אותה. גייסו טונות של כסף לפי שווי עצום ומוכרים אוויר. באמת כל הכבוד.

יוסי
Guest

סתם קנאי

wpDiscuz

תגיות לכתבה: