Escape Belt: שחרור חגורה מיידי במקרה של טביעה

פיתוח הולנדי חדש מעוניין להתמודד עם בעיה משמעותית: שחרור חגורת הבטיחות ברכב בצורה מיידית, במקרה של פגיעת הרכב במים

מקור: יח”צ

אחד הדברים החשובים ביותר שכל נוסע ברכב צריך לעשות רגע לפני תחילת הנסיעה, הוא לחגור את חגורת הבטיחות שלו. אותה חגורה מיועדת להגן על כל יושבי הרכב מפני בלימות פתאומיות, סיבובים חדים וסכנות נוספות ומפתיעות בכביש. למרות זאת, אחת הסצינות המותחות ביותר בעולם הקולנוע היא כשגיבור הסרט מתרסק עם מכוניתו אל תוך הים, ובמשך דקות ארוכות נאלץ להלחם עם חגורת הבטיחות על מנת לנסות ולפתוח אותה.

לצערנו, לא מדובר רק בקטע מסרט או בפרי דמיונם של במאי הקולנוע, אלא תופעה אמיתית המתרחשת ברחבי העולם. בעוד שבארץ אפשרות ההתרסקות אל תוך הים היא אינה שכיחה כלל, בארצות הברית לבדה מתים כ-400 אזרחים מידי שנה בטביעה, כאשר מכוניתם מתרסקת אל מאגר מים גדול והם אינם מצליחים להשתחרר בזמן מאותה חגורת בטיחות שמיועדת להגן עליהם.

כעת, החליטה החברה ההולנדית Fijen TMLS להציג את המוצר החדש שלה: חגורת בטיחות בעלת מנגנון פתיחה מיוחד, שמיועד לעזור לנהגים או לנוסעים להשתחרר בקלות ובמהירות ברגע שהרכב פוגע במים. הכירו את Escape Belt.

לחגור או לא לחגור?

חגורת הבטיחות הראשונה שהותקנה, הייתה מיועדת לכלי שינוע אחר לחלוטין מהמכונית הממוצעת – למטוסים. למרות שהותקנה לראשונה ב-1913, רק בשנות השלושים הפכה לנפוצה במטוסים, כאשר בשנות ה-50 החלה להגיע גם אל כלי הרכב היבשתיים והוצגה בקונספט חדש: חגורת שלוש הנקודות אותה אנו מכירים כיום. חגורה זאת מורכבת מרצועה אחת המקובעת בשלוש נקודות – מאזור הכתף, אל המותן ומעל הירכיים והיא מלווה במנגנון שחרור רצועה דינמי.

מכיוון שחגורת הבטיחות מיועדת קודם כל לשמור על הנוסעים ברכב במקרה של תאונה, היא מגיעה עם מנגנונים ואמצעים מיוחדים המיועדים לשפר את יעילותה, הכוללים בין היתר את “קדם מותחן” – מנגנון המסוגל לזהות פגיעה חזקה ברכב, וכתוצאה מכך מותח את החגורה ומצמיד אותה אל הנוסע, במטרה למנוע ממנו את הטלטלה שעתידה לבוא לאחר הפגיעה. אך לצערם של הנוסעים ברכב, המנגנונים הללו המיועדים לשמור על בריאותם ושלומם, הם אלה שעלולים “להתנקם” בהם בעת פגיעה במים, לכלוא אותם בתוך המכונית ולמעשה לגרום להם לטבוע.

מלח, מים

בדיוק בנקודה זאת נכנסת לתמונה ה-Escape Belt, שאמנם נראית מבחוץ כמו כל חגורה אחרת הנמצאת בכלי הרכב כיום, אך מכילה בתוכה מנגנון נעילה ומכניזם חדש לחלוטין, שנועד לאפשר לנוסעים לחלץ את עצמם במהירות ובבטחה גם מתחת למים, לשחות למעלה אל פני השטח וכמובן להפחית את מקרי המוות בטביעה הנגרמים מחגורות הבטיחות כיום.

המנגנון החדש עובד כך: כאשר מים יפגעו בחלק הפנימי של החגורה, הידוע גם כ-Female Part, גלולת מלח המוטמנת בבריח תתמוסס ובתגובה תגרום לשחרור של פטיש בחלק הזכרי של החגורה, שיהלום בו וישחרר את החגורה אוטומטית. מדובר על טכנולוגיה דומה הקיימת כיום בווסטים הנמצאים על גבי מטוסים, המאפשרים ניפוח מהיר באמצעות משיכת האבזמים הממוקמים בצידי הווסט. גם בחגורת המכונית מדובר על תהליך מהיר במיוחד, שימנע התעסקות מיותר ובזבוז זמן יקר בנסיון לברוח מהרכב הטובע.

בנוסף, החברה מסבירה כי לנוסעים אין מה לחשוש, ומדובר במנגנון חכם המסוגל לזהות כאשר נשפך עליו בטעות משקה מסויים, לבין פגיעה ממשית עם מאגר מים גדול ומשמעותי. עוד מוסיפה החברה כי בעוד שמדובר על מנגנון מספיק עמיד שיוכל להציל את חייהם של הנוסעים במידת הצורך, היא דורשת תחזוקה מינימלית של החלפת תושבת החגורה בכל מספר שנים.

המכניזם שפיתחה Fijen TMLS עולה כ-40 דולרים לכל יחידה, כאשר החברה מזמינה את כל מי שמתעניין ברכישתו לשלוח לה הודעה על כך באתר הרשמי. לצד המכירה העצמאית, החלה החברה לחפש אחר מפיצים ושותפים שיעזרו להם להפוך את המוצר לכזה שנמצא בכל כלי רכב במדינות בעלות סיכון גבוה, ואף להציע אותו בסכומים הרבה יותר זמינים שיגרמו למשתמשים להתקין את Escape Belt גם ברכב שלהם.

וידאו: Escape Belt

חן אידן

אוהבת גאדג’טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: