עכשיו אפשר ללמוד נהיגה בישראל על טסלה

תשכחו מסקודה חסכונית או יונדאי אמינה: מורה לנהיגה בצפון הארץ מציע שיעורי נהיגה על טסלה והתלמידים, כמה לא מפתיע, בטירוף

כאשר ראינו בפעם הראשונה תמונה של רכב טסלה (Tesla) בישראל עם שלט “ל” של מורי נהיגה, חשבנו שמדובר בפוטושופ או בדיחה כלשהי. אבל בדיקה קצרה העלתה שמדובר במורה אמיתי לנהיגה מאיזור הקריות, ובשיחה איתנו הוא מספר למה הוא החליט להקריב את הרכב החשמלי המבוקש ביותר בישראל למען לימודי נהיגה וכמובן – כמה זה עלה לו.

הזמינו 2 רכבים בלי לדעת אם יוכלו להפוך אותם לרכבי לימוד

רועי ימין הוא מורה לנהיגה מזה 6 שנים, ועוד לפני שה-Model 3 הושקה, הוא טייל עם השותף שלו, מוטי יטח, בארצות הברית. שם הם נחשפו לראשונה לטסלה: “נכנסנו ואמרנו… איזה קידמה. וכל זה בקטע חסכוני. הלוואי שזה יגיע לארץ”, מספר ימין. “בהשקה בישראל מוטי התחנן שנזמין את הרכב ואמרתי לו שאני לא יכול לעשות את זה בלי שישבתי ברכב. אני צריך לשבת דקה ברכב כדי להבין אם הוא מתאים לי”.

אבל לבסוף, הוא ויתר על התנאי הזה, וכמו ישראלים רבים, בלי נסיעת מבחן, בלי התנסות עצמית ועל בסיס תחושות בטן בלבד, ימין ויטח הזמינו טסלה. הראשון הזמין Model 3 Performance והשני את דגם ה-Long Range. לצערם, הם ביצעו את ההזמנה כמה ימים לאחר ההשקה, מה שהוביל ל-4 חודשי המתנה “קשה מאוד” לדברי ימין. עד שהרכבים המיוחלים יגיעו, השניים נעזרו ברוכש של טסלה מחיפה שנתן להם לעשות נסיעת מבחן. “רצינו לראות שאפשר לבטל את כל מנגנון העזרה כדי שתלמיד יוכל לנהג ברכב לכל דבר ועניין”.

אם אי פעם הסתכלתם על רכב של מורה לנהיגה, אתם ודאי יודעים שזהו לא סתם רכב, אלא רכב שעובר הסבה כך שהמורה יוכל להאיץ ולבלום מצד הנוסע. אז לשאלה המתבקשת התשובה היא כן, גם רכבי הטסלה החדשים של ימין ויטח היו צריכים לעבור את אותה הסבה כדי להתאים ללימודי נהיגה – רק שהשניים כלל לא ידעו אם הם יוכלו לעשות את זה במעמד ההזמנה. “אמרנו מה שיהיה, יהיה”.

ימין מתאר שבועיים של המתנה שבמהלכה הוא בדק שהרכב מסוגל לענות על כל הדרישות של מורה לנהיגה, והביאו לאותה נסיעת מבחן בחיפה גם את נותן השירות שמתקין את הפדלים הכפולים. מלבד היכולת הטכנית להתקין את הפדלים, ימין היה צריך לוודא שהוא מסוגל לבלום את הרכב במקרה שהתלמיד לוחץ על דוושת ההאצה, והוא רוצה לעצור את הרכב במקרה חירום.

“הבאנו איתנו את מי שמתקין את הפדלים הכפולים שיראה שהוא יכול לעשות את זה. אלה היו שבועיים של המתנה מורטת עצבים כדי לראות שהכל יכול לקרות”. אחרי שווידא שהוא יכול להתקין פדלים כפולים, ומסוגל לבלום את הרכב תוך כדי האצה, הוא נרגע. גם במקרה של טסלה, עלויות ההסבה עמדו על כמה אלפי שקלים שכוללים את הדוושות ומערכת “ברוש” המיועדת לטסטרים.

אבל למה?

מה עשיתם לה?!

יכול להיות שבשלב הזה אתם עדיין תוהים למה לעזאזל מורה לנהיגה רוצה שבני נוער ינהגו באחד הרכבים המבוקשים ביותר בישראל. ובכן, ימין ויטח לא עושים רושם של מורי נהיגה סטנדרטיים עם הסקודות שלהם. “זה המשרד שלנו”, מסביר ימין. “כמו שאתה הולך לעורך דין או מישהו שנותן לך שירות ואתה רואה משרד יפה ואומר וואו הוא בטח רציני. אז אנחנו נמצאים 10-12 שעות ביום ברכב, וזה חשוב שהמשרד יראה טוב, נוח ויהיה כיף להיות בו”.

הרכב הקודם שהשניים רכשו לטובת הוראת הנהיגה הוא ג’יפ היברידי של לקסוס, ובעבר לימדו על BMW מסדרה 1 ויונדאי טוסון, כך שהם לא בדיוק מחפשים את הרכבים הסטנדרטיים שהתרגלנו להיתקע מאחוריהם בכבישים. “בסופו של דבר, זה אמור לשרת אותי ואת התלמיד”, טוען ימין ומוסיף כי לשם השוואה, מחיר הביטוח שהיה צריך לשלם על אותה BMW ישנה היה כפול ממחיר הביטוח של רכב רגיל, בעוד הטסלה זכתה לביטוח “הכי זול ששילמתי על רכב אי פעם”.

התלמידים מרוצים

ב-15 ביוני השניים הלכו לאסוף את הרכבים שהזמינו מנמל אשדוד, ותוך פחות מ-12 שעות הרכב כבר היה בעמדת ההסבה, ובאותו היום כבר החלו התלמידים של השניים לנהוג על הרכב, והתגובות, כפי שציפיתם, טובות למדי: “כמו בכל דבר, תמיד יש כאלה שמשהו חדש עושה להם שוק אבל 95% מהתגובות היו וואו ורוצים לעשות עוד שיעור, שיעור כפול”, טוען ימין. אם תהיתם למה ימין רכש דגם פרפורמנס, הוא מסביר כי הוא רוצה לאפשר לתלמידים להמשיך ללמוד אצלו “נהיגה מתקדמת” אחרי קבלת הרישיון.

ומה בנוגע למחיר? אתם גובים מחיר גבוה יותר על השיעורים עכשיו?

ימין: “אנחנו במחיר שוק. לא מעל מחיר השוק. אני לא חושב שבגלל שקניתי רכב נחשק אני צריך לקחת עוד ולעשוק בעוד 20 שקלים. הפוך, שיהיה לתלמידים חוויה. גם אני נהנה וגם הם, וזה הכי חשוב”.

מההתנסות שלי בטסלה בישראל וברכבים חשמליים אחרים, צריך להתרגל למערכת הבלימה הרגנרטיבית. אם לא יצא לכם לחוות את זה, בחלק נכבד מהרכבים בימינו, הרמה של הרגל מדוושת ההאצה תוביל לבלימה במסגרתה האנרגיה הקינטית של הבלימה לא הופכת לחום והולכת לאיבוד, אלא מומרת חזרה לאנרגיה שתטעין את הסוללה ותאט את הרכב במקביל.

“מבחינתי אחד החששות הגדולים זה שתלמידים יסתגלו לבלימה הרגנרטיבית”, מסביר ימין. “באיזשהו מקום אמרתי שתלמיד ייכנס לרכב רגיל, יעזוב את הגז וזו בעיה”. עם זאת, הוא הצליח למצוא הגדרה שמבטלת את הבלימה הרגנטיבית לחלוטין, ומסביר כי לקראת הטסט הוא יקיים עם כל תלמיד שיעור שבו הוא נוסע ללא מערכת הבלימה, כדי שיבין כיצד משתמשים בבלם. “ההסתגלות שלהם מדהימה. 95% מהתלמידים התרגלו לזה אחרי 10 דקות של נסיעה”.

ליאור, שלומד נהיגה על הטסלה, מספר לנו על החווייה: “בזמן שכל תלמידי הנהיגה האחרים לומדים על מכוניות שהן לא הכי חדשות אנחנו נוהגים על האוטו הכי חדש ומודרני”. ליטל, שגם היא לומדת נהיגה על הטסלה, אומרת שמדובר ב”חוויה מטורפת”. כששאלנו אותם אם הם לא יתבאסו לעבור לנהוג על רכב בנזין, ליטל השיבה כי היא הייתה שמחה להמשיך לנהוג על טסלה, אבל החוויה בשיעור מכפרת על עוגמת הנפש העתידית, וגם ליאור הסכים שהוא לא מתבאס, אלא חווה כרגע את החוויה הטובה ביותר שהוא יכול. אנחנו צופים שהם ידברו אחרת כשהם ינהגו לפתע על הטויטה קורולה של ההורים.

האכזבה האמיתית: חיי הסוללה

למרות שימין נשמע מרוצה עד הגג, הוא בכל זאת מספר על אספקט אחד בטסלה שהוא לא מרוצה ממנו – טווח הנסיעה: “אני יכול להגיד לך שאני אישית קצת מאוכזב. ציפיתי ליותר”, הוא טוען. לדבריו, הוא מגיע לכ-250 קילומטרים ביום, ונזכיר כי תלמידי נהיגה נוהגים לרוב במהירויות נמוכות. עם זאת, ימין סבור כי עצם העובדה שאנחנו בפתחם של חודשי הקיץ, והמזגן ברכב עובד כמעט לאורך כל 11 שעות העבודה שלו, הוא המקור לירידה בחיי הסוללה.

מאז שהתחיל עם שיעורי הנהיגה בטסלה בשבוע האחרון, ימין משך לא מעט תשומת לב בכבישי הקריות: “אנשים עוצרים באמצע הכביש לצלם, רודפים אחרינו, פותחים חלון. זה פשוט מטורף… לא צפיתי לדבר כזה”.

ומה יהיה עם התלמידים שיצטרכו לחזור מאחד הרכבים הכי נחשקים בישראל לרכבים הסטנדרטיים של ההורים?

“אני נותן להם מוטיבציה לרכוש כזה רכב. זה לא משנה בני כמה הם. עשרות כלים של לקסוס נקנו בגללנו, ככה אמר לנו מנהל השירות שלהם. לך תדע, אולי טסלה יקחו אותנו בתור פרזנטורים”.

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

21 תגובות על "עכשיו אפשר ללמוד נהיגה בישראל על טסלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אורן
Guest

ראיתי שהרבה טסלות נכנסו בהם מאחורה.
כיוון שאוטו חשמלי מאט מיד שעוזבים את הגז אבל הנורות ברקס לא נדלקות.
אפשר לראות פה כמה סרטונים שהעלו:

https://youtube.com/channel/UC7yw2GHZ1h8G1Bc1mIuMZrQ

ציון
Guest

אורן אתה טועה , שעוזבים את הגז אורות הברקס נדלקים , ואתה כמובן רואה הרבה סרטים כאלו כי הטסלה מצלמת כל הזמן לכל הכיוונים , טסלה הרכב הבטוח בעולם מכל הבחינות , בתנאים מסויימים הרכב יודע להאיץ ממצב עמידה ולברוח מרכב שעומד לפגוע בו מאחור

אלי
Guest

מאיפה הבאת את זה (אתה בעלים של תחנת דלק) האורות בלימה נדלקים כשהרכב מאט!

טסלה
Guest

כל רכב מאט כשעוזבים את הגז. אולי אתה צריך כמה שיעורי נהיגה :))

דובי
Guest

בכדור ארצינו זה נכון לגבי כל עצם שהוא לא רק רכב.
השאלה היא האם כשעוזבים את הגז האוטו גם בולם אקטיבית מה שנכון בטסלה אבל לא נכון במאזדה 3 שלי

סטף
Guest

רק שכחו לספר שהם נוסעים עם מחבת רותחת מעל לראש, הגג זכוכית מחמם את ראש חבל הזמן, ממש לא מתאים לחום בישראל… זו אגב צרה בכל המכוניות עם גג זכוכית :(

חמי באס
Guest

זה אחלה ומגניב אבל כשאני משלם רבע מיליון שקל על אוטו שבסוף עשו אותו בסין כמה מהר שהוא לא ייסע, ורמת הגימור לא מתקרבת למשהו יפני או אירופי, אז תודה על הגימיקים והמהירות במאך אחד, אני מצפה לאיכות…

כרוב
Guest

נו עוד איזה מעמד בינוני נמוך עם ציפיות לא מעודכנות באייטיז היה נהוג לפאר תוצרת אלמניה ויפן, ב 2021, אתה יכול להניח שכל דבר יוצר בכיף בסין. יש שם הכל. כולל מוצרים באיכות שיכולה לספק אפילו צנון מקומי עם קלישאות על איכות מהאייטיז

יעל
Guest

האם הם שמים את הרכב במצב chill שממתן את ההאצות שלו והופך אותו לדומה לרכב בנזין וגם חוסך בחשמל?
250 ק”מ זה על סוללה שהם מטעינים בלילה ונוסעים איתה כל היום? מדוע הם לא טוענים את הרכב בהפסקת צהרים שלהם.

מישהו
Guest

די לבלבל בשכל, אתם קונים רכבים יקרים ללימוד נהיגה כי אתם מקבלים עליהם החזרים והמס 0000 ועוד 0

ניסים
Guest

הלו זה מגזין טכנולוגיה או מקומון בקריות?
ולכל הטסלה פאן בויז כאן שמעולם לא נהגו או ראו טסלה מקרוב, אני גר בעמק הסיליקון וזה אוטו פח.
רמת גימור נמוכה, בעיות אמינות כרוניות, התנהגות כביש בעייתית ולא פרקטי מחוץ לעמק – כל מי שמטייל החוצה נוסע ברכב בנזין…
טסלה בתוך כמה שנים תיחתך ב 90%, כבר עכשיו פורשה טייקן (הרכב החשמלי הטוב בעולם) עולה כאן כמו טסלה מודל S ולא רואה אותו ממטר בשום פרמטר, שלא לדבר על ציי הרכב החשמליים שהענקיות הגרמניות משחררות החל מ 2021.

איציק
Guest

אכן הטייקאן רכב פשוט מעולה. הטסלות לעומתו בדיחה.

בוב
Guest

בישראל תוכל לקנות שתי טסלות מודל S במחיר של טייקן אחד + עודף, לא יודע איך אצלכם אבל אני בטוח שזה לא השוק היחיד בעולם שזה כך, מה הקטע להשוות בניהם?

ניסים
Guest

לבוב: כדאי להתבסס על נתונים.
טסלה מודל S ופורשה טייקן עולות בדיוק אותו הדבר בעולם, למשל ארה”ב, בריטניה, קנדה וכו’
זה הקטע להשוות ביניהם
ב 10K USD פחות אפשר לקנות אאודי e-tron GT חשמלית שגם לא רואה ממטר טסלה מודל S ויש לה את אותה הפלטפורמה כמו הטייקן.
בקרוב יוצאות לשוק ב.מ.וו i4 ועוד דגמי מרצדס ופורשה חשמליות, הסיפור של טסלה בקטגורית היוקרה החשמלית נגמר.

רון
Guest

אוקיי, אתה מדבר בנתונים? קדימה, תן לי נתונים, כמה תחנות טעינה של אאודי לעומת כמה תחנות טעינה יש לטסלה? מה טווח הנסיעה, כמה נוסעים נכנסים לטייקאן לעומת טסלה? והשאלה הכי חשובה שטסלה מנצחת בה כל רכב חשמלי אחר, מה אורך חיי הסוללה של הטייקאן? אם קניתי אאודי תוך כמה שנים אצטרך לזרוק את הרכב לפח כי הסוללה לא שרדה תנאי מזג אוויר קיצוניים כמו שיש בארה״ב ואירופה?

דורון
Guest

היי ניסים, אני לא יודע אם אתה מטעה בכוונה או סתם ממציא דברים אבל טסלה מודל אס פרפורמנס בבריטניה עולה כ-70 אלף פאונד בעוד שטייקאן עולה מעל ל110 אלף פאונד, אני לא מבין איך אתה יכול לפספס כזה הסבדל דרמטי במחיר

רון
Guest

א. חצי נכון, אמנם הדגמים הישנים של טסלה שיוצרו במפעל בפרימונט ומשווקים בארה״ב אכן יוצרו באיכות נמוכה, אבל זה לא נכון לגבי הדגמים שבאו לישראל מהמפעל בסין שמיוצרים באיכות גבוהה לכל העולם, שלא לדבר על המפעל הגדול פי3 בברלין והמפעל הגדול פי 8 בטקסס שיתחילו ייצור בסוף השנה הקרובה ומייצרים בטכנולוגיה חדשה של יצירת שילדה שלא קיימת בשום מקום אחר בעולם.
ב. פשוט לא נכון, טסלה מודל S עוקפת את הטייקאן בכל פרמטר אפשרי, מהירות, טווחנסיעה, תאוצה, גימור, נהיגה אוטונומית, זמן הטענה, הפרמטר היחיד שאתן לטייקאן זה עיצוב, וגם זה יחסי, אבל בזה הרודסטאר תאכל אותה בלי מלח.

ניסים
Guest
רון זה די מגוחך להתווכח עם מישהו שמימיו לא ראה מקרוב או נסע בטסלה מודל S או פורשה טייקן ולא ממש יודע על מה הוא מדבר, אבל שיהיה, אסביר לך כמה דברים בסיסיים ואת השאר תוכל לקרוא בעצמך. הסכמי הליס הם ל 3 שנים, אם הסוללה מחזיקה 5 או 8 שנים זה לא מעניין. 95% מתחנות הטעינה זה ספקי צד 3 אז לא משנה איזה רכב יש לך טסלה ידועה כאן כרכב לא אמין, זה מחברים שיש להם טסלה כבר כמה שנים ואחד מהם מהנדס בטסלה: חלקים מכניים וחשמליים שמתקלקלים כל הזמן, זגוגיות שנסדקות פתאום, איכות ייצור נמוכה בתא הנוסעים… Read more »
טסלה
Guest

כל הכבוד אבל למידה על טסלה זה 80% מחשב ו20% נהיגה????????

nope
Guest

250 ק”מ?! זהו?!

מישהו
Guest

אני מסתובב בירושלים ורואה מורי נהיגה מלמדים על BMW ולקסוס. הביטוח ומחיר השיעור כנראה בהתאם. דווקא טסלה לא ככ יקרה והרכב בטיחותי למדי אז לא נורא

wpDiscuz

תגיות לכתבה: