מוכרים באיביי מפסיקים לשלוח לישראל בגלל הדואר
גולשים ישראלים מדווחים על חברות שלא רוצות לשלוח יותר סחורה לישראל, וזה בכלל לא נוגע למצב הביטחוני או לאג׳נדה מדינית או פוליטית
מאת יאיר מור, NEXTER.
החבילה שלכם לא הגיעה? או שסתם לקח לה יותר מדי זמן? יתכן שפעם הבאה המוכר יסיק שפשוט עדיף לו לא לטרוח לקבל לקוחות ישראלים בכלל. ככה הוא לא יצטרך להחזיר לאף אחד כסף למרות שהוא אכן שלח אותה וזה לא באשמתו.
ביום רביעי שעבר כתב הגולש אסף איציקזון בדף הפייסבוק של דואר ישראל: "תודה רבה לכם על העבודה הקשה שאתם עושים בלהרחיק את ישראל משאר העולם". הטקסט נכתב לצד צילום מסך של מייל ששותף לפני כן בקבוצה סגורה של אספנים, ובו הודעה ממוכר באיביי ללקוח ישראלי: "כל כך מצטער, אני כבר לא שולח לישראל. יותר מדי בעיות עם אנשים שלא מקבלים את החבילות".
תוך זמן קצר הפכה התמונה לוויראלית וזכתה ליותר ממאה תגובות, אלפי לייקים ומאות שיתופים. חלק מהמגיבים והמשתפים הוסיפו סיפורים על חבילות שלא הגיעו וכמה מהם אף חשפו כי המוכר ממנו הגיעה ההודעה המקורית אינו היחיד שהפסיק לשלוח סחורה לישראל בשל הבעיות בדואר ישראל.
אחת מהן היא לירון גליק, ששיתפה צילום מסך של מייל שקיבלה לפני שבוע ממוכר הונגרי באיביי, שכתב: "מצטער, אבל שירות הדואר הישראלי איבד (או אני לא יודע מה) לפחות 20 חבילות שלי בחודשיים האחרונים. אני אחזיר את כספך עכשיו, אולי תקבלי מתישהו, אבל הפסקתי למכור לישראל (אז לא אשלח לך שוב), כי איבדתי כסף רב בגלל שירות הדואר הישראלי".
בצ'ט שערכנו עימה מדגישה גליק כי המוכר הזה אינו הראשון שהודיע לה על הפסקת המשלוחים לישראל: "זה כבר קרה לי לפחות 3 פעמים בעבר.", היא כותבת ומוסיפה: "לפני כשנה, מוכר שחבילה שלו לא הגיעה זיכה אותי למרות שביקשתי שליחה מחדש וכשניסיתי לבצע הזמנה חדשה קיבלתי הודעה שהוא לא שולח לישראל". לגבי הדוגמה העדכנית היא מציינת כי "זה מוכר שאני מזמינה ממנו כבר קרוב לשנה וחצי, כמעט כל 3 חודשים".
חבילות מגיעות אחרי 4 חודשים
לדבריה, מוכרים שמפסיקים למכור לישראל מסבים נזק רב ללקוחות: "אני מזמינה כמעט הכל מחו״ל, ואם הייתי יכולה הייתי מזמינה הכל – קוסמטיקה, בגדים, ויטמינים, נעליים, דברים לבעלי חיים, ספרים… זה חוסך לי המון, כי אני בודקת איפה יותר משתלם לי מבחינת עלויות מוצר ועלויות שילוח. הפערים במחירים בין רכישה באינטרנט לרכישה בחנות הם מובנים – משום שכשמנהלים חנות אינטרנטית אין הוצאות כמו חנות, חשמל, פחות עובדים וכדומה. אבל הפערים מול רכישה בחנות בארץ קיצוניים אף יותר, כשניתן להשיג למשל מוצרי קוסמטיקה בהפרש של 40% מהמחיר בחנות בארץ. דבר נוסף הוא המבחר – קנייה באינטרנט מאפשרת לך לרכוש מוצרים שלא נמכרים בארץ", היא מוסיפה.
ברחבי הרשת החברתית ניתן למצוא דוגמאות רבות למוכרים שהפסיקו למכור לישראל, החל מאתר אוסטרלי לתקליטים ועד משווקת צ'כית לחלקי חילוף לרכבי סקודה.
פנינו למוכר ההונגרי שהודעתו מוצגת כאן בכתבה ושאלנו מדוע הפסיק לשלוח לישראל. "התשובה פשוטה מאוד. שלחתי יותר ממאה חבילות לישראל בשנים האחרונות בלי בעיה, אבל דואר ישראל איבד (או אני לא יודע מה) 17 חבילות שלי ששלחתי בין 16 בספטמבר ל-08 באוקטובר. אז איבדתי כסף רב ונאלצתי להפסיק את המכירות, אבל אתמול ראיתי את הסטטוס של כל החבילות ששלחתי אחרי ה-08 באוקטובר ועל כולן כתוב שהועברו בזמן ללא בעיות אז אנסה למכור לשם שוב, כי אני יכול לבצע עסקאות רבות שם. וקראתי באיזה מקום שלפעמים דואר ישראל העביר חבילות אחרי 3-4 חודשים ואני מקווה שכל החבילות יגיעו בסוף". נציין כי מאוחר יותר הוסיף ההונגרי כי הוא נמצא בתהליך של מעבר לחנות מקוונת חדשה ובה הוא מציע שוב משלוחים לישראל.
מוכרים רבים עדיין שולחים כמובן, והחבילות מגיעות, אך הגולשים שהגיבו בעמוד הדואר הם כמובן אלה שלטענתם סבלו מבעיות בשירות, שחלקם הובילו לכך שהמוכרים יוותרו על השוק הזה. חשוב גם לציין כי במקרים רבים המשלוח הוא בחינם. תשלום לחברת שילוח יכול לזרז את המשלוח, להביא אותו עד הבית או העבודה עם שליח במקום לחכות בסניף ולהוסיף ביטוחים שונים. אלא שאם קונים מטען או כיסוי לסמארטפון בדולרים בודדים – זה פשוט לא משתלם, כי המשלוח יהיה יקר יותר מהמוצר עצמו.
מחברת דואר ישראל נמסר בתגובה: נראה כי מדובר במקרים נקודתיים מאוד, בעוד אלפי סוחרים בעולם שולחים ארצה חבילות לאחר שביצעו עיסקאות עם רוכשים בישראל. חברת דואר ישראל העבירה בחודש האחרון למעלה מארבעה מיליון דברי דואר מחו"ל ללקוחות, ותמשיך לעשות זאת באמצעות מגוון של שירותים שהיא מציעה לשביעות רצון הלקוחות. מסקר שקיימנו עולה כי הלקוחות מקבלים את דברי הדואר שלהם בממוצע חמישה ימים מרגע סיום ההליך המכסי".
מאיביי ישראל נמסר בתגובה: "בדומה למדינות רבות בעולם, גם בישראל ישנם אתגרים בהתמודדות מול שוק הקניות המקוונות הצומח במהירות, בהיעדר תשתיות מתאימות. בהתאם לנתונים שברשותנו, ישנם מקרים בודדים של מוכרים שנמנעים משילוח מוצרים לישראל, בשל היעדר תשתית שילוח מקומית מספקת – אך מדובר במקרים חריגים, שאינם מייצגים. כראייה, בשלוש השנים האחרונות הישראלים הכפילו את נפח קניותיהם ב-eBay, ואילו באירועי המכירה האחרונים (בלאק פריידי וסייבר מאנדיי) אף חלה עלייה של כ-38% ברכישות של ישראלים באתר (לעומת התקופה המקבילה אשתקד)". החברה הוסיפה כי היא "פועלת בשיתוף פעולה מלא עם חברת דואר ישראל ועם חברות שילוח נוספות בארץ ובעולם, על מנת להציע לקונים ולמוכרים הישראלים פתרונות שילוח יעילים ואמינים".
הכתבה פורסמה לראשונה בנקסטר.
הגב
11 תגובות על "מוכרים באיביי מפסיקים לשלוח לישראל בגלל הדואר"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
זה מה שקורה כשממנים עובדי ע"י מנויים לא מקצועיים אלא סידורי עבודה שפוליטיקאים מסדרים עבודה.
ככה זה נראה ברוב המקומות עבודה בארץ שקשורים למדינה.
אגב למי שמחפש להזמין ויטמינים , תוספי תזונה ומזון יבש אורגני מחו"ל
אני ממליץ בחום על קניה דרך אתר IHERB.
מדובר באחד האתרים הגדולים והמוכרים בעולם .
עלות משלוח זולה לישראל (כ4$)- ומקבלים בדואר אחרי שבועיים
ויש להם את כל המותגים המוכרים כמו סולגאר , NOW ,GNC
והמחירים – חצי מחיר ואף פחות מהארץ . ועלויות המשלוח נמוכות יחסית
אני מזמין משם באופן חודשי במשך כשנתיים ואני מרוצה מאוד.
רץ כרגע מבצע אטרקטיבי באתר – ברכישה ראשונה שלכם ,בעת התשלום , תקלידו קוד קופון QDF846 וזה ייתן לכם 10 דולר זיכוי מיידי בהזמנה ראשונה.
http://www.iherb.com/?rcode=QDF846
הבעיה פה בארץ זה לא רק חבילות שלא מגיעות ליעדן, או מאחרות או נאבדות.
אני אישית מכיר הרבה אנשים שפשוט לא משנה מה קורה, הולכים למוכר באיביי, לפאיפל או לאלי-אקספרס אחרי שעבר הזמן שהובטח לחבילה להגיע ושולחים תלונה. גם אם המוצר אכן הגיע. הרי אי אפשר לדעת מה הולך עם חבילה שאין לה מספר מעקב… ומנצלים לרעה את המדיניות של האתרים השונים.
אני מזמין מחו"ל הרבה דברים במשך כ7 שנים כבר, עד כה מתוך כ150 דברים שהזמנתי, אולי 2-3 דברים שבאמת לא הגיעו בכלל…
שלום "מישהו מנוסה"
מוכר שלא שולח עם מספר מעקב הוא מוכר לא אחראי, שלא יכול לבוא בטענות לאף אחד.
מכירה בדואר "רגיל" היא התאבדות עבור מוכרים, שכן אין שום דרך לדעת אם החבילה הגיעה, ודי טיפשי לשלוח כך, בצורה שמזמינה לקוחות "לעבוד עליך".
הבעיה היא כאשר כל המנגנון של הדואר לא פועל.
הרי בעיקרון כאשר אדם בא להוציא את החבילה מהדואר הוא צריך לחתום.
הבעיה מתחילה כשמוכרים מקבלים הודעה שהחבילה הגיעה לארץ, בטוחים שאוטוטו הלקוח יקבל אותה, ואז פתאום מקבלים CASE באיביי. אין להם מה לעשות, כי אין עם מי לדבר בדואר, ומצד שני גם הלקוח צודק.
המסקנה? לא לשלוח לישראל…
אני לא יודע אם האשמה על הדואר או המכס אבל אני עוד מחכה לחבילות שהזמנתי לפני ראש השנה !
זה אינטרס של החראות בארץ. הכל מתוכנן מראש ככה שוב לא יהיה ברירה אלה לקנות מעושקים פה בארץ הקודש
תבקשו שישלחו חבילות לקיוסקים באזור מגורכם ולא לדואר.
שכן שלי הזמין חבילה, קיבל בקיוסק שהשליח פדקס, אן DHL נתן לו את החבילה.
קניתי מוצר בארץ מחנות שנמצאת בירושלים. שילמתי שלושים ומשהו שקל על דואר שליחים. קיבלתי את המשלוח 8 ימי עבודה אחרי שהחנות שלחה לי את המשלוח.
במהלך הזמן שלא שהמתנתי, ניסיתי ליצור קשר עם דואר שליחים אבל אף אחד לא היה מוכן לענות לטלפון.
הבעיה היא שהדברים האלה כל הזמן קורים.
הבטיחו שבדצמבר הזה יהו לוקרים.מכונות שניתן מהן לקחת חבילות מבלי לעמוד בתור וב 24/7.
הבטחות לחוד ומעשים לחוד.
עצומה למצוא חלופה לדואר ישראל, נא להפיץ!
https://www.change.org/p/דואר-ישראל-ממשלת-ישראל-מבקר-המדינה-אלטרנטיבה-לדואר-ישראל?recruiter=410330530&utm_source=share_petition&utm_medium=whatsapp