אפליקציה ממוצעת מאבדת 77% מהמשתמשים ב-3 ימיה הראשונים

עוד מגלה המחקר כי קרוב ל-95% מהמשתמשים נוטשים את האפליקציה שהורידו בתוך 90 ימים מיום התקנתה. מה אפשר ללמוד מזה ומה ניתן לעשות?

delete app

הפוסט נכתב על ידי דיויד בולטון, כתב ב-ARC של Applause. תורגם על ידי חן יהושע, מנהל מכירות ישראל.

מבט חטוף בחנויות האפליקציות מראה פעם נוספת כי התחרות רק עולה מדרגה. מאות אפליקציות חדשות מושקות מידי יום, ובעקבות כך התפתחות התחרות בענף הביאה אותנו למה שקרוי “סביבה אולטרה-תחרותית”, סביבה שבה כמות השחקנים בענף חורגת בהרבה מעבר לכמות המקובלת. אז מהו הסוד להצלחה של אותן אפליקציות שצולחות את השלב הראשוני? מתברר שהמפתח להבטחת בסיס לקוחות נאמן לאורך זמן טמון בכך שהאפליקציה תעמוד בציפיות המשתמש… תוך 72 שעות מרגע יציאתה לחנות.

אנדרו צ׳ן (יזם וסופר מעמק הסיליקון), טוען שאפליקציה חדשה מאבדת בממוצע כ-77% ממספר המשתמשים היומי שלה (Daily Average Usage או בקיצור DAU), במהלך שלושת הימים הראשונים להשקתה.

במאמר אשר פרסם לאחרונה באתר האינטרנט שלו, הציג צ׳ן שימוש בנתונים אותם אסף בשיתוף עם חברת סטארטאפ העוסקת באיסוף מודיעין בעולם המובייל, על מנת לבחון את יחסי שימור הלקוחות (Retention rate) בעולם האפליקציות. מסקנות המחקר עלולות להדאיג אפליקציות חדשות רבות טרם צאתן לשוק, אך גם עשויות למקד את פעולותיהן טרם ההשקה ובמהלך שלושת ימיה הראשונים באופן שעשוי לשפר את סיכויי הצלחתה.

יש לציין כי המחקר התבסס על אפליקציות אנדרואיד מחנות ה-Google Play בלבד (למעט האפליקציות של גוגל עצמה) אשר להן למעלה מ-10,000 התקנות. השערת המחקר של צ׳ן הייתה כי לכל אפליקציה אשר שורדת את שבעת הימים הראשונים להשקתה, יש לא רק סיכוי רב להצליח אלא גם יכולת והזדמנות לשמור על המשתמשים באפליקציה פעילים ולאורך זמן.

צ׳ן טוען כי האפליקציה הממוצעת מאבדת כ-90% מן ה-DAU בתוך 30 הימים הראשונים להתקנתה, וכ-95% מהמשתמשים דוחים אותה לגמרי בתוך 90 יום. אם נדמה לכם כי מדובר במספרים קטנים בהרבה מהערכות אסטרונומיות שכאלו, אתם כנראה לא עוקבים אחר אחוז נטישת המשתמשים בעולם האפליקציות בשלוש השנים האחרונות.

נתוניה של חברת Quettra מראים בצורה ברורה עד כמה קריטי לבנות את האפליקציה בצורה נכונה ומדויקת, בדגש על UX/UI נכונים, על מנת לשמר את אותו קהל משתמשים ראשוני ומאמץ כבסיס לקוחות נאמן אשר יהווה קרש קפיצה ראשוני לקראת הצלחתה של האפליקציה. על כן ללא ספק ניתן לראות ב-DAU במהלך שלושת ימיה הראשונים של האפליקציה, כקריטריון משמעותי להבנת וצליחת תהום שימור המשתמשים הקיימים (Marketing Chasm).

מקור: cc-by-Japanexperterna.se, flickr

מקור: cc-by-Japanexperterna.se, flickr

איך מצליחים לשמור על המשתמשים ולייצר רווחיות?

לצערנו, רק מספר מצומצם של אפליקציות יצליח לחצות את תהום השימושיות ולעבור אותו בשלום אל עבר עולם המשתמש המתמיד.

צ׳ן מציין כי ה-DAU הוא אכן מדד יחסית מדויק להערכת הפופולריות של אפליקציה, אך ממליץ למפתחי האפליקציות במיוחד בשלב היציאה לשוק להציץ בנתונים שבועיים או חודשיים על-מנת לבסס את סדר הפעולות הבא שלהם. צ’ן מתוודה, כי רק מספר קטן של אפליקציות מצליח לשמור בקביעות על מקום גבוה ברשימה.

גם חברות אשר משתמשות במנגנון דחיפת הודעות כאמצעי לעידוד פעילות המשתמש, לא נחלו הצלחה משמעותית בתחום וניתן לומר כי אין זה פתרון קסם לתופעה ולעיתים רבות פתרון זה נתפס באופן שלילי על ידי המשתמשים.

״אני רואה כי מרבית ההשפעה על שיפור גרף שימור המשתמשים נובעת מאופן תיאור המוצר״ כותב צ׳ן במאמרו. ״על פי רוב, משימה זו מתמקדת בשלושת ימי השימוש הראשונים, ואילו את המספרים שמתארים את השימוש לאורך זמן קשה מאוד להזיז, כמעט ללא תלות במספר האימיילים שאתה שולח כתזכורת.״

הנתונים של צ׳ן אף מראים מגמה מדאיגה נוספת. שיעורי השימור של מספר המשתמשים בקרב 100 האפליקציות שבראש הרשימה ב-Google Play מראים צניחה במהלך 90 הימים הראשונים להשקתם, ומהירות עזיבת המשתמשים תואמת לזו של האפליקציות ה״ממוצעות״. המשתמשים אוהבים את האפליקציות שבראש הרשימה במהלך שבעת הימים הראשונים, חוזרים אליהן שוב ושוב בתקופה זו, ואז משתמשים בהן פחות במהלך 90 הימים הבאים.

״עבורי, עובדה זאת מחזקת עוד יותר את המסקנה כי הדרך הטובה ביותר להשפיע על גרף שמירת המשתמשים הינה להתמקד בימי השימוש הראשונים, ובייחוד בחווית המשתמש הראשונית״ צ’ן מחזק את דבריו. ״כך, אפשר להכין את הקרקע והתנאים הדרושים להצלחה.״

במילים אחרות, מפתחי האפליקציות נדרשים להיות מודעים לכך שהצלחת האפליקציה שלהם מתבססת על האינטרקציה עם המשתמש החל מהיום הראשון. קל לומר מאשר לעשות, שכן הדבר לא כל כך פשוט כפי שזה נשמע. האפליקציות אשר התבססו בראש הרשימה שומרות על המשתמשים או בשל גורם ה-Wow שהן מצליחות לייצר, או מכיוון שהן הופכות להיות חלק בלתי נפרד מחיי המשתמש ע”י כך שהיעדר הגישה אליהן הוא משהו שלא ניתן להסתדר בלעדיו.

לסיכום, משתמשי האפליקציות יודעים מה עובד למענם ומה לא, ולמרות שהמחקר של צ׳ן מספק מספר רמזים לגבי מה משפיע על המשתמשים, האמת הפשוטה היא שכדי להצליח בתחרות לא מספיק בימנו רק להגות רעיון מקורי ולהוציא אותו לאוויר העולם.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 תגובות על "אפליקציה ממוצעת מאבדת 77% מהמשתמשים ב-3 ימיה הראשונים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Bar Sopch
Guest

רשימת האפלציות שכן שורדות באיפון יותר מחודש :

http://www.games321.net/tags/10436/top-ios-games

Zeev
Guest

ובכן, צוות Geektime אלוף בקטע הזה.
האפליקציה שלהם לא נותנת למשתמש לשכוח מהם כלל.
לאחר שהתקנתי את אפליקציית Geektime, אני מקבל בתדירות גבוהה ולעתים רצף של הודעות Notifications על כל חדשה שמתפרסמת באתר.
כמובן שהסרתי את האפלקציה מהר מאוד, אבל הייתי חייב לחלוק את החווית שימוש שלי במיוחד בכתבה כמו זאת.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: