12 אקסלרטורים מאירופה מחפשים סטארטאפים ישראלים

כנס Europe Days מפגיש בין סטארטאפים ישראלים למשקיעים ועסקים מאירופה. לצד 400 מיליון אירו מגופי השקעות, יתארחו השנה גם אקסלרטורים אירופאיים שמחפשים את המח הישראלי. ההרשמה פתוחה, ויש גם הטבות לקוראי גיקטיים

בואו לעשות עסקים מעבר לים (צילום: Pixabay)

ניקו לומה (Nico Lumma), מנהל שותף באקסלרטור Next Media Accelerator מהמבורג, גאה לספר בכל הזדמנות כי מאז 1995 הוא מעולם לא היה אוף-ליין. הוא נמצא בסצנת הסטארטאפים כבר 20 שנה, ואם יש מישהו בתעשיית הטכנולוגיה הגרמנית שכולם מכירים – זה האיש. לומה התחיל את דרכו בשיווק און-ליין והיה מחלוצי הבלוגרים והרשתות החברתיות במדינה. כיום הוא ממנהלי האקלסרטור המוביל בתחום הניו מדיה באירופה, במימון של יותר מ-30 גופי מדיה בגרמניה ובאוסטריה.

לומה הוא אחד המומחים שייקחו חלק בכנס Europe Days 2021 – האירוע שמפגיש בין סטארטאפים ישראליים ובין חברות ומשקיעים מגרמניה, אוסטריה ושווייץ, שיתקיים ביום שלישי, 16 במרץ.

בכנס ישתתפו 14 גופי השקעות ומשקיעי-על אירופאיים, שיגיעו מצויידים ב-400 מיליון יורו להשקעה, נציגי חברות שמחזור העסקים המצרפי שלהם עומד על יותר מ-4.5 טריליון אירו, והשנה יקחו בו חלק גם 12 אקסלרטורים ושתי תוכניות האצה תאגידיות שפותחים את שעריהם בפני סטארטאפים ישראליים.

לכניסה של סטארטאפ ישראלי לאקסלרטור אירופאי ישנן השלכות חשובות: מעטפת תמיכה בכניסה ליבשת, המקלה את ההשתלבות בתרבות העסקית השונה; למידת השפה העסקית המקומית; עבודה עם לקוחות אירופאים; וגישה ישירה לקרנות ומשקיעים ברחבי היבשת, גם אחרי ההשקעה הראשונית של האקסלרטור.

היזם יניב סולניק לא שוכח את המפגש שלו עם לומה באחד מכנסי Europe Days הקודמים, כשעוד אפשר היה לטוס. סולניק, שמדבר למחשבים מאז ימי ה-GW-BASIC, ייסד את חברת BeeTV, את Keepy ואחר כך את Stadeom – והרשימה עוד ארוכה. לאותו מפגש הוא הגיע בכובע של VTTP. “כששמעתי מה יש לחבר’ה מגרמניה להציע, החלטתי שאני הולך על זה”, סולניק משחזר, “היה ברור שאנו נכנסים כאן לתוכנית פאן-אירופאית, אקוסיסטם שלם שיכול לחבר אותנו לשותפי מדיה שבהם השמות הגדולים בתעשייה, יותר מ-80 מנטורים בינלאומיים מהמובילים בתחומם ומשקיעים מהשורה הראשונה. מששת החודשים שבהם שהיתי בהמבורג, שם מוקם האקסלרטור, יצאתי עם קשרים וחיבורים לכל המי ומי בתעשיית הניו מדיה הגרמנית”.

ההייטק הישראלי על המפה

בכנס הקרוב מחפש לומה סטארטאפים מתחומי הניו-מדיה, AR/MR וה-AdTech, והוא מאוד אופטימי לגבי החיבור עם היזמים הישראלים. “ברור לנו כיום, אפילו יותר מתקופת טרום הקורונה, שליזמים ולסטארטאפים הישראליים יש מה להציע לתעשייה ולמשקיעים באירופה”, הוא אומר, “התעשייה הגרמנית נמצאת בשלב של הסתכלות החוצה ומעבר לגבולות אירופה, ואני, בדומה לחבריי בתעשייה, בהחלט רואה האצה משמעותית באימוץ חדשנות והליכי דיגיטציה. יש גם הבנה שהחיבור לסטארטאפים הוא חלק הכרחי במסלול ההצלחה העתידי שלהם”.

12 האקסלרטורים ושתי תוכניות ההאצה התאגידיות שישתתפו בכנס השנה מביאים 20 תוכניות שונות שיעסקו במגוון תחומים, בהם eHealth ,Fintech ,InsureTech, ניו מדיה, סייבר, AI, תעשייה חכמה, Industry4.0 ,5G, אנרגיה ירוקה, קיימות, חלל ולוגיסטיקה.

לחלק מהאקסלרטורים הללו כבר יש רקורד מוכח באימוץ סטארטאפים ישראליים: קת’רין באקיק (Katrin Bacic), מנכ”לית האקסלרטור Wayra ממינכן, רשת החדשנות של חברת Telefonica, פועלת בעשר מדינות ברחבי העולם עם 193 חברות בוגרות, בהן שתי חברות ישראליות שפעלו במסגרתה; קטקא לצינג (Katka Letzing), מנכ”לית KickStart מציריך, שוויץ, כבר עבדה עם חמישה סטארטאפים ישראליים; בנגט שטיינברכר (Bengt Steinbrecher), מנהל Maqer, תוכנית הסטארטאפים של ענק ייצור חומרי הבנייה Lafarge Holcim מציריך, עבד עם ארבע חברות ישראליות; NMA מהמבורג עבדה עם שלוש חברות ישראליות; ועוד רבים אחרים.

את העניין הגדול של אירופה בסטארטאפים ישראליים מגבה במספרים גיא הולצמן, מנכ”ל IVC, שחברת המחקר שלו בחנה וניתחה את היקפי ההשקעה של האירופאים בחברות הטכנולוגיה הישראליות לאורך השנים. “בשנת 2014 ראינו 123 השקעות אירופאיות בישראל בהיקף של כ-366 מיליון דולר שבוצעו על ידי 81 גופי השקעה”, הוא מספר, “בשנת 2020 אנו כבר רואים 292 השקעות בישראל בהיקף של קרוב ל- 1.3 מיליארד דולר שבוצעו על ידי 189 משקיעים”.

הטבה לקוראי גיקטיים

בין נותני החסות והשותפים העסקיים השנה בכנס ניתן למצוא את hubraum של דויטשה טלקום,  Koln.Business ,Vienna Business Agency ,GTAI ,NRW.GlobalBusiness ,Berlin Partner ,Impact Hub Zurich ,HELMHOLTZ גיקטיים, מנהל סחר חוץ של משרד המסחר והתעשייה, Advantage Austria, Lilo, לשכת המסחר והתעשייה ישראל-גרמניה, רשות החדשנות, דוניצה תקשורת, Next Media Accelerator ,IVC ,Kickstart, מרחוק ומכון הייצוא.

לסטארטאפים קוראי גיקטיים מגיעה הטבה: חמישה מכם יקבלו כרטיס חינם לכנס. כדי לזכות מלאו את טופס הבקשה לפגישות עם נציגי האקסלרטורים עד יום שישי (26.2) בשעה 16:00. חמשת הראשונים יזכו בהטבה.

בנוסף, סטארטאפים ויזמים יכולים לרכוש כרטיס במחיר מוזל של 99 ש”ח (במקום 199) לנרשמים עד 24.2 או עד גמר המלאי. המחיר לפני מע”מ ועלות כרטוס.

לפרטים נוספים והרשמה

כנס Europe Days 2021

כנס Europe Days 2021

מערכת גיקטיים

גיקטיים, אתר חדשות הטכנולוגיה הגדול בישראל, פועל משנת 2009, ומהווה הבית של קהילת ההייטק, הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: