בדרך לרכב החשמלי: דייסון מקימה מרכז פיתוח ומתקן ניסויים

איום חדש וממשי על טסלה. דייסון הבריטית הודיעה על הקמת מרכז פיתוח חדש לרכב החשמלי שלה עם קילומטרים של מסלולי ניסויים. הסוד הוא בסוללה

סר דייסון. המתחרה הבריטי של אילון מאסק. תמונה: cc-by-Royal Society

חברת דייסון היא ללא ספק אחת השחקניות המפתיעות בתחום הרכב החשמלי. הענקית הבריטית כבר הוכיחה שהיא יודעת להפתיע ולהמציא מחדש קטגוריות מוצרים כמו שואבי אבק או מייבשי שיער ובתחילת השנה הודיעה על השקעה חסרת תקדים בגובה של 2.8 מיליארד דולר לצורך כניסה לשוק הרכב החשמלי. עתה מוכיחה החברה שהיא רצינית בשאיפות שלה עם הקמת מתקן ניסויים חדש בבריטניה.

16 ק”מ של מסלולי מבחן, יותר מ-2,000 עובדים

החברה הודיעה כי במסגרת השלב השני של תוכניתה להיכנס לתחום הייצור של רכב חשמלי היא תקים מרכז פעילות חדש בשטח שרכשה לפני כחצי שנה ושימש לפני כן כבסיס של חיל האוויר הבריטי. בין היתר מתכננת דייסון לסלול כ-16 ק”מ של מסלולי מבחן לנסיעה, שכוללים גם מסלולים לנסיעות שטח. בנוסף, מתכננת החברה להקים במתקן מבני משרדים בגודל של 45 אלף מ”ר, שיוכלו להכיל יותר מ-2,000 עובדים שיעסקו בתחום החדש. המתקן החדש לא יהיה זול ודייסון צפויה להשקיע בו כ-150 מיליון דולר.

הדמייה של המתקן. מקור: Dyson

אם כל האישורים יינתנו, החברה מתכננת להתחיל את הניסויים הראשונים במתקן ב-2020 ולהשיק את הרכב לקהל הרחב ב-2021. עם זאת, בחברה עוד לא הוחלט היכן הוא ייוצר.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

הסוד: סוללה חזקה ועמידה יותר

חוץ מהעיצוב המוקפד, דייסון היא בראש ובראשונה חברה טכנולוגית ששמה דגש על המנועים של מוצריה. כמו טסלה – גם המתחרה הבריטית החדשה – מתמקדת בסוללה של הרכב החשמלי ובדייסון שמים את כל הצ’יפים על סוללות ה-Solid State או “מצב מוצק”. לצורך כך אף רכשה החברה ב-2015 סטארטאפ בשם Sakti3 שהתמחה בייצור של סוללות Solid State.

סוללה רגילה כוללת 2 אלקטרודות: השלילית – אנודה והחיובית – קתודה כשביניהן אלקטרוליט, שמשמש כמוליך חשמלי. האלקטרוליט בסוללות ליתיום-יון מורכב מפולימר ג’ל אורגני, מה שהופך את הסוללה לפחות יעילה עם הזמן, פחות יעילה בטמפרטורות נמוכות ואפילו למסוכנת במקרה של פגיעה חיצונית.

סוללות Solid State, לעומת זאת, עושות שימוש באלקטרוליט מוצק – שמתבסס על מבנה טטראדר של ליתיום, גרמניום, זרחן וגופרית. האלקטרוליט המוצק מאפשר לאלקטרונים לנוע בחופשיות בין האנודה לקתודה במהירות ולאורך זמן – ללא השפעה ממספר מחזורי הטעינה. בנוסף, הסוללה תוכל לתפקד היטב גם בטמפרטורות של 30 מעלות מתחת לאפס ולא תתפוצץ גם אם תחוררו אותה. בהקשר של מכוניות חשמלית הבשורה הגדולה היא שניתן לשלב יותר תאי סוללה ולכן גם הקיבולת שלה תזנק בעד 30 אחוזים.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

3 תגובות על "בדרך לרכב החשמלי: דייסון מקימה מרכז פיתוח ומתקן ניסויים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ילד חכם
Guest

לפני שהתחילו, הבינו את מה שאילון מאסק לא הבין לפני שהתחיל בבניית ה giga factory.

אם אילון מאסק לא יבין שזמנם של ליתיום איון כמעט ותם עד סוף בניית המפעל החדש, הוא יפשוט את הרגל…

אכן, אילון מאסק, אני מאוד מקווה שתצליח להבין את זה לפני ולא אחרי.

משה
Guest

בהנחה שאילן יקר לליבך, בבקשה – תגיד לו את זה אישית.
מצ״ב מספר טלפון:
310–709–9497.
(זה הפוך: ה 310 ראשון וכו׳)

דוד טלמור
Guest
This is for companies in the Electric Vehicles space. The UK company Centrica http://www.centrica.com is seeking Israeli technology to bring to market. The technology may be from conceptual through existing product and should address the needs of one of the players in the EV usage chain: Physical charging of the vehicle by an EV User Metering of EV charging for the energy supplier Metering and billing of EV charging by an employee for a Commercial EV Owner Issues of Last-Mile delivery for an EV fleet operator Integration of multi-modal transportation methods and payments for commuters If you have a solution… Read more »
wpDiscuz

תגיות לכתבה: