דום לב: DOOM Eternal הוא מנת האקשן שהייתי צריך בהסגר

אחרי עיכובים ודחייה רישמית, אחד הכותרים המצופים ביותר של השנה הגיע להעביר לנו יותר מ-20 שעות בימי הקורונה, שזה כבר הישג. ובכל זאת – מה שונה בו מהכותרים הקודמים ומדוע מבקר הגיימינג שלנו חושב שמדובר במשחק שעושה כבוד לשחקנים? הנה מה שחשבנו על Doom Eternal.

צילום מסך: גיקטיים

סוף העולם זה כל כך 2020. צו האופנה. מספיק להעיף מבט מעבר לחלון ולראות את הרחובות הנטושים (או המלאים בחיות, אם אתם גרים בעיר הנכונה) כדי להבין שיש מצב שמישהו בהוליווד יצטרך להעלות הילוך בכל מה שקשור בתסריטים אפוקליפטיים. כש-id Software, החברה המפתחת של DOOM המיתולוגי, הודיעה על דחייה משמעותית בהשקתו שהייתה אמורה לקרות כבר בנובמבר 2019 – היא לא יכלה לתאר לעצמה כמה התסריט שנכתב עבור המשחק הזה יכול להתכתב עם האווירה שבחוץ, ולתרום לא מעט למכירות ולמספרי הגיימרים שמשחקים אונליין בו זמנית.

כן, כנראה כבר שמעתם ש-DOOM Eternal מכר כבר מעל ל-400 אלף עותקים מאז השקתו לפני שבועיים, ומתהדר במספר כפול של שחקני אונליין בהשוואה להשקה של הכותר הקודם מ-2016. אבל לא רק לרוח התקופה ולעלילת השתלטות השדים והזומבים על כדור הארץ יש יד בדבר, מדובר במשחק שייזכר עוד הרבה אחרי שהקורונה תיעלם מחיינו.

שובו של ה-DOOM Slayer

צילום מסך: גיקטיים

עלילת המשחק פוגשת אותנו שנתיים אחרי עלילת הכותר הקודם, במציאות בה כדור הארץ עדיין חווה את פלישת השדים והזומבים שמחקו 60% מאוכלוסיית העולם (כנראה שיש צרות גרועות יותר מקורונה). אנחנו חוזרים לגלם את ה-DOOM Slayer, אלוהים יודע איך לתרגם את זה, שהיא אחת מהדמויות העצבניות והבאד-אסיות שיצא לי לשחק אותן.

מעריצי הסדרה יזהו כאן לא מעט אלמנטים מוכרים מהכותרים הקודמים ובעיקר מהרימייק של דום 2016, אך בהחלט יבחינו בלא מעט שיפורים משמעותיים הן במשחקיות, במערכת הקרב ובנשקים הרבים שמתעלים על השאטגאן הכפול והמפורסם מהכותרים הקודמים. Id Software הגדילה לעשות כאן והפכה את מערכת הקרב למתוחכמת יותר ואפילו מאתגרת יותר.

אחד החידושים היותר בולטים הוא העובדה שאתם נושאים מסור לאורך כל המשחק. המסור הזה המשמש נשק חשוב שיכול להשפיע על כל קרב שתיתקלו אליו. הוא נותן לכם את היכולת שלא לירות בזומבים וגם לא להרוג אותם במכת Melee, אלא במילים פשוטות, וסליחה על התיאור כן? אבל אתם אלה שנכנסתם לסקירה על דום – לנסר אותם למוות.

הניסור הזה מזכה אתכם בנקודות חיים. נשמע מוכר? כן, דום מגדילה לעשות והופכת את ה-Glory Kill המוכר והיחיד מהכותרים הקודמים לדרך אחת מיני רבות לשרוד קרב מסובך ומוסיפה אליו כאן גם את אפשרות המסור וגם את יריקת האש, כאשר כל אחת מהדרכים הללו תזכה אתכם בדברים אחרים – תחמושת, חיים ונקודות מגן.

משחקיות מהירה ואינסנסיבית – היכונו להזיע

צילום מסך: גיקטיים

המשחקיות של דום היא בעיקר מאוד מאוד מהירה, ומשלבת בה נשקים רבים ויכולות שתוכלו להשתמש בהם כמו טילים, שימוש במסור ויריקת אש או קרח. מערכת הקרב כאן נבנתה כולה על מנת לספק לשחקן חוויה מהירה ומאתגרת שתגרום לו להכיר ולהתמודד מול מספר רב של אוייבים. אבל לעולם היא לא תגרום לו להרגיש שהוא שולט במצב ויכול פשוט לרסס את הזירה, לירות בלי הפסקה ולקוות לטוב. השחקן נאלץ להכיר ולקחת בחשבון כל הזמן את נקודות החולשה של האוייבים הרבים, על מנת שיאלץ לתכנן את הזמן שלו בהפרשים של שניות בודדות כדי לצאת מהזירה הזו בחיים. גם הזומבים הכי “חלשים” כאן, מהווים מקור חשוב לצבירת חיים או תחמושת במידה ונתקעתם בלעדיה באמצע הקרב כך שתהיו חייבים לתזמן את הרגע בו תנסרו אותם למוות ובכך לצבור חיים.

לא משנה באיזה דרגת קושי תבחרו (ויש כאן לא פחות מ-4 כאלו, כשהקלה ביותר מבניהן תקשה גם היא על שחקנים שאינם PC) – דום יציב אתכם בפני אתגרים לא פשוטים בכלל ולאורך כל שלבי המשחק תיתקלו בזומבים, שדים, מפלצות ואוייבים חדשים, שייראו לכם כאתגר כמעט בלתי אפשרי תחילה – ואחרי כמה נסיונות שיובילו למותכם – כמשימה די פשוטה.

אחד הדברים המרשימים במשחק הוא היכולת שלו “לאמן אתכם”, ומקרב לקרב להרגיל אתכם לרמת קושי גבוהה יותר ולאתגרים חדשים כל הזמן. כך אתם נאלצים יותר ויותר לחשב על המהלכים ולהוסיף עוד אלמנט מסויים של תכנון, כך שלא משנה כמה פעמים תעמדו בלב זירת קרב עמוסה וזועמת – לעולם לא תרגישו רפטטיביות, ובעידן בו רפטטיביות פילריסטית היא וירוס מדבק (לעזאזל, די עם קלישאות הקורונה האלו) בלא מעט כותרי-על – הגישה הזו מרעננת ומוסיפה הרבה נקודות למשחק הזה.

מערכת הלמידה של המשחק תרגיש לכם לא פעם כמו אימונים צבאיים נוקשים שיפגישו אתכם עם אתגרים שנראים בלתי אפשריים, חלקם אולי אפילו יגניבו מכם מעט ייאוש – אבל מה שמדהים כאן הוא היכולת לגרום לכם להסתכל על אותו אתגר בלתי אפשרי בדיוק כדאגה האחרונה שלכם, ולהפוך אותו למשימה די פשוטה בקרב הקשה הבא שתגיעו אליו במשחק – כך שאת התכונה הבאמת מיוחדת הזאת של המשחק אתם תבינו אחרי מספר שעות בו ולא על ההתחלה.

צילום מסך: גיקטיים

הקרבות בדום איטרנל הם בין הקרבות היותר אינטנסיביים שיצא לי לשחק בהם וגרמו לי לא פעם לקפוץ מהספה, לשחק בעמידה או כמעט לזרוק את השלט על הטלוויזיה כשהייתי בטוח שאני שולט בקרב, אבל שנייה של חוסר תשומת לב הביאה אל מותי. כן, תשאירו את מקומות המחסה למשחקים כמו Call of Duty. כאן, בדום, כל שנייה שבה תעזו להתמהמה או לעמוד באותו המקום ככל הנראה תעלה לכם ביוקר, כך שהתנועתיות כאן חשובה לא פחות מתכנון הלחימה שלכם בקרב. כך, האלמנטים הרבים של סוגי הנשקים, סוגי ההריגות, נקודות החולשה של אוייבים וההתמצאות שלכם בזירה – יוצרים קמפיין קצבי ומהיר שייתן לכם לנוח רק לרגעים כדי להתחמש לקראת האתגר הבא. בקמפיין של לא פחות מ-15 שעות כמעט ולא תיתקלו בקטעי מעבר או בפרטי עלילה כלשהם – וגם אם כן, ספק אם הם יעניינו אתכם שכן הם אינם המנה העיקרית כאן.

המפות של דום איטרנל אינן מסובכות, ולמרות שיש לכם תמיד אפשרות להסתכל על המפה – לא תאלצו “לבזבז את הזמן” על ניווטים מייאשים או חיפוש אחר חפצים. יחד עם זאת, המפות כאן מלאות במיקומים סודיים שייתנו לכם שידרוגים מפנקים כמו חיזוק הנשקים והיכולות שלכם. באופן כללי, מערכת השיפורים והיכולות במשחק כאן גם היא ניחנת במידה מסויימת של מוגזמות כאשר לאורך המשחק תפתחו גם שיפורי נשקים, גם יכולות, גם שיפורים לחליפה שלכם (שהם בעצם, עוד יכולות) וגם שיפורים בכמות החיים, ההגנה וכמות התחמושת שתוכלו לשאת.

יש גם מולטיפלייר, כמובן

צילום מסך: גיקטיים

מצב המולטיפלייר של המשחק יפגיש אתכם עם שחקנים אחרים בזירות מוכרות מהקמפיין. אחד ממצבי המולטיפלייר כאן יאפשר לכם לשחק גם כסוגים שונים של שדים וזומבים וכך להתנסות בעוד יכולות מעניינות שעד עכשיו הייתם רגילים להתמודד נגדן כשחקן הראשי ולכן אני ממליץ לכם להתנסות בכמה שעות טובות של הקמפיין לפני שתיגשו למצב האונליין של המשחק שיכול להרגיש לכם מעט עמוס מידי אם תגיעו אליו חסרי ניסיון. למרות שלא תוכלו להתנסות ביכולות האלו בצורה מדורגת כמו בקמפיין המשחק וללמוד אותן לעומק – המצב הזה היה כיפי מספיק כדי לגרום לי להתנסות בכל סוגי השדים הזמינים. לא ברור כמה זמן תוכל id Software להתהדר במספרים גבוהים של שחקני אונליין ב-DOOM, בטח ובטח שעם התחרות הגוברת בנתח השוק הזה, אבל בעיניי הקמפיין לכשעצמו שווה את החוויה כך שמצב המולטיפלייר משמש כאן כבונוס נחמד לחובבי הז’אנר.

חוויה שאסור לכם לפספס

צילום מסך: גיקטיים

דום איטרנל הוא אחד ממשחקי ה-First Person Shooter הטובים ביותר ששיחקתי בהם מזה שנים, וזמן ההמתנה אליו בהחלט היה שווה את זה. הסדרה הזו, שיכולה בקלות ליפול לסטראוטיפ של “זה פשוט משחק שהורגים בו זומבים?”, מצליחה שוב לייצר כותר שמכבד את הגיימר שיפגוש אותו, ומגישה לו מערכת קרב מספקת ואפילו חכמה. למרות ואולי בזכות היכולת שלו ללמד אתכם להתמודד עם האתגרים הרבים שהוא יציב בפניכם לאורך הדרך – הוא יצליח לאתגר ולגרום גם לגיימרים המנוסים ביותר שבניכם לחשב על מהלכים ואפילו להתבלבל תחת הלחץ, ובימים כמו אלו, בהם ריגושים בבידוד ביתי הם מצרך נדיר – אסור לכם לפספס את החוויה הזו.

Avatar

עידו אלרון

הגב

3 תגובות על "דום לב: DOOM Eternal הוא מנת האקשן שהייתי צריך בהסגר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
קוביה הונגרית
Guest

אחלה ביקורת.
הגהה נוראית. המון שגיאות כתיב.
זה דום “אטרנל” או איטרנל”.
לא “אינטרנל”, לא “אינטרל” ולא “אנטרל”

שמואל
Guest

יש טעיוית כתיב אבל אחלה כתבה

doom slayer
Guest

הניסור מביא תחמושת לא חיים, noob

wpDiscuz

תגיות לכתבה: