הרחפנים של היום צריכים השתלת מח וזה בדיוק מה שעושה Dronomy

בדרך לרחפן האוטונומי: Dronomy מפתחת את המח והעיניים של הרחפנים, כדי לאפשר למשתמשים ברחפנים להתמקד במשימות כמו צילום ומדידה ולא בהטסה עצמה

dji

מקור: DJI

רחפנים הם אחד התחומים הרותחים והצומחים כיום בטכנולוגיה, ויותר ויותר חברות מפתחות טכנולוגיות כדי להעשיר אותם ולהעניק להם עוד יכולות. אולם, לפני שאנחנו מוסיפים להם פיצ’רים שימושיים יותר ושימושיים פחות, מי מטפל ב’מוח’ שלהם? מי ידאג שהרחפן יטוס בצורה חלקה גם בידיו של מפעיל פחות מיומן, או כזה שעסוק בתפעול פיצ’ר אחר כמו צילום או מדידה?… כאן נכנסת לתמונה חברת Dronomy הישראלית.

בדרך לרחפן האוטונומי

הטכנולוגיה שמפתחת Dronomy מעניקה לרחפנים ‘עיניים ומוח’. בזכותה, יוכלו רחפנים לטוס באופן אוטונומי, ללא מגע יד אדם, בין מכשולים כמו עצים, קווי מתח ובתים. מדובר בשינוי דרמטי לעומת המצב כיום, שבו על מטיס הרחפן מוטלת האחריות למנוע התנגשות בינו לבין מכשולים, תוך כדי תפעול מערכות אחרות כמו מצלמה, מה שמסתיים לא פעם בהתרסקות.

החברה נוסדה על ידי אורי אפק וגיא רז, שני בוגרי תלפיות וחיל האוויר, במערך המזל”טים ויחידה שעוסקת במיפוי בכלל ובמיפוי מכשולי טיסה בפרט. המזל”טים הצה”ליים זכו ליכולות טיסה אוטונומיות כבר בשנות התשעים, ולכן כשנחשפו אפק ורז לתעשיית הרחפנים האזרחית, הם התפלאו לגלות שמטיסים רחפנים באמצעות סטיקים, בהנחייה ישירה. כאשר השניים בדקו מהו החסם בפני הטסה אוטונומית של רחפנים, הסתבר שהאשם טמון במכשולים פיזיים כמו גדרות, בתים, עצים וקווי מתח. אפק הביא איתו את הניסיון מהמיזם הקודם שלו, Optigo, ורז הביא איתו את הידע מעבודתו בג’נרל מוטורס כאחראי על מחקר החיישנים לנהיגה אוטונומית, באלביט ובפבלס, וביחד הם פיתחו את הבסיס לפתרון שמפתחת החברה. בשוק האזרחי יש פוטנציאל שימושים עצום לרחפנים אוטונומיים, בין היתר בתחומים כמו מדידות, ואכיפת חוקי בנייה, משלוחים, חקלאות וצילום אווירי, למשל לאירועי ספורט. המוצר של החברה נמצא כרגע בעיצומם של שלבי הפיתוח, לקראת POC, כלומר, אבטיפוס פועל שמדגים את היכולת של החברה.

לזמן ההשקה של הפתרון וזמן ההגעה לשוק יש חשיבות קריטית בתחום, משום שיצרניות רחפנים כבר שוקדות על פיתוחים בתחום, ולצידן מספר קטן של סטארטאפים שמנסים לפתח פתרון משלהם, ביניהם Lily, שכמו Dronomy מפתח רחפן אוטונומי שמתבסס על ראייה ממוחשבת. על פי אפק, הפתרון של Dronomy שונה מהותית מהפתרונות שבפיתוח הן מבחינת הארכיטקטורה, והן מבחינת הפוקוס שלהם על שווקים מסחריים.

מייסדי סקייפ כבר משקיעים בחברה

מאז שהוקמה החברה ב-2015 היא הספיקה לגייס כ-1.5 מיליון דולר מקרנות הון סיכון ומאנג’לים. סבב ה-Seed הובל על ידי קרן Battery Ventures וכלל גם משקיעים נוספים ביניהם: קרנות lool ventures ו-Oryzn Capital ואנג’לים כמו טוייבו אנוס, משקיע נלהב בתעשיית המזל”טים האזרחיים, ש-Dronomy היא ההשקעה השישית שלו בתחום; סול קליין (יזם סדרתי ולשעבר שותף ב-Index) וג’וש סילברמן, בכיר ב-American Express – שלושתם אגב בעלי עבר משותף בסקייפ.

המודל העסקי של החברה מתבסס על מכלול שיתחבר לרחפן (גם כחומרה וגם מבחינת התוכנה), ויתקשר עם המשתמש באמצעות ממשק המשתמש של Dronomy או באמצעות תוכנת ביניים של צד שלישי. כרגע, עוד לפני שהוכרז אב הטיפוס, החברה כבר נמצאת בקשר עם מספר משתמשים פוטנציאליים, ביניהם מספר שחקנים מובילים בתחומים השונים שבהם הרחפן יכול לשמש.

וידאו: להתחמק ממכשולים פיזיים

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: