בקרוב בטסלה? סוללה עם אורך חיים של 2 מיליון קילומטרים
או 16 שנים – מה שיגיע קודם
כמו בסמארטפון שלכם ולמעשה כל מכשיר אלקטרוני אחר – הסוללה הנטענת הוא רכיב שנשחק עם הזמן. הסוללות של כלי הרכב החשמליים אינן יוצאות מהכלל, וגם אותן יש להחליף מדי כמה שנים, מה שגורר עלויות לא קטנות. ליצרנית הסוללות הגדולה בעולם, CATL, שאחראית בין היתר על אספקת סוללות לפולקסווגן וטסלה, יש בשורה מעניינת ופריצת דרך משמעותית שעשויה לשנות את עולם הרכב החשמלי באופן משמעותי.
16 שנים על הכביש
חברת Contemporary Amperex Technology Co הסינית, או CATL, טוענת עתה כי ביכולתה לייצר ״סוללת על״ לרכבים חשמליים, שאורך החיים שלהן עומד על כ-2 מיליון קילומטרים, או 16 שנים. לשם השוואה, הנסועה השנתית הממוצעת של רכב בישראל נעה סביב ה-15 אלף קילומטר בשנה.
אורך חיים של 2 מיליון קילומטרים הוא זינוק מרשים ביחס לביצועים של סוללות כיום, שתקופת האחריות שלהן לרוב מסתכמת ב-8 שנים או כ-240 אלף ק״מ – המוקדם מביניהם.
בשיחה עם בלומברג, סיפר מנכ״ל CATL זנג יוקון כי החברה מוכנה לצאת לדרך בייצור של הסוללה החדשה: ״אם מישהו יבצע הזמנה, אנחנו מוכנים לייצור״.
יוקון לא חושף פרטים נוספים על הטכנולוגיה או השידרוג שמאפשרים לסוללה להציע כאלה ביצועים מרשימים, וגם לא על לקוחות שהתעניינו בסוללה. יחד עם זאת, הוא כן מציין כי הוא ואילון מאסק, היזם שמאחורי טסלה, נמצאים בקשר מתמיד, ולפי דיווחים, סוללה מתוצרת CATL מתוכננת להתווסף לדגם ה-Model 3 גרסת הסדאן שייוצרו במפעל של טסלה בשנגחאי. לא ברור האם מדובר על אותה הסוללה אותה מציג בעמימות יוקון, אבל כן ידוע שבטסלה עבדו ביחד עם CATL על ייצור סוללה בעלת טווח נסיעה זהה.
אחד הרכיבים היקרים ביותר ברכב
הסוללה היא אחד הרכיבים היקרים ביותר בעלותו של רכב חשמלי, ולפי יוקון, למרות שיפור הביצועים המשמעותי – העלות של סוללת העל גבוהה ב-10% בלבד לכל יחידה. זה אולי נשמע מעט, אבל עבור יצרנית רכב שצריכה להיות מחושבת על כל סנט שהיא מוציאה – מדובר בהבדל שבהחלט יש לקחת בחשבון. כמו כן, יתכן שבסופו של דבר היצרניות יגלגלו את העלויות אל הצרכן הסופי, מה שיהפוך את החסכון בהחלפת סוללה לאחר כמה שנים לאפסי.
בטסלה בכל מקרה לא מחכים לחדשנות הסינית ועובדים בשנים האחרונות על פרויקט "Roadrunner" – פיתוח עצמי של תאי סוללה. לצורך כך רכשה טסלה את חברת Maxwell, שמפתחת "קבלי-על" והחלה בבנייה של מפעל סוללות בפרמונט, קליפורניה.
הגב
10 תגובות על "בקרוב בטסלה? סוללה עם אורך חיים של 2 מיליון קילומטרים"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
תגידי הילה השם שלך בפרסית זה שהרזאד? שאת מביאה לנו כתבות של סיפורי אלף לילה ולילה?
https://www.bbc.com/news/technology-52966178
אז אם כתבו שטויות באנגלית זה הופך אותם לאמת? נראה לך שאם הייתה כזאת בטרייה, מאסק היה סותם את הפה? חברות לא היו רצות לפרסם? זה נשמע יותר פנטזיה סינית מאשר מוצר אמיתי.
אני חושב שאתה מתבלבל.. הכוונה לא בסוללה שיש לה חשמל למשך 2 מיליון ק"מ. סוללה שאפשר להטעין אותה מספר רק של פעמים עד שהסוללה עוברת דרך של 2 מיליון ק"מ.
לכל הסוללות האלו יש אורך חיים. הכל נשחק בסופו של דבר
הילה סליחה, קפצתי בראש ויצאתי אידיוט, כתבה מעולה כל הכבוד. ותודה לשאר המגיבים שהסבירו.
מילא בכותרת, אבל גם בכתבה עצמה, משום מה העובדה שמדובר על אורך חיי הסוללה ולא על קיבול הסוללה בטעינה אחת קצת מוצנע, וזה בקלות יוצר רושם מוטעה אצל הקורא, חבל…
לא מוצנע בכלל. זה דווקא היה מאוד ברור.
16 שנה זה אכן הרבה.. אבל.. אני בטוח שהטכנולוגיה לא תחזיק כל כך הרבה זמן מעמד. תגיע תכנולוגיה טובה יותר וזולה יותר הרבה לפני סיום ה 16 שנים
איזו כותרת מטעה
יש לכם בעיה עם הבנת הנקרא? כתוב אורך חיי הסוללה? איך הגעתם לקיבולת?