איך עושים מיתוג מעסיק לסטארטאפים – בלי להוציא שקל

רבים מבינים כבר את החשיבות של מיתוג מעסיק בשוק העבודה כיום, אבל לא תמיד יש בידיהם את המשאבים הדרושים לכך. כך תעשו זאת נכון בלי להוציא שקל

מקור: Pixabay

מאת: נילי חייקין

בעשור האחרון מתמודדים המעסיקים עם שוק עבודה מוטה מועמדים אשר מכתיב מהלכי גיוס, גובה של מענקי חתימה וחבילות תנאים מפנקים בנוסף לטרנדים חמים כמו עבודה מהבית, חללי עבודה באזור מגורים, או ימי חופשה ללא הגבלה. עבור דרג ניהולי בחברות טכנולוגיות הרי מדובר בתפוח אדמה לוהט שמחייב לחשיבה אסטרטגית והכנסה של חדשנות באיתור וגיוס של הון אנושי טכנולוגי איכותי. כמו כן אפשר להסכים שמעסיקים נדרשים היום לאתגר כפול, איתור מועמדים מוכשרים אשר מתאימים לפרופיל ויעדים עסקיים בחברה, ואתגר שני שיווק היתרון התעסוקתי הייחודי מועמדים בניסיון לגבור בתחרות בלתי מתפשרת.

אסטרטגיה של איתור ושיווק היתרון התחרותי לקהל מעומדים נקרא היום מיתוג מעסיק. במילים אחרות, היפוך תפקידים משוק עבודה מוטה מעסיקים עד סביבות 2008 אשר חייב מועמדים להיות יצירתיים, לאתר הזדמנויות ולבנות רשת קשרים רחבה (AKA לינקדאין) למציאת עבודה. הצמיחה הכלכלית החל מ-2010 חייבה אתגרה מעסיקים להיות יצירתיים, להתאים מסלולי איתור ולשווק את היתרון התחרותי למועמדים איכותיים שלא בהכרח מעוניינים בשינוי.

מיתוג מעסיק זה שינוי חשיבה ואם תעשיית HR השתכנעה שזו גלולת הפלא הבאה, לדרג ניהולי בחברות טכנולוגיות צמד מילים “מיתוג מעסיק” מתורגם כמעט באופן גורף לתקציבים גבוהים ללא ROI ברור וללא עוגנים עסקים מדידים. תהליכי שינוי במקרה זה צומח מלמטה מדרג מבצע אשר מעוניין בשינוי ומבין את החשיבות אך לא נמצא בעמדת החלטה ונגישות לתקציבים.

על פי סקר של לינקדאין, המכשול העיקרי ביצירת חווית מועמדות חיובית הינה מחסור גורף של מידע מהימן ואותנטי “מה זה אומר לעבוד אצל מעסיק שמפרסם משרה”. ההמלצה היא להתחיל בבחינה של אלו משאבים עומדים לרשות המעסיק ולבנות תוכנית עבודה בהסתמך על פעילות פנים ארגונית מדורגת.

בהמשך הדרך כאשר יגיעו הצלחות ראשונות מומלץ לעדכן את מערך המשאבים ולשלב תקציבים, על מנת לאפיין ולקדם מיתוג מעסיק. תקציבים ומשאבים יאפשרו למעסיק לפעול פי עקרון הרצף שנדרש בתוכניות ארוכות טווח בארגונים. למרות שקיימים כיום מספר כלים מוצלחים למיתוג מעסיק, לסטארטאפים בתחילת דרכם קשה יותר למצוא את המשאבים להשתמש בהם. אבל עם השקעה מינימלית יכולים גם הם לעשות מספר צעדים שייצרו אימפקט.

משימה ראשונה: להפוך את העובדים לשגרירים ברשתות החברתיות.

לבנות סקר שביעות רצון עם סט שאלות ברור עבור עובדים שימפה מהן החוזקות של מעסיק בעיני עובדים כיום. שילוב חוזקות אלו במסרים של עובדים נאמנים ברשתות חברתיות יהפוך את הארגון כולו למנוע טורבו בגיוס עובדים חדשים באמצעות תוכניות “חבר מביא חבר” המוכרות. על פי מחקרים שבוצעו בעולם, עובדים שגויסו דרך קמפיין “עובד מביא חבר” מראים תוצאות מרשימות, יצירת תפוקה שעולה ב 25% לעומת עובד שגויס דרך מקורות גיוס אחרים.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

עשה זאת בעצמך

Instagram: להקים ולתחזק פרופיל אינסטגרם כדי שעובדים ישתפו איך נראים חיי חברה, המלצה על 2-3 פרסומים בשבוע ולא לשכוח סטוריז בתדירות גבוה 5-4 פעמים בשבוע. עידוד עובדים על ידי takeover (העברת ניהול חשבון זמני).
LinkedIn: ניהול פעיל של חשבון לינקדאין, להתחיל מעדכוני פרופיל גורפים לכלל העובדים בדגש על מנהלים מגייסים וצוות HR. מומלץ להשקיע בתמונות מקצועיות ובריף שיווקי של החברה.
Referral Party: מסיבת לינקדאין או מסיבת חבר מביא חבר – אוספים בין 10 ל-20 עובדים בחדר ישיבות בשעות הצהרים המאוחרות ביום חמישי, מזמנים פיצות ובירות, מכינים מצגת קצרה על משרות פתוחות ומעודדים את העובדים לפנות למועמדים on the spot. טיפ: להכין מיילים לפניה יזומה ולשלוח לכל העובדים המשתתפים מבעד מועד. לעודד תחרות ולחלק פרסים קטנים. לתעד. לעלות לאינסטגרם.
Meetups: להנהיג מסורת של מיטאפים פנימיים. מתאספים בשעות הערב המוקדמות בימי חמישי אחת לחודש (אפשר על חשבון happy hour) וכל עובד בתורו משתף על טיול, תחביב, טכנולוגיה חדשה או מה שנכון לחברה בצמיחה.
שמירה על אוטנטיות תשקף את התרבות ארגונית לעובדים הקיימים ותמשוך מועמדים לבקש מעובדים להעביר קורות חיים למשרות פתוחות בחברה.

משימה שניה: עידוד Storytelling של מנהלים

שימוש בסטוריטלינג מייצר רגש ואמפטיה חודר את קיר הציניות של העובדים ומועמדים במידה והבטחה של מותג פוגשת את המציאות ביום יום וכך נוצרת הזדהות עמוקה עם ערכי המותג.

עשה זאת בעצמך: להתחיל מהתחלה, למה ואיך מנכ”ל / יזם הקים את החברה, מנהל טכנולוגי יספר על חדשנות וטכנולוגיה בהיבטים של תעסוקה ואתגר, משרה תשנה פניה מרשימת דרישות ממועמד, לשיתוף מה הצורך  שמחקני חיזוק, סיפורי עובדים, סיפורי הצלחות וגם כישלונות (ע”ע fuckup nights tel aviv) וכל הסיפורים בפורמט אחד. וידאו.

משימה שלישי: העולם עובר לוידאו ומה עם החברה שלך?

מחקר עדכני שמתפרסם באתר Hub Spot  מדווח על עלייה בשימוש וידאו מ-81% בשנת 2018 ל-87% בשנת 2019, עוד נאמר במחקר שריבוי מסרים ורעש תמידי מבדלים את המותגים שבוחרים להשתמש בוידאו ככלי שיווקי להגיע ליעדים עסקיים. תחום הוידאו מתפתח בכל הפלטפורמות, בפייסבוק watch, אינסטגרם IGTV, פרסומות באמפר ביוטיוב וגם לינקדאין עושה מאמצים לשלב וידאו בכך שמגדילה את החשיפה אורגנית לפוסטים שכוללים וידאו.

עשה זאת בעצמך: טלפון נייד, הומור ותוכנות עריכה זמינות בכל חנות אפליקציות או Live בפייסבוק או אינסטגרם. כתיבת תסריטים והורדת תוכנת טלפרומפטר לקריאה רציפה מול מצלמה.

משימה רביעית: ניהול קהילות של מועמדים פסיביים.

92% מהמועמדים הפסיביים מוכנים לשמוע על הזדמנויות קריירה חדשות אם המיתוג של החברה מבוסס וחיובי, גם אם הם מרוצים ממוקם עבודה נוכחי. ניהול קהילות בונה אמון בין מועמדים פסיביים לבין מעסיק שמעוניין לשמור איתם על קשר עד שיגיע הרגע לגייס את המועמד לחברה. ישנם מועמדים שמתחילים לחפש לאחר אי שביעות רצון מהבוס, אחרים מחכים כמה שנים כדי להקטין מעברים, המשותף לכולם השתייכות לקהילה שמנוהלת על ידי מעסיק שמקפיד על סטוריטלינג באמצעות מנהלים עם המסר המדויק ובצורות מגוונות המסר כמובן יהיה “למה כדאי לעבוד כאן”.

עשה זאת בעצמך: סט גודין אמר את זה מדויק: People like us do things like this. עובדים נאמנים ומגויסים להצלחות של החברה, יביעו רצון ויראו מאמץ לבנות קהילה של מועמדים פוטנציאליים, שלעיתים לא מחפשים עבודה היום, אבל שבבועת ההייטק הישראלית, זה יכול להתחלף כמעט בכל רגע נתון.

לסיכום

השבוע פגשתי קולגה ששאלה האם ניתן לקדם מיתוג מעסיק בהשקעת משאבים פנימיים בלבד  או בלי להשקיע שקל. התשובה לשאלה זו כרגיל מורכבת וכמובן מתחלקת לשתיים:

  1. מעסיק ששם את העובדים במרכז ומעודד תרבות ארגונית חיובית בהחלט יכול להתחיל בבניית מיתוג באמצעות כלים ובמשאבים פנימיים לפחות בהתחלה.
  2. מעסיק שמציב יעדים עסקיים ודוגל ב-ROI ברור לכל משאב, יחווה קושי לראות תוצאות ברורות ומדידות היות ומדבר בדברים רכים ופלואידים כמו אושר, מימוש מקצועי, תחושת שייכות ונאמנות.

ניתן לסכם שאפשר לקדם מיתוג מעסיק ללא עלות אך נתוני פתיחה של מעסיק הם הקובעים את רמת ההצלחה.

הכותבת הינה מומחית מיתוג מעסיק ושיווק מכוון גיוס טכנולוגי

 

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: