מעכשיו: המכוניות באירופה יתקשרו בעצמן למשטרה במקרה חירום

החל מהיום, נהגים באירופה יכולים להפסיק לחשוש ממצב בו הם לא יכולים לקרוא לשרותי ההצלה במקרה של תאונה • מערכת eCall, אותה מחוייבים כלל היצרנים ביבשת להתקין ברכביהם, תתקשר עבורם ובמקרים מסוימים – אפילו תציל את חייהם

צילום מסך

מאת דייב קיטינג, פורבס ישראל

לאחר תאונת דרכים, לרוב האנשים לא יתאפשר לעשות הכל בדיוק כמו שצריך: הם עשויים לשכוח לאיזה מספר חרום לחייג, או שהם עשויים לחכות זמן רב מדי כדי לקרוא לשרותי החרום. לפעמים התאונה היתה כה חמורה עד שהם אינם מסוגלים להזעיק עזרה בעצמם, בין אם משום שהם מחוסרי הכרה או לכודים.

אבל החל מהיום, נהגים באירופה לא צריכים לדאוג לגבי תרחיש כזה, כי מכוניות חדשות יצויידו בטכנולוגיה הנקראת eCall, שדרכה כלי רכב יתקשר למשטרה בעצמו לאחר תאונת דרכים.

חוק האיחוד האירופי, שעבר בשנת 2015, דורש מיצרני רכב לצייד את כל סוגי הרכבים החדשים במערכת eCall. הוא יחייג אוטומטית 112, המקבילה האירופית של 100 או 101 בארץ. מספר זה מפנה באופן אוטומטי לשירותי החירום המקומיים ברחבי האיחוד האירופי.

“עם eCall, זמן התגובה של שירותי חירום יופחת ב-50% באזורים כפריים ו-40% באזורים עירוניים, וכתוצאה מכך נשיג צמצום של עד 1,500 הרוגים בשנה”, אומרת אולגה סנלובה, חברת הפרלמנט האירופי שהיתה אחראית על החקיקה.

“הן המדינות החברות והן היצרנים קיבלו מספיק זמן כדי להכין תשתית וטכנולוגיות, כך eCall תתחיל לעבוד באופן מיידי כדי לספק את היתרון העיקרי שלה – הגברת הבטיחות של האזרחים בכל מקום באירופה״.

איך זה עובד

במקרה של תאונה חמורה, המערכת תחייג אוטומטית 112 ותפרוס כריות אויר וחיישנים שיאספו מידע על מצב הנוסעים. לאחר מכן היא תשתמש בגלילאו, מערכת GPS לוויינית, שתשלח מידע על המיקום של הרכב לשירותי חירום.

אבל יש כמה מחלוקות סביב הטכנולוגיה, במיוחד בתחום הפרטיות. חסידי הפרטיות אמרו כי ייתכן שהמערכת תופעל מבלי שארעה תאונת דרכים, ותאפשר לאנשים לעקוב אחר מיקום כלי הרכב. המערכות מצוידות גם במיקרופון, כך ששירותי החירום יוכלו לתקשר עם אלו הנמצאים ברכב. אבל יש חששות שניתן להפעיל את המיקרופונים מרחוק על ידי רשויות מעקב או האקרים, ובכך יוכלו לצותת על יושבי המכונית.

היו גם תלונות כי המערכת היא מסורבלת שלא לצורך ויקרה, כי זה מצייד את הרכבים עם היכולת לבצע שיחות בעצמם כאשר הם יכולים להסתנכרן רק עם טלפון סלולרי במכונית באמצעות Bluetooth במקום.

אבל הנציבות האירופית הצביעה על כך שלא לכולם יש טלפון חכם, וטלפונים אלה הם לעתים קרובות לא מסונכרנים עם מערכת ה-Bluetooth של המכונית. זה יהיה גם קשה מבחינה לוגיסטית לגשת לטלפון GPS כדי לתקשר עם הנוסעים אם הם לא ליד הטלפון.

אריק ג’ונרט, המזכיר הכללי של ACEA (איגוד יצרני הרכב האירופי), אומר כי משמעות החקיקה תהיה ש”אמבולנסים, מכבי אש והמשטרה יכולים להתערב מהר ככל האפשר לאחר תאונה”.

הוא מוסיף כי eCall הוא רק הצעד הראשון. התעשייה מפתחת מרצון טכנולוגיות “בטיחות פעילה” אשר יכולות למנוע התרחשות של תאונות בכלל, למשל על ידי התערבות אוטומטית כאשר הנהג לא מצליח להגיב בזמן. לדבריו, יש לשלב את כל הטכנולוגיות החדשות הללו בכלי רכב בשנים הקרובות בגישה משולבת, הכוללת גם שיפור בהדרכת הנהג, תכנון ותחזוקה טובים יותר של כבישים ואכיפת תקנות התנועה הקיימות.

אין חוק דומה בארצות הברית, אבל ג’נרל מוטורס מציעה שירות דומה באמצעות תוכנית בשם OnStar. מומחים בתעשייה צופים כי יצרני הרכב האירופיים יכללו eCall בכלי הרכב שלהם המיוצאים למדינות אחרות, כולל ארה”ב, אלא אם כן ישנם אתגרים רגולטוריים.

55% מההרוגים – באזורים כפריים

רוב ההרוגים (55%) בכבישי האיחוד האירופי נהרגים על הכבישים באזורים הכפריים, מה שהופך את תגובת שירותי החירום לקריטית בהקטנת מקרי מוות אלה. הם אינם יכולים לסמוך על נהג אחר המגיע אליהם בשעה הראשונה הקריטית לאחר התאונה. רק 8% מתאונות הדרכים מתרחשות בכבישים מהירים, ו-37 אחוזים מתרחשים באזורים עירוניים. עבור אנשים שחווים תאונה באזור כפרי, חוק eCall החדש יכול בקלות לעשות את ההבדל בין חיים ומוות.

הכתבה פורסמה במקור בפורבס ישראל

לקריאה נוספת:

המרכיב הסודי במוזיאון הריגול החדש של אמריקה: האקר לשעבר

כשהביטקוין יכבה את האור: כמה חשמל מבזבז ייצור המטבעות הקריפטוגרפיים?

Avatar

פורבס ישראל

הגב

3 תגובות על "מעכשיו: המכוניות באירופה יתקשרו בעצמן למשטרה במקרה חירום"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אריה
Guest

חדירה למערכת תאפשר ציטוט ומעקב אחר מיקום מרחוק לכלל הרכבים בכל היבשת בכל רגע נתון, עזבו חדירה… הם בטח מחוייבים לשתף מידע עם רשויות ובטח גם הביאו להם יוזר ייעודי למעקב אחרי כולם… לממשלות לא אכפת מביטחון הציבור, רק מידע כוח וכסף, זו טכנוחוגייה ישנה היו יכולים לשים את זה עוד לפני 20 שנה, זה בסופו של דבר פשוט טלפון סלולארי,מקרופון, עם gps, עם סים, עם לחצן חיוג ואקסלומטר לזיהוי התנגשות וסוללה לגיבוי… אין פה משהו מיוחד… אבל לאנשים אז היה אכפת יותר מהפרטיות שלהם לעומת עכשיו… Just say’in…

אמנון
Guest

גלילאו או GPS?

יוסי
Guest

זוועה טוטלית , במקום טכנולוגיות שמצמצמות נהיגה אנושית ומונועות תאונות כמו אצל טסלה, מכניסים טכולוגיות מעקב וניתור ועוד מעגנים את זה בחוק,

גם מה זה 1500 הרוגים , ביחס למה? ליבשת שלמה ? זה נשמע כלום,

מעדיף כבר רכבים שלא יעקבו אחרי כל פיפס מילה ודבר שנעשה,
הרי עם מכשיר כזה אפשר להרשיע אותך בכל עברת תנועה אפשרית בלי שהשוטרתנועה השמן יקום מהכסא , וגם בעברות לכאורה
בשילוב עם מאגר ביומטרי בכלל אני מאבד את החשק לחיות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: