זו כבר מגמה: יזמים פוזלים יותר ויותר לאתרי גיוס המונים

עד שנת 2026 – היקפי גיוסי ההמונים יעמדו על 96 מיליארד דולר. קמפיינים עם מטרות חברתיות הם בעלי שיעור ההצלחה הגבוהה ביותר, בהתייחס לכלל הקמפיינים עם המטרות השונות – שיעור ההצלחה עומד על 45-55% והממוצע לגיוס עומד 7,000$.

איגוד האינטרנט

Geektime_Conf2014_Inpost_Banner_300x55Geektime Conference, כנס הסטארטאפים הגדול בישראל ייערך בעוד פחות מחודש והשנה הוא יערך בסימן Disruptive Nation. בואו לפגוש יזמים ומשקיעים שעזרו לשנות את העולם, את הסטארטאפים שהולכים לשנות את העולם ולהכיר את התחומים החמים של השנים הקרובות. לפרטים נוספים והרשמה

לפי הערכות זהירות, בשנת 2014 יזמים יגייסו כ-10 מיליארד דולר באמצעות שיטת גיוס המונים (CrowdFunding), ועד שנת 2026 תהיה צמיחה של 1000% – שתוביל להיקפי גיוס של 96 מיליארד דולר. את הנתונים האלו הציג אריק מרמורשטיין, מייסד שותף באתר גיוס ההמונים Mimoona, במסגרת ההרצאות הפתוחות לציבור בנושאי חדשנות של איגוד האינטרנט הישראלי, באירוע שנערך בקמפוס TLV של גוגל בתל אביב.

מרמורשטיין תיאר בהרצאתו מהי בעצם אותה תופעה של גיוס המונים, ואילו השפעות יש לה על השוק. “ההיגיון מאחורי הפופולאריות הגואה של התחום הוא מאוד פשוט” הסביר מרמורשטיין, “היום יש המון אנשים שיתעניינו ברעיונות שלכם ויכולים לתרום להם. לכל אחד יש הזדמנות להשקיע בהתאם ליכולות שלו, וזאת לצד העובדה שמשקיעים מסורתיים לא תמיד עוזרים והסיכון בפנייה אליהם מאוד הוא גבוהה. בנוסף, הסיכונים בגיוס המונים הם נמוכים גם למשקיע וגם ליזם”.

אתם מוזמנים לצפות בהרצאתו של אריק וללמוד מהן ארבע שיטות הגיוס הנפוצות כיום, מהן “מטרות ביניים”, האם להשתמש בפלטפורמת גיוס המונים מקומית או גלובאלית, ומהי האסטרטגיה שכדאי להכין במידה ותעברו את הסכום שבקשתם.

הרצאה: אריק מרמורשטיין, מייסד שותף באתר ״מימונה״

את ההרצאה הבאה הוביל ארי גוטסמן מנכ”ל מייסד Nomadigo. גוטסמן הסביר כיצד חשוב לבנות קמפיין מנצח בפלטפורומות גיוס ההמונים, וכדוגמה הוא הציג את הקמפיין השני והמחודש של הצידנית המשוכללת Coolest שלאחר קמפיין ראשון וכושל שגייס 100,000$ בלבד, שונתה האסטרטגיה – והצידנית מגייסת, נכון לרגע זה, מעל 6 מיליון דולר.

על כל נושא האסטרטגיה, שהינו מפתח קריטי להצלחת קמפיין גיוס הכספים, הרחיב גוטסמן בסקירת עומק של קמפיין הצידנית coolest, או ליתר דיוק – שני הקמפיינים של הצידנית.

בעוד הקמפיין הראשון כשל לחלוטין ולא הצליח לגייס את הסכום הרצוי, היה זה הקמפיין השני שדווקא שבר שיאים. אז מה ההבדלים ביניהם? בין היתר, הסביר גוטסמן, בסרטון התדמית של המוצר. בסרטון של הקמפיין הראשון ניתן למצוא מלל ומסרים בעלי אופי שלילי, בעוד בסרטון השני מופיעים באופן עקבי מסרים חיוביים.

הבדל נוסף טמון בעובדה שהקמפיין השני כבר כלל קהילה סביב המוצר, עוד לפני ששוחרר לאוויר. לאחר שהקמפיין הראשון נכשל, יצא היזם מאחורי Coolest למסע של חצי שנה במהלכו בנה קהילה של 6,000. קהילה זו היא תוצאה של מהלך שיווקי מקדים ומוצלח שגוטסמן מעריך את עלותו ב-250,000 $ וכלל פעולות ניו מדיה, יחסי ציבור ושיווק מפה לאוזן.

הרצאה: ארי גוטסמן מנכ”ל מייסד Nomadigo

מסלול הרצאות הלימוד בנושא החדשנות של איגוד האינטרנט מתקיים בשיתוף Geektime, במסגרת אקדמיית האינטרנט.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, אתר חדשות הטכנולוגיה הגדול בישראל, פועל משנת 2009, ומהווה הבית של קהילת ההייטק, הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל

הגב

1 תגובה על "זו כבר מגמה: יזמים פוזלים יותר ויותר לאתרי גיוס המונים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Ari
Guest

Just to clarify the $250K figure – that includes, Ryan’s time, product design, PR, 2 videos, marketing agency, promotional activities etc… want to learn more? Contact us http://www.nomadigo.com

wpDiscuz

תגיות לכתבה: