איך משתמשים בכלי השיווקי המשמעותי ביותר לשנת 2017?

מיומנות הסיפור משרתת את המין האנושי משחר ההיסטוריה כאמצעי להעברת ידע ומסרים, ואין פלא שגם מותגים בחרו בסיפורים כדרך לתקשר עם הלקוחות ולהגדיל את עסקיהם. איך בונים סיפור עסקי ובאילו פלטפורמות כדאי להשקיע? שלושה מומחים חולקים את הסיפורים שלהם

 

צלם/תמונה: Colin Anderson / Getty Images Israel

מאת ירדן סלע מנהלת תוכן שיווקי אלביישן אקדמי

אחד הכלים הטובים והחשובים ביותר שסייעו לבני האדם להתגבש כחברה הוא היכולת לספר סיפורים (Storytelling) – ליצור את הנרטיב שבאמצעותו אנו ממפים את עולמנו כבני אדם. בעולם של היום אנו במצב מתמיד של הצפת מידע, ובו בזמן בעלי תשומת לב ויכולת ריכוז נמוכות מאוד (יש האומרים שטווח הקשב והריכוז של בני האדם צנח בעידן הסמארטפונים עד לכדי 8 שניות). היכולת להתרכז ולהפנות את מלוא תשומת הלב אל נושא מסוים הפכה למאתגרת במיוחד, וחברות מכל התחומים עסוקות ביצירת הסיפור שימשוך את קהל הלקוחות שלהן ויגדיל את עסקיהן. ייתכן שזו הסיבה שהביאה את מנכ”ל Deloitte להגדיר את מיומנות הסיפור כאחת מהחשובות ביותר למנהלים בשנים 2018-2017.

איך מייצרים סיפור טוב בעידן של חוסר קשב ורעש סביבתי ומהו הערך של הסיפור עבור עסקים? שלושה מספרי סיפורים מקצועיים – אורן טודורוס (BIGINTRO) איתי בוצ’ן (LIONS RTJ), ואורן שרייבר (Kapish Video) – גילו לנו מדוע כולם מספרים סיפורים ואיך עושים את זה נכון.

הסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו

“סטוריטלינג הוא כלי המשרת את האדם משחר ההיסטוריה”, אומר בוצ’ן, “זהו הכלי המאגד החזק ביותר שבאמצעותו הצליחו בני האדם לשרוד כחברה: הסיפור מאגד ומאחד אותנו סביב נרטיב מסוים כמו עמים, מדינות ודתות, ומנגד מפצל ומבדל אותנו זה מזה – גורם לנו לצאת ולהילחם, להרוג ולהיהרג אם נצטרך. הסיפורים הם הדרך להעביר ידע מדור לדור”.

“כולנו מספרי סיפורים, זוהי הדרך שלנו לתקשר עם אנשים ולהסביר להם ולעולם מי אנחנו, מהיכן אנחנו באים ולאיפה אנחנו הולכים”, מוסיף שרייבר, “הסיפורים היא הדרך שלנו לתקשר ולפרש את העולם שבחוץ ולהוציא את עולמנו הפנימי החוצה, מהרמה האישית ועד הרמה העסקית”.

מדוע כל כך חשוב לנו לספר סיפור?

שרייבר: “סיפורים הם השפה היחידה שאנחנו מבינים, והדרך שבה מגישים את המסרים חייבת להיות מובנית בסיפור, אחרת לא נצליח להבין ולהתחבר”.

בוצ’ן: “כבני אדם, הדבר היחיד שאנחנו חיים הוא המציאות הפנימית שלנו – מי אני ומה אני חושב שאני אמור להיות. ההצלחות שלי, הכישלונות שלי – אלה סיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו. לפיכך, אם אני משנה את הסיפור הפנימי שלי אני יכול לשנות את המציאות שלי”.

הכלי של המציאות הפנימית שלנו לא נשלט רק על ידינו. מי שלמד בעשרות השנים האחרונות לספר סיפורים מעולים הם המותגים. פעם קראנו להן חברות, אבל מאז כבר אימצנו את הסיפור שלהם ולכן היום הם בעינינו מותגים. אפל, נייקי או פרארי – כל אחד מהם הללו בנוי מאינספור סיפורים שהם מספרים על עצמם לאנשים ולעולם.

JW LTD/ Getty Images Israel

צלם/תמונה: JW LTD/ Getty Images Israel

איך מוציאים את הערכים של כל חברה ומשלבים אותם בסיפור עסקי שנותן ערך ומידע?

שרייבר: “סטוריטלינג עסקי מתחיל בהבנת הצרכים העסקיים והמסרים של העסק. אנחנו מחדדים את המסר ומוציאים אל הפועל את הערכים שעליהם הוא נשען. יש חברות שמחפשות לשנות את העולם ויש חברות שדוגלות בערכים מאוד נוקשים ומקובעים, אבל לכל אחת מהן חייב להיות סט ערכים שמוביל אותה ועל ידי כך כותב את הסיפור הייחודי שלה”.

בוצ’ן: “הסיפור במהות שלו נותן לנו שלושה ערכים מרכזיים: יצירת ערך מוחשי; היכולת לגעת במקומות רגשיים במוקד קבלת ההחלטות; והיכולת למפות את המחזור עסקי של הלקוחות, את התהליך שאותו הם עוברים לאורך הסיפור.

“שלושת הדברים האלו – המוחשיות, הצד הרגשי והתהליך – נקראים ‘אריזה’, ואותה אפשר להעביר מאדם לאדם בצורה שתשמר את הכוונות המקוריות של המסר. הסיפור הוא מה שמאגד את הליבה של הפעילות העסקית בצורה פשוטה ובהירה, והוא מאפשר להעביר אותו הלאה תוך כדי שמירה על הרעיון והערכים המקוריים. לכן מותגים שרוצים לספר סיפור טוב צריכים לאמץ לעצמם ערכי מותג אמיצים ומחייבים, והיישום שלהם במציאות ייצור את סיפור המותג”.

“הווידיאו עובד על כל החושים”

בשנים האחרונות ניתן לראות מגמה ברורה של קידום תכנים ויזואליים ברשתות החברתיות על חשבונה של המילה הכתובה. וידיאו הפך לכלי בעל ערך רב עבור מותגים המחפשים לתקשר בקלות וביעילות עם קהל היעד שלהם.

מהי הדרך הטובה ביותר לספר סיפור בעולם רווי מסרים ורעש?

טודורוס: “ההצלחה כיום טמונה ביצירת תוכן ויזואלי איכותי, המתקשר עם הקהל בהתאם לפלטפורמה שבה הוא נמצא. ברשתות החברתיות, במייל או בכל מדיה אחרת, יצירת תוכן היא הדרך להוציא את הסיפור של העסק החוצה. למרות ההבנה ההולכת וגוברת על חשיבות הווידיאו, ייצור תכנים ויזואליים שמשאירים רושם היא משימה מאתגרת: בעוד 49% מהעסקים מעידים כי יש בארגונם לפחות אדם אחד האחראי על ייצור תוכן שיווקי, כ-75% מהמשווקים מעידים שהם אינם מקיימים תהליכים לייצור ולקידום תוכן וידיאו יצירתי”.

שרייבר: “הגדולה של הווידיאו היא היכולת להעביר הסיפור בצורה מעניינת בכמה דרכים וברבדים שונים: השפה העיצובית, השימוש בטקסט ובשמע, הייצוג הוויזואלי והחיבור הרגשי לרגשות – וידיאו עובד על כל חמשת החושים וככזה המסרים שלו מצליחים לעבור בצורה חזקה ועמוקה יותר”.

 

הכתבה בחסות Elevation Academy

Elevation Academy שמחה להזמינכם למיטאפ StoryTelling 360- בנושאים סיפור סיפורים, שיתקיים ביום רביעי, 28.6 בשעה 18:30 במתחם WeWork בשרונה במהלכו תוכלו ללמוד מפי המומחים אורן טודורס, איתי בוצ'ן ואורן שרייבר על כל הדרכים כדי לספר את הסיפור של העסק שלכם ועל סט הכלים הדרוש לכם כדי לייצר תוכן שיווקי ויזואלי בעל ערך עסקי. הכניסה לאירוע בחינם אך כרוכה בהרשמה מראש. לפרטים והרשמה

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

Be the First to Comment!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
wpDiscuz

תגיות לכתבה: