מאסק מציג פתרון לפקקים: תעלות תת קרקעיות לשינוע רכבים במהירות שיא

האיש שלא מפסיק לחלום חשף את החזון של החברה החדשה שלו – The Boring Company ליצירת רשת תחבורה תת-קרקעית שתאפשר לרכבים לרדת מתחת אל פני השטח כדי להתחמק מהפקקים

מקור: צילום מסך, The Boring Company

אילון מאסק, האיש שלא מפסיק לחלום ואפילו מצליח להפוך חלק מהחלומות השאפתניים שלו למציאות, שיתף במהלך סוף השבוע האחרון במיזם האחרון שלו שנוצר תחת חברת ״The boring company״. אל תיתנו לשם לתעתע בכם, מאחר והחזון של החברה הזו הוא ההפך הגמור ממשעמם; מנכ״ל טסלה (בין היתר) מאס בפקקים המעיקים בלוס אנג׳לס והחליט שהפתרון הוא חפירת מנהרות תת קרקעיות שיאפשרו לרכבים לנוע בהן במהירות של 200 קמ״ש באמצעות מעין מגלשת-סקייטבורד שתתחבר לרכב.

מדע בדיוני, אבל אם מישהו יכול – זה אילון מאסק

מקור: צילום מסך, The Boring Company

הרעיון הוא לבנות מערכת כבישים תת קרקעיים מתוחכמים למדי שיעברו מתחת למרכזים העירוניים הגדולים והעמוסים ביותר ברחבי ארה״ב. אם זה נשמע לכם שאפתני (בצדק), הרשו לנו להזכיר לכם את התוכנית של מאסק ליישוב מאדים עד שנת 2018 או את שיגור הטיל לחלל שצלח בפחות מ-90 מיליון דולר (השיגור הכי זול לפניו היה כ-3 מיליארד דולר).

כפי שניתן לראות בסרטון ההדמייה מערך התחבורה העתידני של מאסק כולל עמדות עגינה שמשמשות כמעלית תת קרקעית שתוביל את הנהגים למסלול המהיר או תחזיר אותם בחזרה לכביש העילי. ברגע שהרכב יהיה מתחת לפני השטח הוא ינוע במהירות בתוך מזחלת ויעבור בין אינספור נתיבים תת קרקעיים כדי להגיע ליעד שלו. כדי למקסם את היעילות של אותן מנהרות, כמובן שכל התהליך ממוחשב לחלוטין.

כדי להוכיח שהוא רציני, ביום שישי האחרון מאסק חשף לראשונה את האתר הרשמי של החברה (The boring company) שכולל נכון לעכשיו לוגו וסרטון הדמייה בלבד. בהתחשב בכך שמדובר בחזון סופר שאפתני, קצת מאכזב לדעת שמאסק אמר כי הוא משקיע בפרויקט בין 2-3% מזמנו. יתרה מכך, מי שעוסק במיזם הם מתמחים ועובדים שעושים זאת בהיקף של משרה חלקית בלבד והציוד שנרכש לצורך הפרויקט הוא לא הטכנולוגיה החדישה ביותר אלא משומש. לכן, אם התלהבתם מהקונספט היינו ממליצים לכם לקחת את הרעיון כרגע בעירבון מוגבל, מאחר וגם האיש שהוכיח שהכל אפשרי, יאלץ להתמודד עם לא מעט בירוקרטיה ומגבלות טכניות כדי להוציא לפועל את הפרויקט המטורף. אבל אם מישהו יכול לעשות זאת, זה לגמרי הוא.

הילה חיימוביץ׳

כתיבה הייתה עבורי מאז ומתמיד הרבה מעבר לתחביב, אך את חיבתי העזה לגאדג׳טים וטכנולוגיה גיליתי יחסית באיחור. כנראה שהגיקית שבי הייתה חבויה זמן רב, ורק חיכתה לרגע הנכון לפרוץ. בכל מקרה - היא כאן, ובכל הכוח.

הגב

9 Comments on "מאסק מציג פתרון לפקקים: תעלות תת קרקעיות לשינוע רכבים במהירות שיא"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
איציק
Guest

כאילו מנהרות ???? וואלה המצאת המאה! אלף מילים מהמכבסה – “תעלות”, “תת קרקעי”, וכו’ העיקר לא להגיד מנהרות. כי מנהרות כבר מישהו אחר המציא.

man
Guest

הקטע פה זה לא המערות, אלא המערות שמסיעות את הרכב בצורה אוטונומית ובקו ישיר (ובמהירות מטורפת) אל מחוז חפצו.

איציק
Guest

לאילון מאסק יש בממוצע מיליון רעיונות ביום. 99 אחוז מהם מטורפים לחלוטין ולא ברי ישום. זה אחד מהם.

אייל
Guest

בשנות השבעים היתה תוכנית של משרד התחבורה שאנשים יסעו בכבישי תל אביב רק חלק מהימים בשבוע. זה לא פרקטי, אבל אפליקציה כמו וויז יכולה להמליץ לנהגים שונים שנוסעים לעבודה והביתה ליסוע בשעות שונות ולמצע את הלחץ על הכבישים על פני יותר זמן ולחסל את הפקקים. אפליקצייה יכולה לפתור פקקים. חבל על הכסף עם מנהרות

אני
Guest

אני בעד subway + רכבים אוטונומיים שיתופיים בקצוות
להסיע רכב עם נוסע יחיד זה דבילי לגמרי

כדג
Guest

מסכים

בלה בלה
Guest

זה קצת יותר מידי מנהרות, וחוץ מזה כמה זה יעלה?! זה בטח היה יקר בטירוף בגלל העלות בנייה

פני הדור כפני אורן חזן
Guest
פני הדור כפני אורן חזן

אני בעד ביטול כל כלי הרכב המזהמים המציפים את הכבישים כל שנה בעוד 400,000 רכבים חדשים….תעשו מערות , מנהרות , מחלפים עם אגרה / ללא אגרה …זה לא יעזור לכם !!! הכל יתמלא שוב ברכבים ואז ? …..תתחילו לספק תחבורה ציבורית תחתית מהירה ומדוייקת עם הטכנולוגיות הכי חדשניות…אף אחד לא ירצה כבר רכב תאמינו לי….עם של פח אנחנו

רוני
Guest

ובקיצור מנהרות ורצוי מסילות רכבת שיניעו את הרכב בשיטה מגנטית, מגלב
ולהרוויח מזה כסף, כמו מנהרות תת קרקעיות וכביש 6, אחלה רעיון כדי להרוויח כסף
קידמה חוסכת זמן ויוצרת כסף- מעולה בערים צפופות
היו צריכים את כל כבישי הערים לעשות תת קרקעיות ובכמה קומות, והכל אוטומטי

wpDiscuz

תגיות לכתבה: