זו אמורה להיות מצלמת הרכב האחרונה שתצטרכו לקנות, והיא פותחה על ידי ישראליים

חברת Dride משיקה את הדור השני של מצלמת הרכב שלה, Dride Zero. לחיצת כפתור אחת ויש לכם סרטון של הנהג שכמעט נכנס לכם ברכב

תמונה: גיקטיים

אתם נוסעים לכם לכביש, ופתאום איזה %&%$$% עוקף אתכם מימין, נדחף לתחילת הפקק, או “גונב אדום” וכמעט נכנס ברכב שלכם. מן הסתם המשטרה לא נמצאת בכל מקום כדי לעצור את הנהגים המסוכנים הללו, ואין לכם הרבה מה לעשות בנידון. אלא אם יש לכם מצלמה ברכב. יכול להיות שהצטיידתם במצלמת רכב ממאות המצלמות שקיימות בשוק, אבל בשביל לחלץ מהן קובץ כלשהו, אתם צריכים להתחבר אליהן עם הסמארטפון, או גרוע מכך, להתחיל להתעסק עם כרטיסי זכרון או ממשקים סיניים מוזרים ומסובכים. חבורה של 4 ישראליים רוצה ליצור את מצלמת הדרך האולטימטיבית, ובדרך, להפוך את הכבישים לקצת יותר בטוחים.

מתלבשת בקלות מעל המראה ולא מסתירה את הדרך

תמונה: גיקטיים

המצלמה החדשה של Dride נקראת Dride Zero והיא קומפקטית ביותר. לעומת המצלמות המוזרות שנראות ממש כמו GoPro שלא לצורך, המצלמה של דרייד היא מוארכת וקטנה. עדשת המצלמה יושבת על ציר שניתן להזיז בקלות כדי להתאים את זווית הצילום, ובראש המתקן ניתן למצוא כפתור עם סמל ענן. בעת לחיצה פשוטה עליו, המצלמה תשמור את 30 השניות האחרונות והבאות, אבל במקום שתצטרכו לנתק את המצלמה או להתעסק איתה כשתרצו לשמור את הסרטון, היא תעביר ברקע את הסרטון לסמארטפון שלכם באפליקציה של Dride, כך שלא תצטרכו להתעסק כמעט עם כלום.

מהאפליקציה של Dride תוכלו לשמור את הסרטונים, לשתף אותם בכל הפלטפורמות האפשריות וגם להעלות את הסרטונים לפרופיל ה-Dride שלכם. לחברה יש מעין רשת חברתית לשיתוף סרטוני רכב בה אפשר לצפות ב”כמעט תאונות” ומקרים מפחידים עד מאוד. Dride פיתחה ממשק ורשת חברתית שבעצם מתאימה למגוון המצלמות הקיים (כולל הפופולאריות של שיאומי ו-YI), ומאפשר העברה פשוטה יותר של תוכן ואחסון בענן ללא הגבלה בחינם. המטרה של Dride היא כמובן להפוך את ההתממשקות של דגם ה-Zero והאפליקציה שלה לקלה ומהירה לתפעול במיוחד בהשוואה לפתרונות הקיימים בשוק.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

המצלמה עצמה מצוידת פחות או יותר בכל מה שמצלמה טובה צריכה: עדשה רחבה לצילום ב-140 מעלות ובאיכות 1440P ב-30 פריימים לשניה (או 720P ב-60 פריימים לשניה). המצלמה כוללת GPS, מנגנון זיהוי זעזוע (כלומר, תאונות) שהפעלתו תגרום לשמירה של הצילום אוטומטית. המצלמה תומכת בכרטיסי זכרון של עד 32 גיגה, ואפילו תומכת בחיבור מצלמה שניה אחורית לטובת נהגי המוניות, אלו שאחרים אוהבים לא לשמור מהם מרחק בזמן הנסיעה, ואלו שרוצים להוכיח שהם לא נגעו בסמארטפון בזמן הנהיגה. המצלמה השניה נמכרת, כמובן, בנפרד, ומתחברת ליחידה הראשית.

לנסות להפחית את תאונות הדרכים באמצעות הרתעה

תמונה: Dride

בראיון מיוחד לגיקטיים מספר יוסי ניימן, מנכ”ל ומנהל המוצר הראשי בחברה, כי הוא מאמין שככל שיותר נהגים ישתמשו בפתרונות של מצלמות ודיווחים על נהגים מסוכנים, כך אותם נהגים עבריינים יחשבו פעמיים לפני שהם מבצעים עבירה בכוונה. “המטרה היא לא להעניש את הנהג הממוצע או נהגים שעשו טעות. אנחנו מעלים רק את הנהגים העבריינים”. החברה בנתה עבור עמותת “אור ירוק”, השותפה הדי מתבקשת של השירות בארץ, אפליקציית White-Label ומתכננת להמשיך ולשתף פעולה “עם כל גוף שרוצה למנוע תאונות דרכים”. ניימן עצמו, אגב, לא מאמין שהמשטרה בהכרח תשתמש בסרטונים לצורך אכיפה, אלא שעצם העובדה שצבא נהגים ישמש בה כבר ישיג את אפקט ההרתעה שיגרום לנהגים לנהוג בצורה טובה ובטוחה יותר.

זוהי לא מצלמת הדרך הראשון מבית Dride הישראלית, כאשר בעבר פיתחה מצלמת רכב הרבה יותר גדולה שמתפקדת גם על תקן מכשיר דמוי מובילאיי שמתריע מסטיות מנתיב הנסיעה או נסיעה קרובה מדי לרכב שלפניכם. המכשיר התממשק בזמנו עם אלקסה, העוזרת הקולית של אמזון, ואיפשר שמירת סרטונים באמצעות הקול בלבד. הפעם, כך נראה, Dride רוצים ליצור מכשיר יותר ממוקד.

מאחורי Dride עומדים יוסי ניימן, מנהל המוצר הראשי ומנכ”ל החברה; ירון הירש, מעצב תעשייתי בוגר בצלאל ושירן טסה, מעצבת ה-UI/UX של החברה. כמו בדגם הקודם, גם Dride Zero מוצע למכירה קודם כל בפרויקט הקיקסטארטר של החברה. מי שיקדים להשתתף בקמפיין יוכל לרכוש את ה-Zero תמורת 70-90 דולר (תלוי אם תספיקו לרכוש את התשורות הראשונות), או 140 דולר תמורת ערכה הכוללת מצלמה אחורית. המצלמה צפויה להגיע ללקוחות במהלך חודש אפריל הקרוב. החברה מבקשת לגייס 30,000 דולר בתוך כחודש. עד למועד כתיבת כתבה זו גייס הפרויקט למעלה מ-20,000 דולרים.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

10 תגובות על "זו אמורה להיות מצלמת הרכב האחרונה שתצטרכו לקנות, והיא פותחה על ידי ישראליים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
בולי
Guest

רוצים להגביר את מכירות המוצר? צרו שת”פ עם “שומרי הדרך”.
כאחד ממתנדבי המיזם, אני רוצה לציין שהבעייה העיקרית לטעמי במיזם היא מיתקון הסמרטפון ברכב. אצלי מודבק מגנט לשימשה העליונה שאליו אני מצמיד את הפון במצב של דיווח, ועוד מגנט בדשבורד כשאני משתמש בוייז ורוצה גם לראות אותו.
שילוב המצלמה שלכם עם אפליקצית “שומרי הדרך” תגרום לשימושיות גדולה יותר באפליקציה.

Hfgh
Guest

למה לא 4k

עופר
Guest

כי בד”כ לא צריך

ASD
Guest

אתה הולך להקרין את הסרט בקולנוע?

מייק
Guest

אז… בעצם פיתחו מצלמת דרך סטנדרטית לתקופה. גאונות. עכשיו שיעשו סטיב ג’ובס ויגידו שהם המציאו את הגלגל.

איציק
Guest

בעיה עם זה שהמצלמה יושבת על המראה. כל נהג מכוון את המראה אחרת ובעצם מסיט את המצלמה. חוץ מזה שאם אין מסך וחיווי הקלטה אני באופן אישי לא אקנה את זה גם אם זאת תהיה המצלמה הטובה בעולם. כבר לי מקרה עם מצלמה “איכותית” מאוד ללא מסך, בה הקריינית המעצבנת הכריזה בתחילת הנסיעה על הקלטה ושום דבר לא הוקלט.

יוסי
Guest

היי איציק, המצלמה לא יושבת על המראה אלא מאחורי המראה, זווית הצילום נקבעת ע״י הציר של המצלמה ולא של המראה, לגבי הבעיה עם הצילום מסכים לגמרי, חובת ההוכחה עלינו, אנחנו לגמרי מבינים את הצורך בחיווי הקלטה ומאמינים שאפשר להגיע לתחושת ביטחון גם בלי מסך.

Tomer
Guest

לא מבין מה מה היתרון של המצלמה?
המחיר יקר.
איכות הצילום בינונית.
אין מסך.

בעצם היתרון היחיד של המצלמה הוא הגודל הפיזי שלה.

מצטער אבל אני לא רואה סיבה הגיונית כלכלית אחת לקנות מצלמה כזאת.
אי אפשר להתחרות בסינים בתחום הזה.

סתם אחד
Guest

יש לי מצלמת דרך מאתר סיני עם ממשק ****בעברית**** ואפילו באופן מפתיע היא תקנית. האיכות מעולה ויש לה גם 2K אבל.. וזה אבל גדול!!! כשאני מתעד עבירות תנועה (גם חמורות כמו עקיפה בקו לבן רציף) את המשטרה זה לא מעניין.. הם רוצים שאני אבוא לפתוח תלונה במשטרה, לתת להם עדות כולל את הסרטון מהמצלמה על דיסק און קי (שאותו כמובן הם לא מחזירים לך ואחרי זה גם “מאבדים”, ) ואחרי זה הם רוצים שתבוא לתת עדות בבית משפט. הזמן שלי יותר יקר לי..

עמרי
Guest

איזה שטויות, מחיר מנופח למצלמת רכב סטנדרטית לגמרי.. במה היא טובה יותר מהשיאומי? בכלום.. גם לשיאומי יש אפליקציה שמפעילים ורואים את כל מה שהמצלמה צילמה, גם בשיאומי יש כפתור “חירום” שלוחצים עליו והוא שומר את האירוע האחרון, גם בשיאומי יש גלאי זעזועים, וכו’ וכו’… אגב, לשיאומי גם יש את אותו פיצ’ר “דמוי מובילאיי” שהזכרתם.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: