אילון מאסק מסביר מתי לא כדאי לכם לקנות טסלה

אם אתם רוצים להימנע מבעיות גימור או צבע, כדי שתקשיבו לאילון מאסק, שמסביר שהכל עניין של תזמון ומתי אתם מזמינים את הרכב

תמונה: טסלה

בחודש הבא נתחיל לראות על הכבישים את רכבי הטסלה הראשונים בארץ. אבל רגע לפני שאתם מזמינים את הטסלה הבאה שלכם, שימו לב למה שיש למנכ”ל החברה, אילון מאסק, להגיד על תהליכי הייצור של החברה והפגמים האפשריים במכוניות.

“ייצור הוא גיהנום”

בראיון לערוץ היוטיוב Munro Live, נשאל מאסק על נושא הייצור של רכבי טסלה, כאשר המנחה ציין כי הוא לא מבין למה לא כל רכבי טסלה נולדו שווים, ובעוד ברכב הפרטי שלו יש בעיות גימור שונות, הוא נתקל לעיתים ברכבים עם גימור מושלם. חשוב להדגיש שהמנחה לא חסך בעבר בביקורת כלפי רכבי טסלה ואף השווה את רמת הגימור שלהם לרכבי Kia משנות ה-90.

למרות שרכבי טסלה נחשבים למשוכללים למדי, טסלה ספגה לא מעט ביקורת בשנים האחרונות מצד לקוחותיה, בעיקר על רמות הגימור של ה-Model 3 שמגיע ללקוחות. בין היתר, מתלוננים רבים כי הרכב שסופק להם הגיע עם מרווחים משונים בפאנלים החיצוניים ועם צביעה מרושלת. בעיות צבע הן אולי מעט קטנוניות כשמדובר באייפונים, אבל קצת פחות ברכבי יוקרה.


באופן די נדיר, הודה מאסק בראיון כי לחברה יש עדיין בעיית בקרת איכות, ואף טען כי הביקורת של המנחה בזמנו על רכבי החברה הייתה יחסית מדויקת. “חברים שואלים מתי כדאי לקנות טסלה”, השיב מאסק לטענות על בעיית בקרת האיכות של החברה. “ובכן, תקנו אותה ממש בתחילת הייצור, או כשקצב הייצור מתייצב”, הוסיף מאסק וטען כי התקופה שבה החברה צריכה לעמוד בביקושי שיא היא הבעייתית.

“כשאתה מאיץ תהליכים, אתה מגלה את הבעיות האלו”, טוען מאסק אשר מסביר שלעיתים קצב הייצור היה גבוה כל כך, שהצבע על המכוניות לא הספיק להתייבש ולכן היה פגיע יותר. “ייצור הוא גיהנום”, הודה מאסק. עם זאת, מציין מאסק כי במהלך חודש דצמבר האחרון הצליחה החברה לשפר את בעיות הצביעה, וכי טסלה היא יצרנית המכוניות החדשה הראשונה ב-100 השנים האחרונות, שהגיעה לייצור המוני של מכוניות.

 

ובמקביל, טסלה יוצאת בריקול

התזמון של הראיון וההצהרות הדי נדירות של מאסק הוא מעט משונה. רק אמש פירסמה טסלה הודעת ריקול (Recall, קריאה לאיסוף לצורך תיקון) ל-135 אלף רכבי טסלה Model S ו-Model X בגלל בעיות במסך המגע. במשך זמן מה התעלמה טסלה מהדרישות לריקול בטענה שהתקלה לא מהווה כל סיכון בטיחותי, מה שאומר שלקוחות שרצו לתקן את התקלה במסכי המגע נאלצו לשלם על החלפה או שדרוג למסכים חדשים.

בטסלה עדיין טוענים כי אין להם מידע על תאונות שהתרחשו כתוצאה מהתקלה, וכי ניתן להפעיל את רכביה בצורה בטוחה גם בלעדיהם. עם זאת, כדאי לזכור שמסכי המגע של טסלה שולטים על לא מעט אספקטים ברכב ובהם גם מנגנון הפשרת האדים בשמשות ומצלמת הרוורס, כך שניתן להבין מדוע בכל זאת מדובר בבעיית בטיחות.

 

 

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

7 תגובות על "אילון מאסק מסביר מתי לא כדאי לכם לקנות טסלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
roei
Guest

סיבה נוספת היא הוצאה לפועל כשאתה במינוס בעו”ש..

א א
Guest

איפה זה בראיון? אין לי כח להקשיב לכל ה 48 דק?

אחד שיודע
Guest

הוא מתלונן שאין לו מספיק מכונות או אנשים? שיקנה

אבי
Guest
אוףף כתבה מעצבנת. קצת יותר מידע על סנדי ועל מה הוא מדבר היה עוזר. סנדי מונרו עבד בפסי ייצור של מכניות במשך שנים והיום הוא מתפרנס מפירוק רכבים והוצאת דוחות לחברות מתחרות. בסירטון קודם הוא מפרק רכב של טסלה ומדבר על בעיות שבן אדם רגיל לא ישים לב לדוגמא שאין צבע מתחת לגומיות של הדלת ושהרווח בין הדלת למשקוף לא אחיד בדלת אחת בהבדל של מילימטרים. רק מומחה כמוהו שמפרק את הרכב ובודק עם כלי מדידה שם לב. על הדברים הקטנים האלה אילון הגיב את מה שהגיב. אז קחו את זה עם גרגיר של מלח. כי חוץ מהבעיות הקטנות האלה… Read more »
איש
Guest

ראיתי את הראיון המלא הבנאדם פשוט גאון שולט בכל התהליכים הכי קטנים ולא בורח מביקורת

אסף
Guest

יש בעיות כנראה מאותה סיבה שיש בכתבה כאן שגיאות כתיב – מהירות

משה
Guest
יצור מכונית – זה ביג דיל. ובכל זאת, טסלה, עם אפס נסיון מצליחים לעשות את זה וזה בהחלט משהו להתגאות בו. את שנה שעברה העברתי בגרמניה ויצא לי להתקל בטסלה (כולל ביקור בסוכנות שלהום) והם הצליחו להעמיד מוצר שגורם למכוניות הגרמניות להראות רגילות. — מאז היותי צעיר וירוק חשבתי שבישראל יכולים ליצר מכוניות. כאמור – זה ביג דיל. אבל, מכונית ישראלית יכולה היתה להתחרות ברכבים דוגמת BMW ודומים. ניסיתי בזמנו לדבר עם מר אולמרט אבל הוא היה מנומס (שזה לא אופייני לו) ובנימוס הוא זרק אותי מהמשרד. אני מאמין שהוא גלגל עיניים רק אחרי שיצאצי משם. — העיניין הוא כזה:… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: