דובי פרנסס משקיע בסטארטאפ ישראלי שמאפשר לעובדים להמיר ימי חופשה לכסף

הסטארטאפ הישראלי Sorbet עוזר לחברות להמיר ימי חופשה צבורים של עובדים לכסף. הגיוס החדש מגיע חודשיים בלבד אחרי הקודם

שניים ממייסדי סורבה – ויטל אילת-רייכל (CEO) ואליעז שפירא (CPO)

סטארטאפ הפינטק הישראלי סורבה, שפיתח מערכת להנזלת ימי חופשה של עובדים, מודיע היום (ה’) על השלמת גיוס סבב A בהיקף של 15 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן Group 11 של דובי פרנסס והשתתפו בו המשקיעים הקיימים בסורבה, בהם הקרנות ויולה, מירון ו-Global Founders Capital.

מתרחבים גם לאוסטרליה

Sorbet (סורבה) מנסה לתקל בעיה רצינית בשוק העבודה בארצות הברית, הצטברות אדירה של ימי חופשה של עובדים. העובדים בארה”ב עובדים מנצלים רק 72% מימי החופש שלהם כל שנה – מה שמייצר בעיה אמיתית, גם מבחינת משאבי אנוש (שחיקה, עזיבה, ירידה בפרודוקטיביות וכו’) וגם ברמה הפיננסית. זאת משום שעבור חברות שצוברות ימי חופשה משנה לשנה (כ-70% מהחברות בארה”ב) נוצרת התחייבויות של כ-270 מיליארד דולר בספרים שלהן – ממוצע של כ-2,600 דולר לעובד.

סורבה “קונה” את ההתחייבות לימי חופשה של המעסיק לעובדים, ומנזילה אותם לתמורה כספית. מה שאומר שכעת המעסיק חייב את ימי החופשה לסורבה, ויכול לקבוע מתי הוא רוצה לשלם בחזרה – וכך להוריד מעליו את העול החשבוני של ימי חופשה צבורים בכמויות גדולות.

ברמה הטכנית, המערכת של סורבה מתממשקת למערכות הארגוניות, כמו מערכות השכר, המערכות החשבונאיות, מערכות משאבי האנוש וליומן של העובד כדי לנתח את ההעדפות שלהם, את דפוסי לקיחת החופשות שלהם ואת אילוצי החברה ומדיניות צבירת החופשות שלה.

מתוך כל המידע הזה, המערכת מייצרת לחברה ניתוח של כמות ימי החופשה של העובדים שאותם לא יוכלו לנצל ויישארו “כלואים”. מתוך אותו ניתוח, בסורבה מציגים בפני החברות את ההשפעה הצפויה על המאזן שלהם בעקבות כל אותם ימי חופשה “כלואים” וממליצים על כמות ימי חופשה שתתאפשר להנזלה לכל עובד.

המערכת של סורבה כוללת גם אפליקציה לעובדים, שבכל רגע נתון יכולה להמליץ להם האם כדאי לקחת יום חופש או פשוט לממש או “להנזיל” אותו. כשעובד בוחר לנצל את ימי החופש שלו, היתרה הכספית נטענת בכרטיס Debit של ויזה – איתה יש לסורבה הסכם – והוא שווה ערך למזומן. בסורבה טוענים כי יש להם הסכמים להטבות ייחודיות עבור אותם כרטיסים, אבל העובדים בשום צורה לא מחויבים להוציא את כספם במקומות שאיתם עובד הסטארטאפ הישראלי.

בשיחה עם גיקטיים אומרת ויטל אילת-רייכל, מנכ”לית החברה ואחת ממייסדיה, כי הסיבה לגיוס שני פחות מחודשיים אחרי שהודיעו על הגיוס הקודם היא ביקוש רב למוצר שפיתחו מחברות בסקטורים שונים – גדולות וקטנות כאחד – מארה”ב. “בנוסף התחלנו לקבל פניות מחברות מחוץ לשוק האמריקאי וזיהינו פוטנציאל שוק אדיר באוסטרליה. במקביל התחלנו לקבל עוד ועוד פניות ממשקיעים שהתעניינו לגבי סיבוב גיוס נוסף והחלטנו שהתזמון נכון לחבור לשותפים הנכונים ולגייס עוד כסף כדי להאיץ את הצמיחה שלנו”, מוסיפה אילת-רייכל.

לצד ההודעה על ההשקעה מפרנסס, סורבה הודיע על התרחבות לשוק חדש – אוסטרליה – לצד הפעילות הקיימת בארה”ב. שוק העבודה האוסטרלי מותאם היטב לבעיה שסורבה מנסה לפתור, עם ימי חופשה הנצברים עבור העובד כברירת מחדל – ושהמעסיקים אינם יכולים למחוק או להגביל את הצבירה.

את סורבה הקימו מנכ”לית החברה, ויטל אילת-רייכל ואליעז שפירא (CPO), ולסטארטאפ הישראלי 28 עובדים – מתוכם 16 בישראל. רק לפני כחודשיים נחשף הסטארטאפ הישראלי עם גיוס של 6 מיליון דולר, וכעת סך הגיוסים שלו עומד על 21 מיליון דולר. ההון שגייסו בסורבה בסבב הנוכחי ישמש לגיוס עשרות עובדים נוספים, רובם בישראל, והשאר בארה”ב ואוסטרליה – כדי לתמוך בהתרחבות החברה.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: