המשחק הזה הוא מחווה מדויקת לסדרה האהובה, וזאת הסיבה שעדיף לכם להתרחק ממנו

המשחק החדש Dragon Ball Z: Kakarot היה אמור להיות התגשמות החלומות של מעריצי הסדרה, אבל כשהגענו למצב שדילגנו על הסרטונים, הבנו שיש כאן בעיה

תמונה: Bandai

המשחק החדש בסדרת Dragon Ball שמגיע אלינו מהחברה המפתחת CyberConnect2 הגיח לאוויר העולם כשמאחוריו עומדות לא מעט הבטחות והרבה מאוד באזז. החל מהעובדה כי לראשונה תוכלו לשחק במשחק RPG סינגל פלייר ארוך ולשחזר סצנות אמיתיות מהסדרה עצמה ועד ההבטחה הגדולה כי לראשונה תקבלו משחק עולם פתוח אמיתי של דרגון בול ולא רק אחד כזה שמתרכז בקרבות מתחלפים עם כל הדמויות המוכרות. זה נשמע נהדר ובטח שמסקרן, אבל חשוב להבין למה כדאי לכם לצפות לפני שתגיעו אל המשחק הזה כי לא בטוח שהוא יתאים לכולכם.

ה-קא-מה-הא-מה-הא שלכם מעולם לא נראה טוב יותר

צילום מסך

נתחיל מההבטחות שכן קויימו כאן ובגדול: זה בהחלט ה-משחק שמשחזר לראשונה סצנות מקוריות מהסדרה ויעבור איתכם על עלילת הסדרה המקורית עד Dragon Ball GT. הדבר הראשון שתרגישו ברגע שתיכנסו לסצנת הקרב הראשונה במשחק, שמגיעה ממש בדקות הראשונות שלו – הוא שנעשתה כאן עבודת פיתוח מצויינת לגרפיקה במערכת הקרב שהייתה כבר מזמן ראויה להתייחסות רצינית שכזאת. התנועתיות של הדמויות מהירה מתמיד, האנימציה נמצאת כאן במיטבה וההתקפות המיוחדות מקבלות כאן יחס אישי כשאפילו האוייבים שלכם מקבלים מיני סרטוני אנימציה בכל סופר התקפה מיוחדת שלהם. בקיצור, קא-מה-הא-מה-הא מעולם לא היה נראה טוב יותר.

העלילה עוברת בכל הלוקיישנים המוכרים לכם, ולמרות שהיא מדלגת על לא מעט פרטים וסצנות היא עדיין שחזור מעולה של סדרת האנימציה. יחד עם זאת, התפתחות העלילה נעשית בעיקר בסרטוני המעבר שבהם תוכלו רק לצפות ולא לקחת חלק, כמו למשל העובדה שלא תוכלו ללכת על שביל הנחש אלא רק לצפות בגוקו עושה זאת. טוב נו, נצטרך לחכות ל-Endless Runner שמתישהו מישהו בטח יפתח למובייל, או פשוט לשחק ב-Death Stranding כדי ללכת במשך שעות במסלולים.

צילום מסך

השחקן לוקח חלק פעיל בעלילה רק במעברים בין מפות, שיחות עם דמויות וקרבות – כך שצפייה בסצנות שאתם כבר מכירים בגרפיקת של משחק וידאו היא נחמדה בהחלט, אבל אל תצפו להשפיע עליהן. מפתחי המשחק מדברים על 40-50 שעות משחק, אבל העלילה תסתיים פחות או יותר אחרי 30 שעות משחק, שזה לא מעט בהשוואה לקמפיינים אחרים במשחקי עולם פתוח. רגע, עולם פתוח אמרתם?

חשבתם שהסדרה רפטטיבית? חכו שתראו את המשימות

בואו נפיג עוד כמה הבטחות ונתאם ציפיות: Dragon Ball Z: Kakarot הוא אינו משחק עולם פתוח. לפחות לא כמו שהתרגלתם לכאלו. הוא אמנם כן כולל מפה רחבה, עם כמה אזורים איקוניים לחלוטין מהסדרה, וכן יש בו משימות צד ואיסוף פריטים – אבל, איך לומר, זה יוצא קצת ליד. נסביר: תראו, אין ספק שלרחף בין זירות מוכרות מהסדרה, לעוף על הענן של גוקו או סתם לרוץ מהר על האדמה – זה כיף. אפילו מאוד. מה שיכולנו לעשות עד עכשיו במשחקי דרגון בול במפה מאוד מוגבלת וקטנה הופך כאן למרחבים קצת יותר מתחשבים אבל עדיין כאלו שיציעו לכם לעבור למפה אחרת אם תעזו לרחף גבוה מידי בשמיים, או יסובבו אתכם אחורה אם תטוסו לכיוון הר שנחשב גבוה מידי, גם אם הוא בדרך אל היעד שסימנתם.

צילום מסך

בסופו של דבר, אחרי כמה דקות של ריחוף תבינו שהמפה בה אתם נמצאים עדיין מאוד מוגבלת מבחינת המרחב שהיא מציעה, וזה קצת עומד מנגד למשחקיות הנהדרת של ריחוף וריצה במשחק. חוץ מעניין ההתמצאות במרחב, יש את העניין החמור לא פחות – המפות שתבקרו בהן פשוט לא מעניינות מספיק ומרגישות כמו שטחים סטטיים שלא באמת הושקעה מאחוריהם מחשבה. למרות שהן טומנות בתוכן פריטי איסוף (דיי ילדותיים למען האמת), התחושה הכללית היא מעט מיושנת, לא משוייפת ולא באמת מספיק מתקרבת לחוויה של עולם פתוח עם דמויות המגיבות אליכם או סיטואציות שיתפתחו בצורות שונות התלויות בדרך ההתקדמות שלכם במשחק. רק תדמיינו את העולם המוצלח של ספיידרמן, ותבינו כמה טוב זה היה יכול להיות.

מלבד כמה משימות יוצאות מן הכלל, גם משימות הצד המוצגות כאן במשחק כמעט לכל אורכו הן משימות דלות שמסתכמות בקרב יחסית פשוט ורפטטיבי עם אותן שלוש דמויות קבועות שבמהרה יציתו בכם תחושת “אוי לא, שוב פעם זה”, או משימות שליחות קלילות, כמו איסוף מצרכים ברחבי המפה על מנת להכין ארוחה שישאירו אתכם לא פעם עם תחושת “אה, זה הכל?”. מוטיב האוכל והארוחות חוזר כאן במספר מקומות, בין אם באיסוף תפוחים (אותם תגלו דרך מצב ראייה מיוחד) או בבישולי ארוחות מלאות שיגדילו את ה-HP שלכם וכמובן יעניקו לכם עוד XP.

בשורה התחתונה, תמצאו את עצמכם מתעסקים לא מעט במשימות מיותרות שכאלו שלא באמת יגדילו את היכולות שלכם יותר מקרב מוצלח שהרגע סיימתם בשלב קריטי בעלילה כך שהתחושה העיקרית מהאלמנט הזה היא תוכן מיותר שנועד בעיקר למשוך זמן. היי, בערך כמו חלק נכבד מפרקי הסדרה.

אבל איזה קרבות


בדרגון בול כמו בדרגון בול, גולת הכותרת היא לגמרי משחקיות הקרב הממכרת לחלוטין, המשלבת תעופה במרחב יחד עם מכות ומגוון רחב של קומבינציות והתקפות מיוחדות (למרות שבניגוד מוחלט לכל משחק דרגון בול היסטורי, מקשי העיגול והריבוע הוחלפו כאן בהחלטה די תמוהה). ובכל זאת, אל תיתנו לגרפיקה המצויינת ולתנועתיות לבלבל אתכם – גם כאן תלווה אתכם תחושה של עוד מאותו הדבר.

אז נכון, התנועתיות כאן באמת נעימה מאוד לעין וזו בהחלט מערכת הקרב הטובה ביותר שראיתי בסדרת הדרגון בול אבל היא לא באמת מחדשת שום דבר. דמיינו שוב את ספיידרמן האחרון משנה שעברה, שהיה מבוסס לחלוטין על משחקי עבר אבל עדיין הצליח לגרום לכם להתרגש מחידושים שמעולם לא נראו בסדרה כמו גאדג’טים. עכשיו תדמיינו שהוא פשוט לא היה עושה את זה בכלל, וזו ההרגשה בקאקארוט.

בכל זאת, מערכת הקרב של דרגון בול Z היא עדיין אחת מהטובות ביותר הקיימות בעולם הגיימינג, כאשר היא משלבת קומבינציות רבות של מקשי התקפה והגנה, דורשת רמת ריכוז גבוהה ומתהדרת במהירות יוצאת דופן כאשר היא תגרום לכם לדאוג במקביל לכמות אנרגיה גבוהה מספיק, להגנה מפני התקפות האוייב ותכנון התקפות שונות מהצד שלכם. כפי שכבר ציינו, כל דמויות הסדרה כמעט מקבלות כאן את ההתקפות המיוחדות שלהן אותן תלמדו ככל שתתקדמו בעלילה ותעלו בשלבים. המשחק לא מבקש מכם להגדיר את רמת הקושי בתחילתו, מה שמעיד על העבודה כי כל השחקנים יעברו תהליך כמעט דומה לחלוטין בהתפתחות הכוחות של הדמויות שלהם וברמות הקושי של הקרבות – שהקשים בהם באופן טבעי נמצאים בקרב הסופי של כל סאגה – מה שממשיך לעמוד בניגוד לגישת משחקי העולם הפתוח של ימינו.

פותח באהבה, אבל זה לא מספיק


חשוב להגיד – כל רגע ב-Dragon Ball Z: Kakarot מרגיש כמו רגע שנבנה ופותח על ידי אנשים שבאמת אוהבים את הסדרה האייקונית הזו ועושים לא מעט כדי לכבד את המורשת שלה ולתת לגיימרים בפעם הראשונה חוויה אמיתית של משחק RPG המעביר אותם את עלילת הסדרה ולא מסתפק רק בקרבות כמו במשחקים הקודמים. יחד עם זאת, נראה כי הבחירה המכוונת הזו של היצמדות לאנימה ולפרטי העלילה המקורית גרמו להזנחה של מערכת הקרב והעולם הפתוח ושאבו את כל המאמצים לטובת מטרה שבסופו של דבר תשרת רק את המעריצים המושבעים, ואולי הפחות בוגרים, של הסדרה.

אם שיחקתם במשחקי הסדרה הקודמים, כמו Dragon Ball FighterZ המעולה, מומלץ שתגיעו אל Kararot נטולי ציפיות למשהו חדש מלבד סצינות עלילתיות שאת רובן תריצו ב-Fast Forward או אפילו Skip Video שהמשחק בעצמו מציע, שזו בעצם הסיבה העיקרית לשחק בו. אם זה יהיה משחק הדרגון בול הראשון שלכם, או אפילו הראשון שלכם מזה שנים, אתם בהחלט צפויים להנות ממנו למרות הטקסטים הילדותיים וחפצי האיסוף המיותרים שבו. מה שבטוח משותף לכולכם, הוא שאתם עומדים להיות מוצפים בתחושת נוסטליה אמיתית מהילדות ויכול להיות שזה שווה יותר מהכל. ​

תודה לעדלי יונייטד על העותק לסקירה

Avatar

עידו אלרון

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: