דייסון מפתחת רכב חשמלי עם סוללה חדשה ומהפכנית

הסוללה שמפתחת החברה תציע טווח נסיעה גדול יותר, עמידות בתנאי קור ועמידות בפני טעינות חוזרות

מקור: Dyson

אחת השחקניות המסקרנות בפיתוח של רכב חשמלי איננה דווקא יצרן רכב שהתעורר באיחור אלא יצרנית שכבר אחראית על מהפכות בתחום אחר לגמרי. אחרי שכבר הוכיחה שהיא יודעת לחדש ולהמציא מחדש קטגוריות מוצרים כמו שואבי האבק או מייבשי השיער מודיעה עכשיו דייסון רשמית שהיא מפתחת רכב חשמלי.

השקעה של 2.8 מיליארד דולר

סר ג’יימס דייסון, הממציא המיליארדר שמאחורי החברה הבריטית, חשף כי דייסון תשקיע סכום של 2.8 מיליארד דולר בפיתוח של רכב חשמלי. על פי הדיווח של ה-FT החברה מפתחת במקביל 3 דגמים של רכב חשמלי: הראשון, שייוצר בכמויות של אלפים בודדים, מיועד לצורך בדיקות היתכנות ושוק, ושניים נוספים, שייוצרו כבר בנפחים גבוהים משמעותית.

הבדל נוסף בין הדגם הראשון לשניים שיגיעו מאוחר יותר הוא בסוללה עליה הם יתבססו. הסוללה של הרכב הראשון תהיה ככל הנראה סוללת ליתיום-יון סטנדרטית המוכרת לנו מכלי הרכב החשמליים כיום ומכמעט כל המכשירים החשמליים כמו הסמארטפונים שלנו. עם זאת, הדגמים המאוחרים יותר יכללו סוללת Solid State מהפכנית.

סוללה עמידה וחזקה יותר

סוללה רגילה כוללת 2 אלקטרודות: השלילית – אנודה והחיובית – קתודה כשביניהן אלקטרוליט, שמשמש כמוליך חשמלי. האלקטרוליט בסוללות ליתיום-יון מורכב מפולימר ג’ל אורגני, מה שהופך את הסוללה לפחות יעילה עם הזמן, פחות יעילה בטמפרטורות נמוכות ואפילו למסוכנת במקרה של פגיעה חיצונית.

סוללות Solid State, לעומת זאת, עושות שימוש באלקטרוליט מוצק – שמתבסס על מבנה טטראדר של ליתיום, גרמניום, זרחן וגופרית. האלקטרוליט המוצק מאפשר לאלקטרונים לנוע בחופשיות בין האנודה לקתודה במהירות ולאורך זמן – ללא השפעה ממספר מחזורי הטעינה. בנוסף, הסוללה תוכל לתפקד היטב גם בטמפרטורות של 30 מעלות מתחת לאפס ולא תתפוצץ גם אם תחוררו אותה. בהקשר של מכוניות חשמלית הבשורה הגדולה היא שניתן לשלב יותר תאי סוללה ולכן גם הקיבולת שלה תזנק בעד 30 אחוזים.

דייסון רצינית בשאיפות שלה להיכנס לעולמות הרכב החשמלי. ב-2015 רכשה החברה סטארטאפ בשם Sakti3 שהתמחה בייצור של סוללות Solid State, ועתה נודע שהיא הקציבה לפיתוח של הרכב החשמלי סכום עתק של 2.8 מיליארד דולר. בתגובה מסר סר ג’יימס דייסון ל-FT כי המכוניות החדשות יגיעו בין 2020 ל-2021 והוסיף: “אנחנו משקיעים הרבה בסוללות בטכנולוגיה החדשה אבל פיתוח של טכנולוגיות כאלו אורך זמן”.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

3 תגובות על "דייסון מפתחת רכב חשמלי עם סוללה חדשה ומהפכנית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
חצי חצי
Guest

עוד סוללה שהמקום היחיד שבו היא פועלת זה בדימיון של משיח השקר התורן.

לקוח
Guest

קודם כל שידאגו שהסוללה של הדיסון V8 תחזיק קצת יותר מחצי שעה ואז נדבר

עמרם התימני
Guest

למה אתה צריך יותר מחצי שעה? אני מנקה ב 12 דק את כל הבית.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: