המנהרה התת-קרקעית של אילון מאסק פועלת רק שבועיים – וכבר התגלה פולש

שבועיים לאחר תחילת הפעילות של המנהרה השאפנית של The Boring Company בלאס ווגאס, התגנב אורח בלתי צפוי לתחנות התת קרקעיות, כשהוא נוהג ברכב אסור לשימוש במנהרה

תמונה: The Boring Company

אם אי פעם ביקרתם במרכז הכנסים המפורסם של לאס וגאס (LVCC בקיצור), אתם כבר מכירים את ההליכות הארוכות והמתישות, ההתעסקות המעצבנת עם שירותי Lyft או Uber וכמובן החוויה המפוקפקת שהיא המונורייל, הרכבת העילית של לאס ווגאס. אבל ב-2019 זכתה Boring Company של אילון מאסק, מנכ”ל SpaceX וכמובן Tesla, במכרז של עיריית לאס וגאס לבניית מערכת תחבורה מיוחדת ודי שאפנית שתרוץ בכלל מתחת לפני הקרקע. בחודשים האחרונים ה-Boring Loop הראשונה החלה את פעילותה בעיר החטאים, אבל כעת מתברר שהיה לה אורח בלתי צפוי.

מהו ה-LVCC Loop?

תמונה: The Boring Company

פרויקט ה-LVCC Loop מורכב ממנהרה שנחפרה בעומק של 12 מטר מתחת לקרקע ובאורך של קצת פחות מ-3 קילומטרים המחברים בין 3 תחנות במרכז הכנסים הענק של לאס וגאס שמארח בין היתר את תערוכת CES מדי שנה (אתם יודעים, בימים שבהם אין מגיפה). אתם ועוד 4,400 בני אדם בשעה יכולים פשוט לרדת לטרמינל, להכנס לאחד מ-62 רכבי טסלה שנמצאים בלופ, ונהג יסיע אתכם אל הביתן הרצוי כשהוא חוסך לכם כ-45 דקות של הליכה בשמש הקופחת. בהמשך, אגב, המערכת אמורה להיות אוטונומית ולהתרחב לשאר העיר כך שתוכלו להגיע למרכז הכנסים ותחנות נוספות בדקות ספורות, במקום לעמוד בפקקים או חס וחלילה ללכת ברגל.

בחודש יוני המנהרה החלה לפעול באופן רשמי, אבל לפי מיילים שהגיעו לידי TechCrunch, לא עבר חודש וכבר החברה המשעממת-חופרת של אילון מאסק נאלצה להתמודד עם משבר ראשון. מהמיילים עולה כי ב-21 ביוני, היום האחרון של תערוכת היופי הבינלאומית בלאס וגאס, נכנס “רכב לא מורשה” אל המנהרה. מתברר שהחברה של מאסק יצרה קשר עם משטרת לאס וגאס שהגיע אל המנהרה וליוותה את הנהג הסורר החוצה. לפי המיילים, הנהג שיתף פעולה באופן מלא ולא נגרם נזק לרכוש או נפש בעקבות הפלישה.

האם הבורינג קומפני עומדת בחוזה שלה?

תמונה: The Boring Company

Boring Company ומרכז הכנסים לא הגיבו לפניית האתר שניסה לברר עוד פרטים. טרם ברור כיצד הנהג הצליח להכנס אל המנהרה שאמורה להיות ממוגנת פיזית מפני כניסה של רכבים לא מורשים. עם זאת, המיילים שהגיעו לידי האתר חשפו עוד כמה פרטים על המנהרה החדשה, ובהם הרחבה של הצי ל-70 רכבים ומעבר לשימוש בחלק מטכנולוגיות האוטופיילוט של טסלה. לפי המייל שנכתב על ידי נשיא בורינג קומפני, נהגים שמשתמשים בפונקציות ה-Autopilot מוערבים בפחות מרבע התאונות שבהן מעורבים נהגים שלא משתמשים בהן.

עיכוב לא מתוכנן

במסגרת ההתכתבות, נראה שבורינג לא עומדת בדיוק בהתחייבות שלה ל-LVCC לאספקת שירותי הסעה אוטונומיים תת-קרקעיים, כיוון שבכל המקרים בטווח הנראה לעין יהיה צורך בנהג שישב מאחורי ההגה. על פי ההסכם ש-TC השיגה גישה אליו, בורינג התחייבה לספק את השירותים הללו עד ה-31 בדצמבר 2021, ולפי ההתקדמות של טסלה וההתכתבות של נשיא בורינג, היא לא תעמוד בדדליין הזה. מה גם שה-Loop של בורינג צריך לעמוד בתקנות של מערכות התחבורה התת-קרקעיות שמחייבות אמצעי בטיחות למקרה של הפסקות חשמל, שריפת, הצפות ושאר מקרי חירום שמערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה לא ערוכה אליהן.

כך זה נראה:

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

18 תגובות על "המנהרה התת-קרקעית של אילון מאסק פועלת רק שבועיים – וכבר התגלה פולש"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מישו
Guest

זה רק אני או שזה מרגיש כמו המערכת תחבורה ציבורית הכי לא יעילה שאפשר לחשוב עליה?

חכ כ
Guest

לא הבנתי במה זה שונה ממנהרה עם כביש רגיל.
אם כבר חופרים מנהרה לא עדיף לבנות רכבת שיכולה להסיע יותר אנשים?

וואט
Guest

זה לא פתרון תחבורה ציבורית.
בסוף אתה אמור להיכנס לשם עם האוטו *שלך*, האוטו שלך יעמוד על קרון כזה , ויסיע אותך במהירות עם האוטו *שלך* לנקודה אחרת בלי עמידה בפקקים.
זה לא אמור להיות תחליף לרכבת, זה מיועד לאנשים שיש להם רכב פרטי ורוצים להתנייד במהירות גבוהה יותר בקטעים ידועים של פקקים.

וזה השלב הראשון של הפרוייקט..

אאא
Guest

רכבת זה כלי שיעיל רק למפעיל שלה, כי חוסכים בנהגים.
מעבר לכך זה כלי מסורבל מזהם ואיטי ביחס לחלופות.

סתם שם
Guest

יעיל, כנראה שלא, אבל זה בהחלט נותן פתרון לאלו שרוצים את החוויה של שינוע פרטי ולא להידחס לקרון עם אנשים אחרים, ונותן את הפטרון שהרכב זמין לרשותך ברגע שצריך ולא לפי לוח זמנים,
בקצרה זה לא בא להחליף את התחבורה הציבורית אלה תחבורה ציבורית למי שמוכן לשלם יותר

אילה
Guest

מזעזע. קלסטרופובי. לא טבעי ולא בריא לנפש.
וממממש לא נחמד לשימוש.
התועלת היחידה – מזכיר כמה האנושות צריכה לחזור לקצת שפיות טבע ונחת. שאנשים ירגעו קצת מהשכלולים כי זה הופך לטירוף.

אילה
Guest

גם אני. וחוץ מזה שיעילות זה לא הכל בחיים ופה הטעות החמורה שלהם. המנהרה הזאת מזעזעת. כולה בטון ואורות שהם לא פחות ממחרידים. ואין טבע בכלל. מה גם שהקלסטרופוביות שלה גורמת לבחילה.
צריך לעצור את ההסתערות לעולם של “שכלולים” במיידי.
נראה שאנשים אבדו את זה.

שלמה
Guest

מה קורה כשטסלה עולה באש..
מי יכול לכבות אותה בכלל.. ועוד מתחת לאדמה.. עם חוסר גישה לצוותי חילוץ וכיבוי אש..
מלכודת מוות בלולאה משעממת עם סוללות ליתיום.

סתם שם
Guest

כמו בכל מנהרה המיועדת לרכבים, פתחי מילוט, מערכות כיבוי ומערכות לפינוי עשן

חמור
Guest

זה הדבר הבא אבל אצלנו בונים רכבת מהמאה שעברה כמה עלוב.Hyper loop

רועי
Guest

זה סתם גימיק. ממש לא הדבר הבא.

ספי
Guest
כמה הבהרות למבולבלים (בצדק): 1. חברת הכרייה המשעממת (Boring Company) מתכננת להתחיל בבניית Loops. לופ כזה מיועד בעיקרון לסביבה עירונית כתחליף רב שכבתי לתחבורה שכיום מבוססת על כבישים במישור אחד. 2. החברה הציעה פרוייקטים בין עירוניים של כריה שבהם אמור להיות פיתרון Hyperloop או חלופה ציבורית אחרת כגון רכבת. הדבר אמור להאיץ ולהוזיל פרוייקטים של תחבורה מהירה וזולה בין ערים ומתחרה ברכבות ובמטוסים בלג קצר. יש כל מיני פרוייקטים על הפרק. טכנולוגיית ההייפרלופ עצמה עדיין לא בשלה וחברת בורינג או טסלה כלל לא מפתחות אותה לעת עתה על פניו, הקלות היחסית לבנות היפרלופ בתוך מנהרה היא משופרת מאוד יחסית לצינור… Read more »
אופיר טל
Guest

למי שלא הבין את גדולת המערכת. 1 צורך מטורף בנתיני תחבורה בכל העולם לעומת מחסור במקום ואם מורידים את האויר כי אתם לא באמת רוצים רכבות עם מסילות מעל הראש אז נשאר רק התת קרקע. 2 זה יהיה אוטונומי אז אין פקקים או תאונות 3 זה בקוטר קטן מאוד בייחס למנהרות שחוצבים היום למטרו ולכן גם זול ומהיר משמעותית 4 המכונה שבונה את כל הסיפור אמורה להיות מהירה בהרבה מהקיימות והיא חופרת מפנה ומבטנת במעבר אחד. 5 זה כנראה העתיד עוד 15 שנה

סטיב
Guest

יש רכבת תחתית שיכולה לנסוע מהר יותר ולהסיע כמות גדולה יותר של אנשים וכשהיא יעילה באמת אין שום צורך ברכב פרטי, כך שהפתרון של טסלה חסר תועלת.

מישהו
Guest

על בסיס איזה חוק הוציאו אותו? זה שטח פרטי?

חסן
Guest

אפילו בישראל יש תב”ע תלת מימדי שמאפשר זכויות בעומק הקרקע. מניח שגם בוגאס. הכלי הזה נועד בדיוק למנהרות.

מור
Guest

כנראה שיש מערכת תחבורה יותר הדפוקה מאשר בישראל

סמי הקטר
Guest

יש סיבה למה הטמטום הזה עם טסלה ולא נגיד.. רכבת?????????????

wpDiscuz

תגיות לכתבה: