מפלאש ו-XtremeIO ועד לפנים של Big Data: ריאיון עם צ’אד סקאק [כנס EMC Israel Forum]

מפלאש ופרוייקט X ועד פרוייקט The Human Face Of Big Data – ראיון עם צ’אד סקאק [כנס EMC Israel Forum], מגה-גיק בעל בלוג אינטרנטי המכהן כסגן נשיא בכיר להנדסת מערכות גלובלית ב-EMC.

צ’אד סקאק, תמונה: ניוזגיק

כדי לעזוב את המשרד ולהגיע לכנס חייבים להתקיים מספר תנאים מקדימים שיצליחו לגרום לי להתעניין בעולם שמעבר למזגן והלפטופ שלי. התנאי הראשון הוא שיהיה מדובר בחברה שמהווה גורם משמעותי בתעשיית הסטארטאפים הישראלית – את התנאי הזה מקיימת EMC בקלות, שכן היא הרוכשת הגדולה ביותר של חברות אחסון ישראליות. החל משנת 2006 רכשה החברה את הסטארטאפים קאשיה עבור 153 מיליון דולר, את פרו-אקטיביטי עבור 30 מיליון דולר ואת אן-ליירס עבור כ-50 מיליון דולר, כאשר גולת הכותרת היא כמובן אקזיט בשווי 450 מליון דולר של חברת XtremIO.

התנאי השני הוא שיהיה מדובר בשיחה שתתנהל על טכנולוגיות העתיד ועל היכולת שלהן להשפיע עלינו כצרכנים. כאן המקום להזכיר שאחד מהתחומים הצומחים ביותר בישראל בשנים האחרונות היה תחום כונני ה-SSD. מספר חברות מצליחות פועלות בישראל בנוסף ל-XtremIO אשר נרכשה שלא מכבר על ידי EMC. זה מתחיל כמובן מאנוביט, שנרכשה על ידי אפל בדצמבר האחרון ב-390 מיליון דולר, גם קמינריו (Kaminario), שגייסה ביוני האחרון 25 מליון דולרים ו-PetaScan, אשר נמצאת עדיין בפיתוח.

Chad’s World, Party Time, Excellent

התנאי השלישי והאחרון הוא לנהל שיחה עם מי שידע לענות על שאלות הקשורות בשני התנאים הקודמים, אבל בקטע מגניב. כך, הצלחתי לתפוס לשיחה קצרה לאחר נאום הפתיחה שלו את צ’אד סקאק, המכהן כסגן נשיא בכיר להנדסת מערכות גלובלית ב-EMC. אבל אין מה להבהל, מתחת לטייטל המחייב הזה מסתתר לו גיק אמיתי. שימו לב לבלוגTV שלו שנקרא “Chad’s World” ולמי שאין סבלנות, תעברו לדקה 14:50 בה הם מדברים על הפרוייקט של XtremIO:

Chad’s World 15 – News FLASH:

צ’אד, דבר ראשון ברוך הבא לישראל. בוא נתחיל עם שיחה קצרה על פרוייקט X – הרכישה של EMC את חברת XtremIO.

צ’אד: “תודה. זו חוויה מעולה להיות כאן, אנשים מדהימים. מדובר פה בארץ הסטארטאפים, ללא ספק. אני הגעתי מסטארטאפ שעסק בהנגשת מערכות לניהול קל שנרכש על ידי EMC לפני כן. למעשה, יש ל-EMC שתי זרוע השקעות: אורגנית, יש 2 מיליארד דולר ל-R&D בתוך החברה, אבל יש עוד 2 מיליארד המושקעים באוניברסטיאות ו-M&A אבל גם מושקעים בסטארטאפים – חברות הייטק נבנות על חדשנות, ולא הכל יכול להגיע מתוך החברה, אנחנו מבינים את זה ולכן אנחנו מתמקדים ממש בהשקעות מאוד מוקדמות – במקרה של XtremIO  למעשה חיברנו בין היזמים ואז נתנו לחברה לעבוד ואז רכשנו אותם. אנחנו לא מעונינים בתחרות מול סטארטאפים, אלא מתעניינים למעשה בשיתוף פעולה ארוך טווח – יש מי שמבינים את זה ויש כאלו שרוצים להתחרות – לזה אני אומר, בהצלחה!”. במקרה של XtremIO מדובר בארכיטקטורה המצויינת ביותר שראינו, הם הציגו שירותים חשובים ללקוחות שלנו, הם כבר בתוך עולם ה-VMWare וגם מוכנים ל-Scale Out.

כמו שאמרת בתכנית האחרונה שלך (שאגב היא גיקית ברמות אחרות), שם המשחק הוא “פלאש, פלאש, פלאש”?

צ’אד : “זו שאלה מעניינת, כי אם את שואלת אנשים מסביב, הם לא כל כך מבינים במה מדובר וכולם שואלים את עצמם “מי משתמש בפלאש?” רוב האנשים לא ידעו לענות לך – אבל כולם משתמשים בטכנולוגיה הזו, בניידים, בסמארטפונים, למעשה עולם המחשוב הצרכני הולך לשם במהירות. אבל זה לא הכל. הנה כמה נתונים חשובים: כמות המידע שיוצרה בשנת 2012 היתה 2 זטהבייטים שזה – המון!

עכשיו תחשבי, שכמות הפלאש שיוצרה בשנה בכל העולם עכשיו (על ידי מיקרון, אינטל, סמסונג וכדומה) היתה רק 20 הקסה-בייט. משמע, לא מדובר ביותר מעשירית האחוז של המכשירים. וגם כששואלים למה המחיר יקר לג’יגה, פשוט הבעיה היא שהכל הולך לאייפונים, אייפדים וכדומה. אנחנו נמצאים בנקודה שהיכולת לייצר לשרתים היא ממש קטנה והיום הנקודה הכי חשובה לכל הלקוחות היא שבמערכות שלהם יהיה קצת פלאש וכל השאר דיסקים בטכנולוגיות אחרות”.

שאלה נוספת שאני חייבת לשאול היא כמובן על ישראל – נשאר כסף ל-EMC לרכוש עוד חברות חדשות בתחום האחסון בישראל? יש לך במה לקרוא כאן לסטארטאפים ויזמים להתחיל ולעבוד על הדבר הבא. אז מהו הדבר הבא בעולם האחסון לדעתך?

צ’אד: “הנקודה החמה שהסטארטאפים שיעסקו סביב טכנולוגיית הפלאש יהיו מעניינים, כל מי שיעסוק בטכנולוגייות תקשורת סביב הנושא וכמובן כל מה שקשור ב-Big Data ו-Hadoop. כל אלו וכמובן הטיפול במידע המגיע מרשתות חברתיות. קצת פלאש במערכות זה טוב, עכשיו אנחנו צריכים הרבה פלאש בשרתים וזה יקח זמן וישנה את הכל – תחשבי שמדובר בעשיריות מיקרו-שניות – שזה הרבה יותר טוב ממה שיש היום. זה ישנה את הכל, אנחנו יודעים שהשוק משתנה עם השחקנים החדשים בעולם הפלאש, וככל שהפלאש הופך לזול יותר כמעט כמו המדיה המגנטית, תחשבי על האפשרויות הלא מוגבלות שקיימות במעבר הזה.”

הדבר שהכי מעניין אותי לשאול עליו הוא על פרוייקט The Human Face Of Big Data. מדובר באחד מהפרוייקטים המרשימים בעולם הרשתות החברתיות, זו אפליקציה המאפשרת להזין בה מידע על עצמנו כדי לנתח ולהשוות מול התנהגות אחרים. בוא נדבר על הפרוייקט הזה וכמובן על הערך הגדול שהוא מביא גם בצורת תרומה – על כל הורדה של האפליקציה, בעצם אתם תורמים דולר אחד לפרוייקטים בתחום מים נקיים (Clean Water). דבר ראשון זה פרוייקט מדהים. והשאלה שלי היא מהיכן הגיע הצורך להשיק פרוייקט כזה?

צאד: “מה דעתך על זה? מגניב נכון? הפרוייקט הזה הנגיש למעשה את ה-Big data לציבור, משימוש במושגים הקשורים בטכנולוגיה, פתאום אנשים יכלו לראות בדיוק במה מדובר. הרעיון נולד אצל ריק סמולן (מי שעשה את Day In A Life) שהגיע למסקנה ש-Big Data ישנה את העולם, ואיך שאנחנו פועלים כאנשים, ולכן חשוב היה לעבור מעולם המושגים הטכנולוגיים והאלגוריתמים למשהו שיסביר על מה בכלל מדובר. זה בדיוק הרעיון וישר התחברנו לזה – איך נהפוך לאנושי יותר את הרעיון של Big Data. בנובמבר אנחנו חושבים ממש להמשיך לתת לזה לרוץ וכמובן נוציא את הספר – ואנחנו בטוחים שזה יראה לאנשים בדיוק מה זה אומר לגביהם. זה ישנה את העולם, כמו שאמרתי!”

Measure Our World – The Human Face Of Big Data

יובל רוטקאי, יועץ טכנולוגיות ב-EMC וריצ’ארד גורדון, מנהל פיתוח עסקי ב-EMC

“הטכנולוגיה של XtremIO תשולב כבר בנובמבר במוצרי EMC”

לאחר השיחה עם צ’אד, ניהלתי שיחה קצרה עם מנהל הפיתוח העסקי ב-EMC, ריצ’ארד גורדון, שאחראי על כל פרוייקט הפלאש בארגון על הרכישה של XtremIO, אשר היה מאוד מרוצה מהרכישה של הטכנולוגיה והחומר האנושי כמובן שהגיע איתה.

לדבריו, בגלל שמדובר היה ברכישה בשלב מאוד מוקדם יחסית של הסטארטאפ, יש עוד זמן שיקח על מנת להטמיע את הרכיבים בתוך המערכות של החברה ומדובר בטכנולוגיה שתצא בבטא הקרובה כחלק מקו המוצרים של EMC כבר בנובמבר הקרוב.

“מאחר שכמות הנפח שמייצרת את מירב ה IO היא מאוד קטנה, גם כמות קטנה של FLASH נותנת ערך מוסף מאד גדול ועושה את ההבדל הגדול בשיפור משמעותי של הביצועים ושל ה SLA , יחד עם זאת, גם ה FLASH לא נוצר באופן שווה. פתרון מסויים לאו דווקא מתאים לכל האתגרים”. הוסיף ריצ’ארד בראיון מיוחד שערכנו עימו.

מורן בר

מייסדת ומנהלת החברה, יזמית בעלת נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בתחום האחסון והתקשורת ובעולם המדיה החברתית. היתה שותפה למיזמי אינטרנט גדולים וביניהם אתר 2eat הישראלי. בוגרת ממר”מ ועו”ד העוסקת בתחום דיני הפרטיות וטכנולוגיה.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: