תפסיקו לכעוס על רוכבי האופניים החשמליים והקורקינטים ותפנו זעם לרשויות [דעה]

במקום לטפל בבעיית התשתיות מדינת ישראל והרשויות מעדיפות להפנות אצבע מאשימה רק לרוכבי האופניים החשמליים והקורקינטיים. אם ככה מדינת ישראל מטפלת באתגרים שהטכנולוגיה מביאה איתה, לא קשה לדמיין מה יקרה לרכב האוטונומי ופתרונות אחרים שאמורים להקל על חיינו

תמונה: Bloomberg, Gettyimages

בשבועות האחרונים ישראל מצאה לעצמה אויב משותף: האופניים והקורקינטים החשמליים. תאונת הדרכים המחרידה שגבתה את חייו של ארי נשר ז”ל בתאונת פגע וברח בה, על פי החשד, היה מעורב נהג שתוי אשר פגע באופניים חשמליים עליהם היו רכובים שני נערים, הובילה להצפה של הבעייתיות בפופולריות הגועשת של הכלים החשמליים, אבל, לטעמי, היא מכוונת למקום הלא נכון, על ידי האנשים האשמים בבעיה.

דווקא אומת הסטראטאפ לא מקבלת חדשנות?

עם ישראל רגיל לשמוע משריו וממשלתו שבגלל אהבתו לרכב הפרטי יש פקקים בכבישים. והנה מאות  אלפי אנשים נענו לקריאה, נטשו את הרכב הפרטי, עזבו את האוטוסטרדות ועברו לכלי תחבורה חשמליים. אחרי התאונה המחרידה, שהעלתה לדיון את הבעיות בכלים האלה – ויש בעיות בכלים האלה – בחרה המדינה לנקות מאשמה את עצמה ואת העיריות, שכשלו בצורה נחרצת בטיפול בתשתיות האופניים והתחבורה הציבורית במשך עשורים, והפנתה אצבע מאשימה אל הרוכבים באמצעות תוכנית “להגברת הבטיחות” של הרוכבים, שלא מטפלת בשורש הבעיה.

אין ספק שהראשונים לאמץ טכנולוגיות חדשות כמו הקורקינטים החשמליים הם הילדים והנוער, שרכבו (תסלחו לי על משחק המילים) על הפיתוח הטכנולוגי. כמו עם כל טכנולוגיה חדשה שמשנה את אופי הסביבה שלנו, רבים לא אוהבים את השינוי במרחב הציבורי. בין אם זה הדוד המעיק שלכם שמתלונן ש”כולם עם הפרצוף בסמארטפון” בסוף ארוחת שישי, ההוא שמתלונן שטינדר ופייסבוק מוציאות את הרומנטיקה מהדייטים או החבר שמתלונן על האלה שחונקים שולחנות בבתי קפה עם לפטופים. המציאות סביבנו משתנה כל הזמן בזכות הטכנולוגיה, וזה לא בהכרח דבר רע.

במקרה של כלי הרכב החשמליים, ההורים נהנו מזה שהם לא צריכים יותר לתפקד על תקן נהג, והילדים נהנו מחופש תחבורתי. אם יש משהו אחד שהחקיקה החדשה עושה נכון הוא הטיפול בנוער שרוכב על הכלים הללו: אין שום סיבה שאדם יעלה על הכביש עם כלי כזה או אחר מבלי לדעת את חוקי התנועה או מה כל תמרור אומר. לא תשמעו ממני תלונות על הניסיון להוריד את הילדים הללו מהכביש, או הניסיון לחנך אותם לנהיגה נכונה ובטוחה. הבעיה מגיעה בהתנכלות לרוכבים הנורמטיביים, כמוני וכמוכם, שרק רוצים להגיע ממקום למקום בשלום, ואין להם את הדרך לעשות זאת.

תמונה: Sergey Orlov, Gettyimages Israel

דווקא בישראל אנחנו צריכים לשאול את עצמנו: האם קנסות והמשך הצקה לרוכבי האופניים הן הדרכים שבהן אומת הסטארטאפ צריכה לקבל טכנולוגיות חדשות? מה יקרה ביום שבו הרכב האוטונומי באמת יגיע לכבישים? גם אז נוצף בכתבות פומפוזיות במהדורות החדשות שמבשרות על “סכנת הרכבים האוטונומיים”? הרי רק העובדה שהקהל הישראלי אימץ את הרכבים הללו, הגדיל את מספרם על הכביש והפך אותם לפופולריים במיוחד (ועל כן לעלייה התואמת בהיקף התאונות הקשורות לתחום). האם גם במקרה הזה המדינה תנקה ידיה ותיתן למישהו אחר לחנך את האזרחים לשימוש נכון בכביש, או שכמו במקרה של האופניים החשמליים תוותר מראש ולא תדרוש כל ידע, חינוך לנהיגה בטוחה או תשתיות הולמות?

אתם אמורים לברך על כל רוכב ורוכבת שאתם רואים

בשנה האחרונה גם אני בחרתי להפסיק להחליף כל יום 2 אוטובוסים בדרך לעבודתי ממרכז לדרום תל אביב, רכשתי קורקינט חשמלי יקר למדי וקיצרתי את זמן ההגעה שלי מכ-50 דקות ל-17 דקות שקטות ונעימות לאורך הטיילת של תל אביב. בלי פקקים, איחורים של קווים, בלי לחץ מחסימה של מירוץ כזה או הפגנה אחרת. אני מכיר את חוקי הכביש, ומעולם לא רכבתי על הקורקינט ללא קסדה ובטח שלא נסעתי ברמזור אדום. בכל זאת, בעיני רבים, אני עדיין עבריין פוטנציאלי.

אני מבין שלא כולם רוכבים כמוני, ואת הרוכבים המסוכנים אני רואה מדי יום: בכל רמזור אדום חולפים על פני ילדים, נערים ומבוגרים שבמקרה הטוב מתייחסים אליו כאל תמרור “תן זכות קדימה”; נוהגים על המדרכה בפרעות ומרכיבים חברים מקדימה כאילו היו מינימום מופע פותח בקרקס. ברוכבים כאלו חייבים לטפל ולהוריד אותם מהכביש, בדיוק כמו שחייבים להוריד מהכביש את הנהגים הבריונים, השיכורים, “גנבי האדומים” ואלה המתעלמים מתמרורי עצור. אלה הם עברייני תנועה ועליהם אני לא מבקש להגן. להיפך – הייתי מצפה מהמדינה להגדיל את העונש גם על נהגים שיכורים, שגרמו למוות של שני בני נוער רק לאחרונה, אחד מהם פשוט עמד על המדרכה.

את הרוכבים הנורמטיביים החברה והמדינה אמורה, לדעתי, לעודד. אני מאמין שכל נהג מכונית צריך להודות על כל רוכב אופניים או קורקינט שהוא רואה מרכבו הממוזג. כל רוכב שכזה הוא מכונית אחת פחות שלא עומדת לידו בפקק באיילון; כל רוכבת כזו מפחיתה את הרעש מחריש האוזניים ברחוב סואן, ואת העשן, הריח והזיהום שחונקים אותנו במרכזי הערים; הרוכבים האלה מפחיתים את הדוחק הבלתי נסבל באוטובוס בדרך הביתה.

תמונה: Dan Porges, Gettyimages Israel

בזמן נסיעותיי ברחבי העיר נחשפתי לכל כך הרבה נקודות בעייתיות בשבילי האופניים שסללה העירייה. משבילים מצוירים דקיקים בלב אבן גבירול שנקטעים על ידי תחנות של מפעל הפיס או נעצרים באמצע שום מקום, דרך שבילים הצמודים לתחנות אוטובוס והופכים למלכודות עבור שני הצדדים ועד שבילים משובשים עם בורות מסוכנים. חשוב לציין שחלק מהתשתיות מצוינות, אבל באופן כללי התשתית עצמה פשוט לא מספיקה. אני עוד גר בתל אביב, אולי העיר הטובה ביותר לאופניים בישראל, וגם היא אפילו לא קרובה להיות מתאימה לכמות רוכבי האופניים שרק הולכת ותופחת.

מקומם של רוכבי הכלים החשמליים הוא לא על המדרכה. המדרכה שייכת להולכי הרגל, ואין שום סיבה שהם ירגישו עליה לא בטוחים. מצד שני, גם הכבישים עמוסים ולנהג הישראלי אין סבלנות לכלי שמאט אותו ולו בחמישה קמ”ש. תשאלו את עצמכם: האם הרוכבים על גבי המדרכות עושים זאת כי הם רוצים או כי הכביש מפחיד אותם? אם יש לכם אפילו טיפת ספק שמדובר בתשובה השנייה, אתם לא רק צודקים, אלא גם מבינים שעל אף הדו”חות שהם עלולים לחטוף, החיים שלהם שווים יותר מ-1,000 שקלים ולכן הם ימשיכו לרכוב על המדרכות. לא כי אין את מי שיעצור אותם, אלא כי החלופה מסוכנת מדי עבורם. זה אמנם לא תירוץ מספק, וודאי לא עבור הולכי הרגל, אבל הדוגמה של נסיעה על המדרכה היא שורש הצרה שנכנסנו אליה בזכות טיפול קלוקל של שנים.

חשוב להבין: אם המדינה, המשטרה והעיריות יצליחו במשימתן להפוך את הרכיבה על הכלים החשמליים ללא כדאית, אותם רוכבים לא יחזרו בהכרח לתחבורה הציבורית המעיקה, האיטית והלא יעילה (וגם לא זמינה יום וחצי בשבוע), אלא יחליטו שהם מעדיפים לבלות את זמנם ברכב הממוזג והנוח בעודם מקללים את כל מי שעומד לפניהם בפקק. ממש כמוכם.

האזרחים משלמים – לא בפעם הראשונה

תמונה: Dan Porges, Gettyimages Israel

זוהי לא הפעם הראשונה שהטכנולוגיה מצליחה להפתיע את מדינת ישראל ולתפוס אותה לא מוכנה. כולנו זוכרים איך חברת Uber ניסתה להיכנס לארץ, ולאפשר לכל אחד להפוך להיות נהג ולהרוויח כסף בזמנו הפרטי, ובמקביל לספק לנוסעים פתרון חכם, מהיר וזול יותר להתניידות בעיר. היוזמה הנהדרת הזאת, שהייתה אמורה להתאים ל”אומת הסטארטאפ” כמו כפפה ליד, קיבלה צו מניעה חגיגי מבית המשפט המחוזי, וכתב אישום מטעם משרד התחבורה שפוחד להתמודד מול נהגי המוניות הישראליים.

הטכנולוגיה מוצאת פתרונות שמצריכים מהמדינה לחשוב על האזרח: זה יכול להיות פיצוי נהגי המוניות כדי לאפשר לאובר להיכנס לישראל ולהקל את אזרחיה, או תחזוק ובנייה של תשתיות הגונות לרוכבים. גם היום, כמו במקרה של אובר, במקום להודיע כי תשקיע משאבים נרחבים בבניית תשתיות הולמות לכלים שיוצרים מיני-מהפכה בתחום התחבורה האישית (והציבורית-שיתופית, אם מביאים בחשבון מיזמים כמו Lime ו-Bird), המדינה בוחרת להעלות את סכום הדו”חות; במקום להשקיע בתחבורה ציבורית חכמה, יעילה, זולה וזמינה 7 ימים בשבוע, המדינה מעדיפה להעשיר את הקופה שלה.

הקופה של המדינה תתמלא על חשבונם של הנהגים בכביש – בין אם הם רוכבים על כלים חשמליים ובין אם הם עומדים בפקק במחלף הסירה. ולמה ישמשו הקנסות האלה? אתם מוזמנים לעיין בתוכנית להגברת הבטיחות של רוכבי האופניים החשמליים והקורקינטים של משרד התחבורה ולחפש שם את המילים קידום תשתיות. נחסוך לכם זמן מיותר: הגברת בטיחות? לא ממש. הגברת הכנסות המדינה? כך נראה.

אז מה עושים כשלא רוצים לקחת אחריות על כשלים של המדינה במשך שנים? מחוקקים. הפעם זו הכבדה של עומס הדו”חות והרחבת “הקומבינה” של האפוד הזוהר, מחר זה יהיה הנטל הביטוחי, רישוי ועוד שלל מועקות שיהפכו את הכלים הללו לפשוט לא רלוונטיים. ברגע שזה יקרה כולנו נסבול, ושלא יספרו לכם סיפורים שזה בגלל הרוכבים המסוכנים, אלא בגלל שהמדינה כשלה שוב בטיפול באזרחים.

אם המדינה והעיריות ימשיכו בשלהן ויתעלמו מהעובדה שהן חייבות לבנות תשתיות ולעודד שימוש בכלים ירוקים, חכמים, טכנולוגיים וחסכוניים יותר, אתם עלולים לפגוש אותי במכונית על הכביש בפקקים של 7, 8 או 9 בבוקר, ואף אחד מאיתנו לא רוצה את זה.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

41 תגובות על "תפסיקו לכעוס על רוכבי האופניים החשמליים והקורקינטים ותפנו זעם לרשויות [דעה]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אור
Guest

לגמרי לגמרי לגמרי

Big-O
Guest

צודק ב100 אחוז.

Truth
Guest

תודה עידן על הכתבה אתה מדבר בשם הרבה מאוד אנשים שחושבים בדיוק כמוך

שחף
Guest
עם כל הכבוד צריך להיות נטל ביטוחי ביטוח חובה הוא לא בשביל השטויות שאתה עושה לעצמך הוא על הנזק שאתה עושה למישהו אחר ואתה יכול לעשות הרבה מאוד נזק עם אופניים חשמליים האם צריך תשתיות מוסדרות כן אבל! צריך לזכור שהעולם היום רץ כל כך מהר שלרוב המדינה לא יכולה לפעול במהירות שנורמות נוצרות מחר יכול להיות כלי תחבורה חדש שיהפוך מהר להיות הסטנדרט החדש האם אתה יכול להאשים את המדינה למה את לא עומדת בקצב או שצריך חוקים שהיו מספיק כללים שמצד אחד יתנו את החופש לטכנולוגיה לרוץ ולהתפתח מבחינתי שאנשים יהרגו את עצמם זה לא מעניין אותי אבל… Read more »
אריק
Guest

אפשר לחשוב שהאופניים הומצאו אתמול. מדובר בהזנחה של עשורים שרק מתעצמת עכשיו…

mishu
Guest

במשך כל קריאת הכתבה רציתי לחבק את המסך.
מזדהה עם כל מילה שבה.
כל הכבוד!!

אלי
Guest

יש דוגלים שצריך, רישיון, ביטוח, גיל, הגבלות כאלה ואחרים, הם רוצים כסף למצוץ מהאזרחים הקטנים,אבל להשקיע בתשתיות יש הרבה תרוצים, ולא נגמרים,כי זה עולה כסף, הם רוצים לעשות פקקים בדרך לזבז זמן וכסף לאזרחים,
אז צעקו אופניים חשמליים רק בכבישים כי כי נהרגו בשנתיים שני בני אדם, ועכשיו שנהרגו מתחילת השנה 16 אנשים, איפה האנשים האלה שצעקו על 2 ועל 16 שותקים

משה
Guest
יש 2 פתרונות למצב: אחד, יצירת תשתית לאופניים חשמליות שזה אומר סלילת מסלולי אופניים מקצוענים. זה כמובן הרשויות לא רוצות לעשות כי זה גם דורש מהם לתכנן ולעבוד וגם דורש מהן כסף ומצד שני אין להן הכנסות מהמודל הזה. העיריות במיוחד רוצות כסף. אופניים חשמליים מבחינתן זה רק הוצאות. לכן, הן מתנגדות לכל דבר שהוא בחינם ואם הן כן מוכנות לתרום משהו זה רק בתנאי שהן מרוויחות מזה כמו למשל אופן תל. הפתרון השני הוא להוציא את האופניים החשמליות מחוץ לחוק. לבטל את כל הסיפור המזוויע הזה לחלוטין. אבל לפחות תהיו כנים. מה שקורה כרגע זה בלאגן ישראלי קלאסי. לא… Read more »
רועי
Guest

איזו דמגוגיה. אם אתה חושב שמישהו מרוויח מתל אופן Think again. החברה הפסדית וזה על אף סיבסודיה של עיריית תל אביב. לא כל קנס אומר שמישהו מנסה “לעשוק את האזרח ולהתעשר”. קנס הוא נסיון להרתיע ממוקמות שרוצים למגר. רוצה כלא על כל עברה?

שרון
Guest

אתה כנראה לא מכיר שוטרים..
הם צריכים למלא פנקס וזה לא מעניין את המפקד של השוטר בסופו של יום התרוצים שלך. יש סנקציות לשוטרים שלא ממלאים את הפנקסים. עיכוב דרגה, עיכוב קידום, אי מתן חופשים/חופשות, שמים אותם לשמור בארועים מיותרים ועוד..
מכיר את זה שאבא שלך לא נמצא ביום העצמאות? לא? כנראה שהוא לא שוטר שצריך לשמור באיזה פארק לאומי בגלל שאין לו לב לתקוע דוח לאזרחים סתם.

ד.י
Guest

פשוט נכון!!

שליח פיצה \
Guest
שליח פיצה \"שומר חוק\"

“רוכבים נורמטיבים”- אין חיה כזאת- אם הם עולים על הכביש חובה ללמד אותם לנהוג- קורסים תאוריה וכל השאר( הגבלת מהירות ביטוח וכ”ו )
“לא שייכים למדרכה ולא לכביש” – כאן אני מסכים איתך
למרבה הצער מדינת ישראל והדבילים שבכנסת חשבו שיוכלו לפתור ככה את בעיות התחבורה בלי שום מאמץ או השקעה בתשתיות או דברים אחרים
כרגע במצב הנתון – רוכבי הכלים החשמליים מהווים סכנה לעצמם להולכי הרגל ולנהגים
זה המצב – מה לעשות אנחנו לא הולנד

mishu
Guest

רואים שאין לך אופניים.
אני רוצה לראות אותך יורד לכביש עם אופניים מוגבלות ל10 ק”מ!!! איך אפשר להשתלב בתנועה?
תפסיקו כבר עם הדרישות הלא נורמליות שלכם!!
רוצים קורס תיאוריה לרוכבי אופניים? מעולה אני בעד! מי שיורד לכביש חייב לדעת את החוקים בו.
רוצים להגביל את גיל רוכבי האופניים החשמליים ל14 (או שזה היה 16??) מעולה!! אני בעד. תעיפו את כל הילדים שלא מבינים מה זה בכלל כביש ומה זה תמרור.
אבל די כבר עם הדרישות הדביליות של ביטוח והגבלת מהירות…. אם מחייבים אותי לרדת לכביש למה אני צריך להיות מוגבל במהירות?

Asaf Shelly
Guest

צריך להגביל ל- 20 קמ”ש למי שאין לו רשיון נהיגה ולהוריד את ההגבלה למי שיש לו. מה שיש עכשיו זה אופנוע חשמלי שקוראים לו אופנים ובגלל זה הוא מותר לילדים בלי רשיון ולכן מגבילים מהירות. מיש מש

הולך רגל מפוחד
Guest
הולך רגל מפוחד

הגבלת מהירות זה כדי להגן על הולכי רגל מסכנים שצריכים לחלוק את המדרכה עם כלים דמויי אופנועים חשמליים רק עם ברקסים חלשים שטסים ב40 קמ”ש ושיכולת הנהגים/נהגות שלהם ממש אבל ממש מוטלת בספק

Alex
Guest

צודק 100%

כלכלה זה לא בשבילי
Guest
כלכלה זה לא בשבילי

צודק לגמרי
עוד שבועיים בחירות, איך זה שזה לא הנושא המרכזי בכל הרשויות?
מי שמבטיח הסדרת מסלולי אופניים אני מצביע לו!

Asaf Shelly
Guest

למכונית עם מנוע חשמלי קוראים רכב חשמלי. איך קוראים לאופנוע עם מנוע חשמלי?
ברור שהבעיה היא לא באנשים אחראיים שמבינים את הסכנות ונזהרים.
אם נוסעים בכביש, אפשר להקל כשיש מגבלת מהירות אבל גם נהג של נגמ”ש חייב רשיון נהיגה אם הוא נוסע בכביש. היתרון של רשיון נהיגה הוא שאפשר לשלול אותו. ואני לגמרי מסכים שחייבים ביטוח. ילד בן 5 שמטייל במדרכה יכול ממש לסבול מאופניים במהירות 25 קמ”ש. מסתבר שגם מבוגר.
זאת שנת בחירות.
למה אף אחד לא מבטיח שבילי אופניים??

mishu
Guest

ואיך אתה רוצה שהאופניים ירדו לכביש כשהם מוגבלים במהירות??
ויש לי חדשות בשבילך…. אופניים רגילים יכולות להגיע להרבה יותר מ25 קמ”ש…. למה אף אחד לא צועק להוריד אותם מהמדרכות?? מה ההבדל?

tishu
Guest

ההבדל שבין אופנים לאופנוע

mishu
Guest

אבל “אופניים” יכולות להגיע ליותר מהירות מ”אופנוע” חשמלי….
אז הטענה שזה מסכן את הולכי הרגל לא רלוונטית בכלל כי לאופניים רגילים כן מרשים להיות על המדרכה

היפוטטי ופטטי
Guest

אתה מדבר על רוכבים של הטור דה פרנס? או על ירידה של 45 מעלות עם רוכב שמן מאוד?
לא ראיתי אף פעם רוכב אופניים רגילים שטס ב40 קמ”ש
לרב המהירות הממוצעת שלהם באזור ה15 ומטה
בכלים חשמליים המהירות הממוצעת היא 25-30 בערך פי 2

דרך אגב יש אנשים שגם יכולים להגיע בריצה למהירוית האלא
מה זה אומר? זה לא אומר כלום!

Asaf Shelly
Guest

קשה מאד להגיע מעל ל 25 קמ”ש עם אופנים. כמעט בלתי אפשרי תוך כדי שליחת ווצאפ.
מזכיר לך שמבחני ריסוק של רכב פרטי הם ב 50 קמ”ש. מכה של אופניים מתרכזת בנקודה אחת. זה יותר עוצמתי מרכב באותה המהירות.

נהג זהיר
Guest

סוף סוף יש כתב נאור שלא משרת אינטרסים שונים של גופים ומתאר את הנושא בעיניים נטרליות,כן ירבו כמוך ומסכים עם כל מילה.
חששתי כבר שלא נשאר אתר אוכתב הגון אחד ,
רוכב נורמטיבי עם קסדה מוארת,נצנץ בכסא ,תאורה אחורית של האופניים ותאורה בגלגל ובלי אפוד זוהר שגם כך לא יעזור לנהג לא עירני או עיוור.תודה.

אלי
Guest

מכוניות וגם עם מטוסים יש הרוגים . נראה לי שצריך לקנוס את כולם להוריד אותם מהכביש ומהאוויר אחת ולתמיד . ושלא יטוסו במטוס ללא אפוד זוהר וצריך גם למלא את קופת המדינה מהם. כמו שעושים בכל דבר בישראל. אין חיים מדינה של גזלנים.

L.S
Guest

אז אחרי שכל רוכבי האופניים התבכיינו פה. מה הפיתרון? כי לא נראה שיש פיתרון ישים בדרך (תסלחו לי על משחק המילים). להפיל הכל על הרשויות המקומיות זה שווה ערך ללהפיל הכל על הרוכבים.

mishu
Guest

אז מי צריך לבנות מסלולים? אני? סבתא שלי?
אם המדינה מחוקקת משהו היא צריכה לתת אלטרנטיבה נורמלית. זה כמו ששימוש בסלולרי יהיה מותר אבל המדינה תוציא מהחוק את כל מפעילות הסלולר…. אז איך אני אמור להשתמש בסלולר?? צריך לתת אלטרנטיבה.

לא מבין...
Guest

האופניים מחליפים כלי רכב בעיר, אז פשוט מאד, לבטל חניה בצד אחד של הרחוב ולעשות ממה שהיה חניה נתיב לאופניים חשמליים.

mishu
Guest

אבל זה שיש יותר אופניים לא אומר שיש פתאום מלא חניות ריקות כי ירדו רכבים…. עדיין יש בעיית חנייה

רוני
Guest

צריך לקצץ מטר מהמדרכה ו/או חלק מהכביש, ולהוריד לגובה של הכביש ולשים אספלט ולהפריד את הכביש והמסלול עם לבנים או עמודים כדי שרכבים לא יחנו על זה, או לא יכנסו למסלולים האלה תוך כדי נהיגה. ככה כולם יהיו מאושרים ואף אחד לא יפריע אחד לשני. ולעשות את זה בכל עיר, על חשבון משלמי הארנונה, כי זה משהו לתושבי העיר. אם יעלו את הארנונה ב 50 שקל לחודש למשך שנתיים, זה לא כל כך נורא. 600 שקל לשנה, 200 אלף דירות בעיר, זה סכום יפה. ומתחילים את השיפוצים ברחובות הראשיים.

אין מצב
Guest

להוריד מטר מהמדרכה זה רעיון נחמד אבל בת”א רב המדרכות הם מטר וחצי וגם זה חסום ע”י פחים
להפריד באספלט- זה נשמע מסוכן לרוכבי האופניים

צפצפ
Guest

כרגע אופניים וקורקינט חשמלים מקומם בכביש על מנת שלא לסכן הולכי רגל.
לא יתכן שרכב שנוסע ב25 קמש יסע סנטימטרים מהולכי רגל.
סעו באוטובוס.

mishu
Guest

יש לי חדשות בשבילך, אופניים רגילים מגיעים להרבה יותר מ25 קמ”ש… למה להם אתה כן מרשה להיות על המדרכה??

איש שמן על קורקינט
Guest
איש שמן על קורקינט

חחח, אני רוצה לראות אותך מדווש 3 דקות במהירות 25 קמ”ש
תפסיק לדבר שטויות – מה אתה בן 3?

לידור
Guest

אני חושב שאפשר להסתפק בקסדה וקורס כי מתנהגים כאילו אין תאונות אופנועים או כל כלי רכב אחר פשוט הממשלה והתקשורת מחפשים טעויות של בני נוער בכללי ה 25 קמש זה הסיכון צריך להגביר מהירות ואז ניהיא שווים בכביש אבל בגלל כמות אנשים שנוהגים לא בהיגיון כולם נדפקים

לא אופטימי- ריאליסט
Guest
לא אופטימי- ריאליסט

הלוואי שהיית צודק- אבל כמות המוגבלים שכלית בארץ גדולה מאוד- כ80% מהאוכלוסיה
מצד שני הם גם עושים רשיון לאוטו וילדים- אז אופניים חשמליים זה כנראה באמת לא ISSUE

גל ש.
Guest

נכון מאוד!!
המודעות מאוד גדולה, כולם מדברים על הבעיה אבל אף אחד לא עושה כלום..
עוד כמה ימים עולה מיזם חדש שמטרתו לתת מענה לנושא, בעיקר בקרב הנערים והנערות.
https://bik.co.il

גל ש.
Guest

נכון מאוד!!
המודעות מאוד גדולה, כולם מדברים על הבעיה אבל אף אחד לא עושה כלום..
עוד כמה ימים עולה מיזם חדש שמטרתו לתת מענה לנושא, בעיקר בקרב הנערים והנערות.
https://bik.co.il

שרונה
Guest

כל מילה בסלע!!!

קלקלן
Guest

אבל קנסות מכניסים כסף ואילו תשתיות מוציאות. הבחירה פה קלה…

יצחק
Guest

גדול!!!!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: