מלוס אנג’לס לסן פרנסיסקו ב-30 דקות: פרוייקט Hyperloop נחשף

כמובטח, אילון מאסק משחרר מסמך באורך 57 עמודים המסביר את המפרט של Hyperloop, מערכת חדשנית שתעביר נוסעים (ואף מכוניות) מלוס אנג’לס לסן פרנסיסקו בפחות מחצי שעה.

מקור: צילום מסך, עיבוד תמונה

מקור: צילום מסך, עיבוד תמונה

כמובטח, ה-12 באוגוסט הגיע ואיתו גם פרטים נוספים על אחד הפרוייקטים המעניינים ביותר שעלו לחלל האוויר בשנים האחרונות. אתמול בערב התראיין אילון מאסק, מנכ”ל Tesla Motors, מייסד SpaceX ו-Paypal למגזין ה-Businessweek של Bloomberg וסיפק לנו מגוון פרטים אודות ה-Hyperloop, פרוייקט המיועד לשמש כדור החמישי של התחבורה הציבורית ולהסיע אנשים ממקום למקום במהירות אדירה. מאסק חשף את תוכניותיו בפוסט בבלוג של טסלה ובאמצעות מסמך PDF באורך 57 עמודים.

ה-Hyperloop יהיה מורכב למעשה מזוג צינורות פלדה ארוכים עם פאנלים סולאריים המותקנים על גביהם ותרמילי רכיבה קטנים בתוכם שישמשו לנשיאת נוסעים או אפילו רכבים – בדגם יקר קצת יותר. על פי החזון של מאסק, כל 30 שניות 70 תרמילים יעזבו את התחנות שלהם וינועו בתוך צינורות בלחץ נמוך, אשר יקטין את החיכוך ויאפשר הגעה למהירויות גבוהות יותר. “זה כמו לנסוע בטרמפ ברכבת הרים בדיסנילנד” בשורה התחתונה, המערכת תאפשר לנוסעים להגיע מלוס אנג’לס לסן פרנסיסקו בפחות מ-30 דקות, התקדמות גדולה בהתחשב ב-5 שעות הנסיעה בהן לוקח לעשות את אותו המרחק ברכב.

10 אחוז מהעלות ומהירות הגדולה פי 4 מה-CHSR

כבר מספר שנים שמדינת קליפורניה מפתחת את פרוייקט ה-California High Speed Rail, שאמור לאפשר נסיעה במגוון תחנות ברחבי המדינה במהירות מקסימלית של 350 קמ”ש ולהסיע כ-260 אלף נוסעים מידי יום. בעוד עלות הפרוייקט מוערכת בכ-70 מיליארד דולרים, ה-Hyperloop של מאסק מציע אמצעי תחבורה אלטרנטיבי ברחבי ארצות הברית שיגיע למהירות של 1,280 קמ”ש ויגיע לעלות של 6 מיליארד דולרים לדגם שמסיע אנשים בלבד, בעוד הדגם המסוגל לשאת רכבים יעלה כ-10 מיליארד דולרים. בניגוד להערכות המוקדמות לתשתית הממוקמת מתחת לאדמה, בכדי לשמור על עלויות נמוכות במסלול מלוס אנג’לס לסן פרנסיסקו מאסק מתכנן את ה-Hyperloop על גבי תשתית של עמודי חשמל גבוהים המרוחקים כ-100 מטרים אחד מהשני.

למרות הכל, לאכזבתם של הרבה אנשים מאסק לא מתכנן כרגע לקחת את הפרוייקט לידיים “זוהי שאלה של מציאת האדם הנכון להוביל את הפרוייקט והצוות הנכון לבנות אותו. בניית אב טיפוס ל-Hyperloop היא עסק לא כל כך יקר.”, אומר מאסק. אך למרות הכל, יכול להיות שבמידה ולאחר כמה שנים אף אחד לא יחליט לקחת את הרעיון ויהפוך אותו למציאות, מאסק ימשיך אותו כחלק מ-Tesla. “בהמשך הדרך, אוכל לתרום לפרוייקט, אך כרגע אני לא יכול להזיז את העיניים מ-SpaceX או Tesla.”

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל