ידע ארגוני-חברתי ככלי בידי הארגון

עולם ניהול הידע והפורטלים תופס תאוצה משמעותית בשנים האחרונות וארגונים רבים מודעים לחשיבות הטמעת הפתרונות שיענו על צרכי החברה או הארגון

עולם ניהול הידע והפורטלים תופס תאוצה משמעותית בשנים האחרונות וארגונים רבים מודעים לחשיבות הטמעת הפתרונות שיענו על צרכי החברה או הארגון. ניתן לראות גידול משמעותי בשימוש במוצרים מעולם ניהול הידע ובהתאמה בהכנסותיהן של החברות העוסקות בתחום זה. מיקרוסופט אף הגדירה את SharePoint, מוצר הדגל שלה לניהול ידע ופורטלים, כמנוע הצמיחה המוצלח ביותר של החברה מאז מערכת ההפעלה חלונות, והצהירה בשנה שעברה על יותר מ-100 מליון משתמשים ב-SharePoint ומחזור של 1.3 מליארד דולר!

מה חם בעולם ניהול הידע?

נושא הרשתות החברתיות הופך פופולארי יותר יותר בעולם האינטרנט בכלל, ובעולם ניהול הידע והפורטלים בפרט. ארגונים רבים בשוק רוצים לממש את הפוטנציאל סביב הבאז החברתי ואלו המממשים מרוויחים במספר מישורים: גורמים לעובדים להרגיש חלק מהארגון, מפתחים את הקשרים הבינאישיים בין העובדים, מאפשרים לעובדים לשתף מידע וחוויות אישיות שאינן בהכרח חלק איטנגרלי מהעבודה היומיומית וגם רותמים את העובדים בבניית הידע הארגוני (כתיבת בלוגים, שיתוף ידע מקצועי מהאינטרנט ועוד).

דוגמאות מרכזיות לשימושם של ארגונים ביכולות של רשת חברתית הן WikiIT שהינה Wikipedia לתחום ה-IT ו-BlogiX – אתר כתיבת בלוגים על ידי העובדים לטובת הארגון ולקוחות החברה.

לאור הטרנדים האחרונים, משקיעות חברות רבות ביכולות החברתיות כחלק מיכולות המוצרים שלהן בשוק ניהול הידע הארגוני ומנסות לספק פתרונות חברתיים הנהוגים ברשת האינטרנט ולהטמיעם בעולם הפורטלים. כך למשל, בגרסה האחרונה של SharePoint (גרסת SharePoint 2010) התווספו יכולות חברתיות רבות כמו: היכולות לתקשר עם אנשים אחרים בארגון, היכולת להביע דעה (Social Tagging) – התווסף לכל פריט כפתור “I like it” בדומה לכפתור הלייק המוכר מספייסבוק, “תוכן חברתי” – היכולת להקים בלוגים ואתרי ויקי בקלות רבה, יכולות תיוג משופרות, פרופיל משתמש – דף בו מוצג מידע על משתמש לטובת משתמשים אחרים בארגון, My Site –יכולת של משתמש להקים אתר אישי אשר יכיל חומר אישי וגם חומר שברצונו לשתף עם אחרים בארגון, Web Parts המציגים יחס חברתי: מבנה ארגוני – הצגה היכן ממוקם העובד בהיררכית הארגון, מבנה חברתי המאפשר הצגה של של קולגות בעבודה והיחס בניהם, וכן פונקציה של חיפוש אנשים.

מה הלאה?

ניהול ידע אינו אופנה חולפת אלא רפליקציה של העולם בו אנו חיים ושל הארגונים בהם אנו עובדים ופועלים. בשנים הבאות ,נראה המשך התפשטות השימוש בכלי ניהול ידע והמשך הטמעה של פורטלים בארגונים רבים נוספים בדגש על הטמעת כלים חברתיים. הצפי הוא ש-SharePoint ימשיך להיות הכלי הדומיננטי בשוק הישראלי וארגונים רבים ישתדרגו מגרסת 2007 לגרסת 2010 החדשה.

ב- 2 בנובמבר תקיים מטריקס יום פגישות 1*1, עם כל מנהלי מרכזי ההתמחות שלה (פרטים נוספים).

Avatar

בני לוי

מנהל מרכז התמחות ניהול ידע ופורטלים במטריקס

הגב

1 תגובה על "ידע ארגוני-חברתי ככלי בידי הארגון"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
trackback

[…] עולם ניהול הידע והפורטלים תופס תאוצה משמעותית בשנים האחרונות וארגונים רבים מודעים לחשיבות הטמעת הפתרונות שיענו על צרכי החברה או הארגון. ניתן לראות גידול משמעותי בשימוש במוצרים מעולם ניהול הידע ובהתאמה בהכנסותיהן של החברות העוסקות בתחום זה… לפוסט המלא […]

wpDiscuz

תגיות לכתבה: