אילון מאסק: שיחזרנו את הטכנולוגיה של מובילאיי בפחות מחצי שנה

מייסד טסלה לא מתרגש כנראה מעסקת המיליארדים של אינטל. בשיחה עם משקיעים אמר שהמהנדסים של טסלה הצליחו להגיע ליכולות של מובילאיי בפחות מ-6 חודשים

עסקת המכירה שלה היא האקזיט הגדול בתולדות ההייטק הישראלי וטכנולוגיית הראייה הממוחשבת שלה נחשבת לאחת המובילות בעולם, אבל נראה שאילון מאסק, הפעם תחת הכובע של מייסד ומנכ”ל טסלה, קצת פחות מתרשם מהפיתוחים של מובילאיי הישראלית.

טסלה הצליחה לפתח טכנולוגיית ראייה ממוחשבת מקבילה לזו של מובילאיי

בשיחה עם משקיעים, שצוטטה באתר CleanTechnica, טען מאסק שלמהנדסי טסלה נדרשו פחות משישה חודשים, כדי לשחזר את טכנולוגיית הראייה הממוחשבת והנהיגה האוטונומית של מובילאיי. אם אכן נכונה האמירה של מאסק, הרי שמדובר בהישג משמעותי של החברה, מפני שמובילאיי עובדת על פיתוח הטכנולוגיה שלה מ-1999.

עם זאת, חשוב לקחת את הדברים של מאסק בעירבון מוגבל. 2 החברות ששיתפו פעולה בשנים האחרונות הפסיקו את שיתוף הפעולה בשנה שעברה בטונים צורמים ועל רקע האשמות הדדיות. גורמים במובילאיי האשימו את טסלה כי החברה מוכנה להתפשר בהיבטים בטיחותיים, כדי להאיץ את תהליך הפיתוח של המכונית האוטונומית שלה; מהעבר השני, טענו גורמים בטסלה כי המצלמה של מובילאיי אחראית לתאונה הקטלנית בה נהרג נהג טסלה על ידי משאית שלא זוהתה על ידה. בנוסף, טענו בטסלה כי מובילאיי ניסתה לגרום לחברה לבטל את הפיתוח העצמאי של הטכנולוגיות שלה, ובמקביל דרשה ממנה תשלום גבוה יותר עבור הטכנולוגיה שלה.

להאשמות כנגד מובילאיי הצטרף גם ההאקר ג’ורג’ הוץ, אחד מההאקרים המפורסמים בעולם, שהקים חברה שפיתחה רכיב שיכול להפוך רכב רגיל לרכב אוטונומי – ונסגרה מאז. הוץ התבטא קשות כנגד הטכנולוגיה של מובילאיי ולדבריו, הוא היה אחד מהגורמים להפסקת שיתוף הפעולה בין החברה הישראלית לטסלה. בין היתר אמר הוץ: אל תבנו על מובילאיי לעתיד של הרכב האוטונומי.

צפו: לקחנו את הרכב האוטונומי של מובילאיי ודלפיי לנסיעת מבחן


לקריאה נוספת:

מפחד להתלהבות ב-6.4 שניות: כמה תובנות מהנסיעה הראשונה שלי ברכב אוטונומי

 

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג’טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

14 Comments on "אילון מאסק: שיחזרנו את הטכנולוגיה של מובילאיי בפחות מחצי שנה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
אריק
Guest

אסור לשכוח שאת הטכנולוגיה של מובילאיי אכן לקח הרבה זמן לפתח כי הטכנולוגיות בחוץ לא היו מפותחות מספיק. לטסלה היום מן הסתם היה קל יותר לשחזר יכולות דומות ומאמין שיעקפו את מובילאיי, משום מה מובילאיי החליטו ששימוש במצלמה זה כל מה שצריך והיום ברור שצריך יכולות נוספות לחישה מרחוק.

חיים
Guest

נראה כמה זמן יקח להם לצאת מהתביעות פטנטים…

משלם מיסים
Guest

ולמי אכפת דעתו של האקר בנושאי ראייה ממוחשבת ואינטליגנציה מלאכותית? הוא גם רצה להכנס במקום מובילאיי, מאסק העיף אותו.

אריה
Guest

אין לי ספק שמאסק צודק… יש לנו הישראלים נטייה לחשוב שאנחנו יותר טובים מכולם, לבזבז כספים כאילו אין מחר ולהשקיע יותר באנשים מאשר בפיתוח נטו, אז זה די הגיוני… חוץ מזה ב1999 לא היה את הטכנולוגיה של היום… מה שאומר שמוביליי שיחקו בקקי ושרפו כסף כל הזמן הזה על טכנולוגיה שהקדימה את זמנה והם מוערכים כספית יתר על המידה… כמו וואטסאפ וטלגרם… טלגרם יותר מתקדם טכנית אבל וואטסאפ נמכר במליארד דולר, זה רק כי היו פה קודם… זה לא טוב למשקיעים…

אנונ
Guest

וואטסאפ נמכרה ב-*19* מיליארד דולר.
[רוב הסכום בעצם מניות פייסבוק, שמאז הכפילו את ערכן…]

Avi
Guest

מי שקנה את וואטסאפ לא קנה טכנולוגיה אלא קהל משתמשים ומה לעשות מי שהתחיל קודם וצבר הרבה לפני שבאו אחרים יש לו יותר משתמשים.

משה
Guest

אני מניח שוואטאפ נרכשה כדי למנוע מצב בו הם יהפכו למתחרים של fb …
על מנת להקים תחרות ל fb יש צורך בכמות רצינית של משתמשים – ואת זה יש ל וואטאפ…

יצחק
Guest
ב”ה כשיש לך מימי להעתיק תמיד זה יותר קל תשאל את הסינים הרי על רכבי הטסלה מותקן במקביל גם המערכת של טסלה אז לנתח את ההתנהגות זה קל. ובמיוחד שהחומרה המותקנת ברכבים היום היא באין ערוך למה שהיה בתחילת הדרך מובלאיי הם פורצי דרך והם יצרו את המוצר מאפס ומגיע להם הקרדיט על כך דבר נוסף, עולם הטכנולוגיה הוא אכזר כי בד”כ אחרי שפרצת דרך אם אתה מוריד הילוך עוקפים אותך, לכן לדעתי מובלאיי הייתה חייבת להמשיך לפרוץ תחומים נוספים בדיוק כמו שעושה מר מאסק, הוא לא מחכה, הוא זורק רעיון גם אם כעת אין תקציב וזמן לדבר כמו לדוגמה… Read more »
משה
Guest

אם לא תהיה סטנדרטיזציה בתחום – אף אחד לא ימריא עם הנושא הזה.

לםלם
Guest

מובילאיי מקפידה להתאים את עצמה לתקינה של עולם הרכב. כל רכיב שלה צריך לעבור אינסוף אישורים של מכוני תקינה מאוד שמרניים.
כמו כן מדובר בצ’יפ הקודם של מוביליאיי, בינתיים יש להם חדש.

Asaf Shelly
Guest

רק ב- AI יש את הדברים האלה.
אם הוא היה אומר שהמציא טלפון יותר טוב מאייפון היו מיד אומרים לו “בוא נעשה benchmark” או לפחות “תביא לראות”.
ב- AI הכל נשמע קסום וחדי קרן מקפצים על קשת בענן…

סתם טיפש
Guest

לא הבנתי היה קו מחשבה כזה שאלון מאסק יגיד שמוביליי טובה יותר?
אמירה כזאת פשוט תוריד את המכירות שלו.
הכרזה כמו “היי עשינו את מה שמוביליי עשתה” נשמעת באוזניים שלי נורא לא משכנעת.

איש
Guest

במצגות הוא תותח. אין ספק.
לאחרונה כנראה שהשתחרר לו בורג.
הוא כבר סיים לחפור מתחת ל LA, ליישב את המאדים ולהשתיל במוח כרטיס שיחבר את המחשבות שלנו לאינטרנט ?

פיטפוטי סרק
Guest

חצי שנה- זה אפילו לא מספיק זמן לבטא- אילון מאסק מתייחס לנהיגה אוטונומית כאילו זה משחק וידאו- מקסימום מבחינתו יהיו כמה משתמשים “לא מרוצים”( מרוחים על הכביש ) הדרדק משחק כאן בבטיחות וחיים של אנשים – זה לא רציני…
חוץ מזה נשמע כאילו הוא מקנא וחושש…
גאון דמיקולו לא המציא שומדבר חדש ולא תרם כלום לעולם המדע- סה”כ איש עסקים ממולח עם אייקיו גבוה וידע טכנולוגי כלשהוא

wpDiscuz

תגיות לכתבה: